Dames is het mogelijk om overdag de fles en snachts de borst te geven? Het is nu dat mijn zoontje overdag niet de borst wil. Ik kolf ook regelmatig af en uit een flesje wilt hij ook niet drinken. De kv is direct op. Maar snachts als hij slaperig is pakt hij de borst wel en hij komt 2x snachts. Ik ga overdag nog afkolven en ik ga de moedermelk bewaren in diepvries. Hoe kan ik het beter bexaren voor later. Kan ik dan als hij iets groter is pap ervan maken enmet delepel geven?
Dus hij wil gekolfde melk uit het flesje niet maar kv uit hetzelfde flesje wel...? Kan me dat zo slecht voorstellen, wel dat flesje makkelijker is dan borst, maar melk weigeren om de smaak? Kan het zijn dat de temperatuur niet goed was misschien? Was het verse melk of uit de diepvries? Heb volgens mij wel eens gehoord dat met vriezen de smaak kan veranderen en dat even koken dan kan helpen... Als je wil blijven voeden zou ik lactatiekundige inschakelen. Als je op deze leeftijd naar 2x live voeden gaat en paar keer kolven vrees ik dat de melk snel op is, tenzij je overdag echt volgens goed schema blijft kolven om je productie aan te houden. Melk bewaren weet ik niet goed, het zou in principe 3 mnd houdbaar zijn in de vriezer dus dan ben je nog maar krap aan pap toe. Heb het niet geprobeerd maar schijnt dat pap van moedermelk best lastig is. Wel eens gehoord dat mensen er pannnnnenkoekjes van bakken, maar dat is nog veel later natuurlijk.
Het was verse melk uit dezelfde fles. Idd misscjien was de temperatuur niet goed. Daar heb ik niet aangedacht. Denk dat het een beetje koud was. Ik wil wel live voeden, maar hij weigert nu mijn borst helemaal overdag. Ik heb een sterke tsr. Ik kolf ook beetje af met mijn hand af voordat ik hem aanleg. Maar het helpt niet. Hij is een gulzige drinker en verslikt zich iedere keer. Ik aie hem vaak zoeken naar mijn borst en als ik hem wil aanleggen begint hij te huilen en draait hij zijn hoofd. De moedermelk uit een flesje verslikt hij zich ook vaak. Snachts pakt hij mijn borst wel en we hebben dan helemaal geen probleem. Kv lukt wel zonder verslikke uit flesje.
Misschien is moedermelk ietsje dunner dan kv en gaat het dan harder met de fles? Misschien helpt een andere speen met kleiner gat dan? Borst weigeren heb ik geen ervaring mee...
Het kan maar dan moet je overdag wel alle voedingen ook kolven anders trekt je productie het niet. Daarnaast kan het zo zijn dat je kindje uiteindelijk helemaal de borst gaat weigeren omdat de fles makkelijker gaat. Hij verslikt zich waarschijnlijk met mm uit de fles omdat de speen te groot is. Spenen gericht op kv hebben een groter gaatje. Ik denk dat je beter kunt investeren in een consult met een lactatiekundige om hem weer aan de horst te krijgen ipv kunstvoeding kopen. Is uiteindelijke net zo duur Tenzij je geen bv wil geven natuurlijk of wilt stoppen. Mm kun je lang in een vriezer bewaren. Zeker 6 maanden en ik een goede vriezer ook wel een jaar. Je kunt het bewaren in Avent bakjes, flesjes of hersluitbare zakjes ( even letten op BPA vrij)
Ik voed mijn dochter van 8 maanden om 6u en om 23u live en de rest (4voedingen) gekolfd uit een flesje. Onze dochter vind overdag ook alles spannender en leuker als drinken uit mijn borst. We geven de flesjes ook voortaan in haar kamertje zodat ze minder afleiding heeft. Dit gaat prima zo, wel veel kolven maar ja, je moet er wat voor over hebben Ons meisje wil haar gekolfde melk trouwens ook graag lekker warm, anders drinkt ze het niet..