Mijn zoontje is ruim 2,5 maand. Sinds een week geeft hij veel over en heeft hij rode plekjes op zijn gezicht. Zijn flesje drinkt hij niet meer leeg en huilt ook tussen door. Kan het zijn dat hij een allergie heeft? Voorheen dronk hij zijn flesjes helemaal leeg en gaf ook niet zoveel over. In zijn familie komt overigens wel koemelkallergie voor.
Hoi, Hoe meer klachten een kindje heeft, en ook als er sprake is van een allergie/klachten binnen het gezin, hoe groter de kans dat er sprake is van een koemelkallergie. Het is moeilijk om zo te zeggen of je zoontje een koemelkallergie heeft. Sommige klachten kunnen meerdere oorzaken hebben. Welke voeding krijgt je zoontje nu? Is er recent wat in de voeding veranderd? Je kunt ook even overleggen met het cb/huisarts. Wanneer er gedacht wordt dat je zoontje een koemelkallergie heeft kun je een eliminatie-provocatie-eliminatie test gaan doen. Dit houdt in dat je gedurende 4 weken een speciale voeding (FrisoPep) gaat geven om te kijken of de klachten dan minder worden. Dan ga je na 4 weken evt. weer de voeding geven die je nu geeft om te kijken of (als de klachten weg zijn) de klachten weer terugkomen. Mocht je nog vragen hebben laat het gerust weten. Groetjes Angelique
Bedankt voor je snelle reactie, ik zal het met mijn huisarts bespreken. Op dit moment krijgt hij friso extra nummer 1.
Hoi, Graag gedaan. Hopelijk weet je snel meer. Mocht je nog vragen hebben kun je het gerust laten weten. Groeten Angelique