Advies in slaap krijgen

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Vraag, Dec 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vraag

Vraag Lid

May 3, 2009
    26
    0
    0
    Hoi,
    Wij hebben het volgende probleempje. Ons kindje van 6 weken oud valt niet zelfstandig in slaap in zijn wieg. Als wij met hem gaan wandelen, of we moeten met de auto weg slaapt hij als een roosje!! Ook als ik hem op mijn arm hou valt hij in een heerlijke slaap en als ik dan maar lang genoeg wacht en hij ligt heel diep te slapen kan ik hem ook in zijn wieg terug leggen. Niet te snel, want dan begint hij weer te huilen. Ik heb al regelmatig geprobeerd hem gewoon in zijn wieg te leggen en hem dan te laten huilen, echter hij houdt dan niet op. En kan dan makkelijk 3 uur aan het huilen zijn, hij wordt dan alleen stil als ik zijn speen weer in zijn mondje terug kom stoppen. Maar zodra hij die weer loslaat, begin hij weer te huilen. Hoe kunnen we hem laten leren zelfstandig in slaap te vallen?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Als er verder geen problemen zijn met groei, voeding, urine en ontlasting, zou het best wel eens kunnen dat inbakeren helpt. Of de puckababy, dat is een slaapzak zonder mouwen. Is het heel de dag zo, of alleen in de avond?

Groetjes Adrienne

3. Vraag

Vraag Lid

May 3, 2009
    26
    0
    0
    Nee, het is eigenlijk heel de dag zo. Als hij s avonds eenmaal terug gelegd is in zijn bedje slaapt hij wel de hele nacht door.
    Inbakeren moet toch altijd iom het consultatieburo? De Puckababy moet dat ook in overleg of kan ik daar gewoon mee beginnen? En als ik daarmee begin, lukt het dan ooit nog wel zonder?

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Inbakeren is in overleg met het Cb ja, niet zelf aan beginnen. De puckababy mag wel hoor, daar kan niets mis gaan. Je moet inderdaad weer afbouwen, maar dat is met inbakeren ook. Kijk ook nog eens kritisch naar de voeding, of dat allemaal wel goed gaat.

Je zou ook eens iets kunnen lezen van Ria Blom, die heeft een methode ontwikkelt speciaal voor kindjes die niet zo goed slapen. Op internet of in de bibliotheek is er vast wel iets te vinden.

Groetjes en succes Adrienne

Share This Page