Mag en kan dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door -, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Mijn lieve dochtertje is 2 weken oud. Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik de BV helemaal niet meer zie zitten. Het maakt me onzeker omdat ik niet weet of ze genoeg binnenkrijgt en ze ook heel vaak gewoon aan mijn borst ligt te sabbelen ipv drinken.

Nu heb ik net mijn borsten gekolft en in een flesje gedaan. Dit dronk ze meteen helemaal op. Kan en mag ik gewoon overgaan op flesvoeding of is dit helemaal niet goed en moet ik gewoon even volhouden? :cry:

Wat vinden jullie?

2. troela

troela Actief lid

30 nov 2006
    226
    0
    0
    catering
    ik heb er geen ervaring mee, maar lijkt mij dat het wel mag, als ze de borst niet wil maar wel flesje, het belangrijkste is dat ze het binnenkrijgt toch?

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik zou overleggen met de VK of het consultatiebureau voor je iets gaat veranderen.

4. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    ja het lijkt mij ook dat dit gewoon mag maar je zou het wel moeten afbouwen ivb met stuwing enzo

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Natuurlijk mag en kan het. Jij kiest zelf wat voor voeding je je kindje geeft. Ik zou idd wel even advies vragen over het overschakelen van voeding en stuwing.

6. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    hoi,

Zelf ben ik na 16 dagen resoluut gestopt. Anique groeide niet en als optie van de wijkvpk kreeg ik dat ik moest aanleggen, elke 2 uur (muv 's nachts). Dat was niet vol te houden en ik ben resoluut gestopt (zonder overleg) en ben overgegaan op de fles. Ik ben nog wel gaan kolven om te zorgen dat de borsten leeg werden. Je kan idd gaan kolven om te zien hoeveel de kleine krijgt, zonder over te stappen, zo krijg je meer zekerheid, zonder dat je flesvoeding gaat geven... Natuurlijk kan je ook overleggen met het CB....

7. rachel22

rachel22 Actief lid

16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    ik zou nog even blijven proberen met de bv.en als je toch onzeker blijft afkolven en dan de bv geven met de fles.ik moest zelf na 3 weken stoppen met de bv want bij mij ging het niet en ik vind het nog steeds erg jammer. :) het is zoo goed voor ze

8. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb ook een tijdje alleen maar gekolfd, en heel soms borst 1x per dag, ik had nl hele zere tepels, en kon niet hebben dat Steven er uit dronk.
    Ik zou als ik jou was doorgaan met kolfen, zolang het goed gaat, krijgt hij binnen wat het beste is, en je ziet ook nog de hoeveelheid.
    Bij mij liep de voeding terug, anders was ik ook niet gestopt met de borstvoeding ;)
    Ik heb 3 weken gegeven.

9. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Je kunt best overgaan op flesvoeding, al zou ik dan wel contact opnemen met het cb om te overleggen hoe precies. Maar je kunt ook een tijdje doorgaan met kolven en dat geven. Dan zie je precies wat ze krijgt. Af en toe kolven, af en toe aan de borst, dat vind ik zelf het prettigst.

Borstvoeding is slopend in het begin maar na een tijdje wordt het veel makkelijker. Het is jammer als je uit onzekerheid zou stoppen. Aan de natte luiers kun je het beste zien of ze genoeg krijgt, vier flink natte luiers per dag of meer is prima.
    Dat sabbelen is ook omdat ze dat gewoon prettig vinden, zo lekker knus bij mama. Intussen drinken ze dan meestal meer dan je denkt. Je moet dan alleen uitkijken dat je geen last van je tepels krijgt. Als het echt alleen maar sabbelen is kun je misschien beter je pink geven (of een speentje, als dat al kan).

Ik vond borstvoeding in het begin echt een ramp. Had zere borsten en tepels en voelde me echt een melkmachine. Nu gaat het veel beter en vind ik het juist supermakkelijk. Bastian wil nog steeds erg vaak drinken maar het doet helemaal geen pijn meer en ik begin het echt gezellig te vinden. Vooral 's nachts is het makkelijk, hoef niet eens mijn bed uit (zijn ledikantje staat naast ons bed).

Je vroeg onze mening en de mijne is dus: even volhouden ;) Maar dat wil niet zeggen dat flesvoeding niet goed is hoor. Je moet hierin echt je gevoel volgen.

