Overdag; gordijnen babykamer open of dicht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dora, 24 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

overdag gordijnen babykamer open of dicht?

  1. open

  2. dicht

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Hier zijn de gordijnen open overdag.
     
  2. MarieLize

    MarieLize Actief lid

    16 jul 2006
    431
    0
    0
    Half open. We hebben verduisterings gordijnen en als we die overdag dicht zouden doen, kan ze moeilijker onderscheid maken tussen de vroege ochtend - die voor ons bij de nacht hoort - en overdag.

    Ik zou ze het liefst helemaal open laten maar de zon schijnt pal op haar raam. Dus dan maar half open...ben er trouwens overdag bewust niet consequent in, opdat ze leert dat het licht overdag erg kan verschillen en het voor haar niet uitmaakt hoe licht het is. Het werkt goed, ze heeft het ritme volledig door en slaapt 's avonds en 's nachts als een roosje door.
     
  3. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hier zijn de gordijnen dicht als Rick overdag gaat slapen. 's Nachts (als het niet stormt!) doen wij het rolluik dicht (en blijven de gordijnen open).
     
  4. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Wij hebben ze overdag open. Voor de helft dan, want de zon staat de hele dag op haar kamertje. En 's avond doen wij het verduisteringsrolgordijn (leuk woord voor scrabbel :) ) naar beneden.
    Dan weet ze wat dag en nacht is. Maar maakt voor haar niet zoveel uit, want ze slaapt toch wel :D
     
  5. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    In het begin toen Hugo echt nog klein was (paar weekjes) hielden we de gordijnen open, ivm met dag-nacht ritme, nu doe ik ze al een hele tijd dicht, maar niet helemaal...

    Gr. Niki
     
  6. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    open...behalve als het erg warm is en de zon in haar kamer schijnt...
     
  7. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Kan het dag en nacht ritme nu eigenlijk nog verstoord worden?
    vraag ik me nu ineens af...
     
  8. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ze heeft lamellen voor haar raam en die gaan dicht. De zon staat op haar raam dus het houd ook alleen de felle zon tegen het is gewoon harstikke licht in haar kamertje. Als ik verduisteringsgordijnen zou hebben zou ik die denk ik wel dicht doen, ze merkt denk ik aan mij ook wel of het dag of nacht is. Als het nacht is praat ik heel zachtjes, we spelen niet en gaat ze na het voeden meteen weer naar bed.
     
  9. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Wij open, ze moet toch leren dat ze overdag ook in slaap kan vallen. Wij hebben lamellen en die gaan als de zon erg fel schijnt half dicht. Dan komt er toch voldoende licht binnen.

    Misschien een rare vraag maar waarom doen jullie de gordijnen wel dicht als ze een dag/nachtritme hebben?

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  10. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier gewoon dicht maar ze zijn wit dus zoveel maakt dat nu ook weer niet uit. In ht begin legde we de kids overdag in de zon te slapen en snachts natuurlijk in het donker. Verder overdag maken we het gezellig, snachts hou ik mn mond en doe alleen het hoogstnoodzakelijke, voeden dus. Alleen poepluiers verschoon ik, plasluier kan wel wachten.
     
  11. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Wij hebben de gordijnen overdag altijd open. Mijn meisje slaapt net zo goed als het licht is hoor.
    Net even een boodschap wezen doen en zij lag lekker te slapen in de wagen. Met het mooie weer wil ik haar ook wel eens buiten in de tuin zetten in een camping-bedje. Binnen is het dan niet te houden zo warm.
    Ik ben blij dat ze bij allebei kan slapen!
     
  12. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Wij doen ze dicht. Fenja slaapt dan stukken beter en het CB zei dat het niet uitmaakt voor het ontwikkelen van het dag/nacht ritme. Ik slaap zelf ook liever en beter als het donker is.
     
  13. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Open, kinderen moeten leren het verschil tussen dag en nacht.. Op deze manier krijg je overdag niet van de grootte slaapjes en stimuleer je dit voor de nacht wel!

    Het is makkelijker om ze dicht te doen, maar op de langere termijn id het beter om ze open te laten
     
  14. de kraamzorg toen zei open laten,moeten leren met licht te slapen.

    wij hebben lamellen en rolluiken.

    Luca heeft al eent ijdje een goed ritme ,snachts gaat alles dicht en overdag het rolluik iets over de helft en lamellen dicht, is toch niet helemaal donker.
    De zon schijnt echt op zijn kamertje,daarom doe ik rolluik iets dicht..
    Hij slaapt beter vind ik.

    Maar in de wandelwagen minder,kan niet in slaap komen, denk dat hij nu toch op een leeftijd zit van alles willen zien.

    groetjes
     
  15. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Hier open overdag. Ik denk dat het mede daardoor komt dat ze ook kunnen slapen in de wandelwagen als ik overdag ergens heen ga. Ik vind het wel fijn dat ze in licht en donker kunnen slapen!

    Ik zelf heb niet eens overgordijnen op mijn slaapkamer en slaap dus altijd in het licht ('s ochtends dan hé... ;) ) Het maakt voor mij niet uit of het licht of donker is, ik hoop dat ik dat bij mijn kinderen ook zo kan krijgen. Is echt superhandig!

    Marian
     
  16. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    In het begin alleen vitrage en lichte overgordijnen dicht (dus vrij licht in de kamer). Maar nu ook het rolgordijn naar beneden.
    Maar bij mijn schoonouders slaapt ze weer met licht dus maakt eigenlijk niet zoveel uit...
     

Deel Deze Pagina