Overdag huilen in bedje baby 12 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nucia, 5 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nucia

nucia Lid

26 nov 2014
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje van net 12 weken oud wilt overdag niet in haar bedje slapen. Als ik haar erin leg gaat ze redelijk snel gelijk heel overstuur huilen. Maakt niet uit of ik haar wakker of slaperig erin leg. 's Avonds als het bedtijd is kan ik haar wakker of slaperig erin leggen ze gaat snel lekker slapen. Ik wil toch wel een beetje gaan proberen dat ze overdag in haar eigen bedje gaat leren slapen. Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan gaan oefenen?

2. Puck123

Puck123 Bekend lid

22 dec 2014
    582
    291
    63
    Ik heb hetzelfde probleem, lees even mee! Mijn zoontje is 10 weken

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn dochter had dat ook vanaf een week of 10.
    Sinds een paar dagen kan ze eindelijk smiddags zonder te huilen in der bedje slapen en kan ik haar er klaarwakker in leggen.
    Hiervoor sliep ze in de box of bij mij op schoot.

Mijn ervaring is dus dat het vanzelf over gaat.

4. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    En als je haar in de box legt, gaat ze dan wel slapen? Misschien vindt ze het overdag niet fijn, omdat ze dan hoort dat mamma wel wakker is en zij niet bij je kan zijn. Onze zoon wilde de eerste maanden ook niet in zijn bedje, totdat hij ineens absoluut niet meer in de box wilde slapen, en alleen nog maar in zijn eigen bed. Van de een op de andere dag. Dus het komt vanzelf wel hoor :) Als ze nu beter slaapt in de box, lekker haar daar laten liggen. Als ze er aan toe is om ook overdag in dr bedje te slapen, geeft ze dat vanzelf wel aan.

5. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Klinkt als een sprongetje.. Zou er gewoon aan toegeven.. Blijven proberen en zo niet, dan lekker in de box/bij mama

6. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Je kunt eventueel proberen of ze beneden in de kinderwagenbak wil slapen? Dan voelt ze zich minder alleen.
    En indd: blijven proberen! Hier lukt het meneertje sinds een week ongeveer. Hij heeft een knuffeltje dat naar mij ruikt en daar kruipt hij helemaal tegenaan :) Dus dat zou je ook nog kunnen proberen.

7. nucia

nucia Lid

26 nov 2014
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Box valt ze soms in slaap. Het liefst als ze tegen mij aan ligt! Ik ga het binnenkort weer proberen dan. Morgen gaat ze voor het eerst naar kdv en vind het zo zielig als ze in een bedje ligt en helemaal overstuur is en ik ben er niet.

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik deed ze in de draagdoek voor de slaapjes overdag, dan sliepen ze vrij snel en had ik mijn handen vrij om nog eea te doen :) en als ik echt even vrij wilde zijn, dan voedde ik ze op mijn bed in slaap en dan stiekem wegsluipen :D

9. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Komt wel vanzelf. Hier doet ze dat pas sinds ze 7 maand is :D

10. nucia

nucia Lid

26 nov 2014
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Moet ook zeggen dat ik het heerlijk vind zo samen in de middag! In de ochtend slaapt ze nog wel goed in d'r bed. Dan heb ik tijd om wat in huis te doen!

11. mathildeve

8 jan 2015
    98
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier ook hetzelfde probleem, zoontje precies 3 maanden. Al veel geprobeerd, wel inbakeren/niet inbakeren. Even laten huilen en dan steeds even heen. Zelfs laten huilen en er niet heen voor 15 min ongeveer. Dit echt tegen gevoel in. S avonds helemaal geen probleem maar niet te vroeg. Dus leg me er bij neer en ben blij met de nacht. Ik geloof dat het goed komt!

12. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Mijn ervaring is ook dat het vanzelf komt. Vanaf ongeveer 3,5 maand slapen ze overdag in hun bedje. Daarvoor was dat ook onmogelijk. De nacht was (en is) geen probleem.

13. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Hier overdag ook alleen in de draagzak (ook niet in de box), of op schoot.
    s'nachts slaapt ze prima in haar bedje, dan lig ik ernaast, ook al heeft dat overdag geen effect.

Ik probeer het nog regelmatig, ongeveer 1x per 2 weken, alle mogelijke manieren, maar uiteindelijk gaat het zielige huiltje over in hard krijsen met dikke tranen en dan kan ik het hele middagslaapje wel vergeten, dan slaapt ze s'avonds pas weer. Op een dag komt 't vast goed ;)

14. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Hier gaat het nu de goede kant op! Ik ben het steeds blijven proberen. Ging het niet, dan ging ie in de draagdoek of snel naar de buiten met de wandelwagen :) Ik moet nog steeds vaak even terug voor het speentje, maar verder gaat het echt stukken beter dan eerst. Geen paniekerige blikken of hard huilen iig!

15. nucia

nucia Lid

26 nov 2014
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik ga het ook denk ik soms proberen. Alleen de keren dat ik het ging proberen, was ze zo overstuur daarna dat ze maar bleef huilen. Ook al was ze zo moe. "gelukkig" hebben meer baby's dus dat ze in de middag niet in hun bedje willen slapen.

Deel Deze Pagina