10. ozlem

ozlem Actief lid

26 dec 2006
    121
    0
    0
    apothekersassistente
    bij mij bleek dat ze niks uit mijn borst kreeg in de ziekenhuis wogen ze haar voor en na de voeding .ze dronk hooguit 10-20ml ik heb toen gekolft na 10 dagen ben ik overgestapt op friso1 normaal. want ik trok het niet meer.
    Ik zou met het cb overleggen ze zullen het wel afraden maar je moet gewoon je eigen gevoel volgen. Bij mij is het goed gegaan.

11. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

iksluit me bij panda aan, onxzeker ben je allemaal in het begin.

gr saskia

12. Niet meer actief

Hey,

Ik wou ook borstvoeding geven. Ben met 33 weken bevallen en Nadine is te klein om uit de borst te drinken Moest werken met tepelhoedjes en haar wegen voor en na die tijd. De rest (gekolfde melk)krijgt ze via de sonde. Na een paar dagen bleek dat mijn hechtingen ontstoken waren en moest ik aan de anitbiotica. Ik mocht toen geen bv meer geven en gooide de gekolfde melk weg. Afgelopen weekend mocht het weer. Nadine dronk al zo goed via vingervoeding en wou de borst niet meer. Ik was het ook zo zat. Eerst aanleggen, dan vingervoeding, dan sonde voeding en uiteindelijk ook nog kolven. Heb besloten om haar niet meer aan te leggen en wel door te kolven. Ze krijgt nu moedermelk, maar wel uit het flesje. Was al niet van plan om lang bv te geven. Heb het voordeel dat ik een overproductie aan melk heb. Ben minder gaan kolven en heb een voorraadje aangelegd in de vriezer. Bv vergt veel energie van je, maar je wil ze toch het beste geven. Dit was voor mij de beste optie. Het is wel moeilijk om een beslissing te maken.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

13. Niet meer actief

Dank jullie wel. Heb besloten om toch nog even vol te houden. Alle begin is moeilijk! Gewoon even volhouden nog.

14. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    ik heb ook lang getwijfeld maar ben nu sinds 3 dagen toch helemaal gestopt.

Heb eerst af en toe ook gekolfd voor snachts zodat mn vriend het ook kon doen maar was er echt zat van... geen geduld meer voor :(

Voelde me eerst wel schuldig maar ik voel me nu beter en dat werkt natuurlijk ook weer door op mn dochter!

Ik heb het niet afgebouwd, ben zo ineens gestopt en heb eigenlijk geen last van mn borsten... de 1ste dag ging ik even een beetje kolven om de meeste spanning eraf te krijgen (niet te lang want dan stimuleer je het weer)
    De 2 de dag werd de spanning al minder en vandaag heb ik alleen nog maar even onder de douche de spanning weg gedrukt...

15. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ik ben na 2 weken gestopt en heb daar zo'n verschrikkelijke spijt van gehad! Nog geprobeerd te relacteren maar mocht niet meer baten..

Die onzekerheid herken ik, mijn advies..verzamel mensen om je heen die je er door heen kunnen slepen vertrouw erop dat het goed komt!

16. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Hoi, ik sluit me ook aan bij panda. Ik zelf heb mijn jongste zoontje elf maanden borstvoeding gegeven. En hij kreeg in het begin min. 14 voedingen per dag.
    Mijn oudste zoontje heeft daarin tegen maar 3 weken BV gehad. Dit ook door onzekerheid en "goed" bedoelde adviesen. Hier heb ik toen achteraf best wel van gebaald.
    Daarom had ik bij mijn jongste (tweedehands)een weegschaal gekocht zo kon ik zien hoeveel hij per week aankwam. Nou hij groeide als kool.
    dit gaf mij erg veel rust en weg was mijn onzekerheid, vandaar 11 mnd BV. Hij viel altijd heerlijk in slaap bij me na de voeding.
    Zelf heb ik gemerkt dat de eerste 4 weken het zwaarst zijn. Daarna gaat het als vanzelf.

Doe wat jezelf prettig vind, maar geef niet te snel op door onzekerheid.
    Zou zo jammer zijn, vooral als je kleintje verder goed drinkt en goed groeit.

Wat mij goed bij zere tepels heeft geholpen is bepathen zalf.
    Veel succes.

Deel Deze Pagina