Toch lees ik zo nu en dan in andere topics ook van mensen dat ze de baby overdag afwisselend in de box, wipstoeltje enz laten slapen. Wat hun motivatie daarvoor is weet ik niet.
Hmm weet dat ook niet. Wat ik zelf niet begrijp is dat je dat dan doet (iedereen zijn goed recht hoor) maar voor het ruggetje is dat toch ook niet zo goed? Ik bedoel er worden allerlei eisen gesteld aan het matrasje juist omdat beebs zo veel slapen. Lijkt mij dat een wippert of box niet aan de eisen voldoen waar het matras aan voldoet.
Ze wisselen het dan wel af dus bv max een uurtje in het wipstoeltje of box, dus denk dat het voor het ruggetje niet zo kwaad kan. Maar het eigen bedje lijkt me altijd beter inderdaad. Maar ik ben het er wel mee eens dat het ieders eigen keuze en je moet doen waar jij je zelf goed bij voelt! Ik vind het alleen leerzaam om van iedereen te lezen waarom ze het op een bepaalde manier doen
ik probeer Jiri altijd in bed te leggen, maar vaak blijft hij huilen of wordt na een uurtje alweer wakker. Daardoor slaapt hij soms op mijn arm, soms in de box. Ben al blij dat hij tenminste toch nog slaapt. Hoop wel dat hij snel lekker in zijn eigen bedje wil gaan slapen. Oh ja, 's nachts slaapt hij in de wieg op onze slaapkamer. En als hij dit soms niet wilt, en dus blijft huilen, naast mij in bed in de zijligger. Ook al weet ik dat ze dit eigenlijk afraden.
Ben sinds een week nu eindelijk zover dat Lucas tussen de middag ook een uurtje in bed wil slapen. Voor de rest doet hij slaapjes in de box. Wil hij ook niet in bed slapen hoor overdag. 's Avonds vanaf een uurtje of 1900u ligt hij wel altijd netjes te slapen in bed. Tussendoor dan nog een fles en dan is het tot ongeveer 0700 a 0730u lekker doorslapen in bed. Het is altijd een hele wakkere baby geweest. Ondanks dat goeit hij als kool en is hij zo gezond als een vis... Beter een paar haze slaapjes in de box, dan een hoop gekrijs in bed overdag...
Ik deed gewoon hoe het uitkwam Vaak boven maar ook regelmatig beneden...De tweede lag wel vaker boven maar dat was meer omdat broerlief wilde spelen en als er geluid uit de bak kwam was Lars wakker zei hij dan... en met het goede weer legde ik ze buiten in het campingbedje, muggennetje eroverheen en zonnescherm uit! En ik dan heerlijk ernaast met een boekje en broerlief in de zandbak of zwembad...Onze Priegel wordt als alles goed gaat in mei geboren en zie er zo naar uit 8) .....Al zal er van dat boekje nu weinig komen...met 3 van die kleintjes We zijn zoveel mogelijk buiten en daar zijn de jongens het liefst..zelfs nu het nat en wat kouder is..Heerlijk vinden we het.. volg je gevoel en doe wat jou goed lijkt is mijn advies...iedereen weet het beter ( vrienden zonder kids vooral ) maar jij moet het doen!Als je kindje zich er maar goed bij voelt en dat merk je snel genoeg! En das bij alle kindjes toch weer anders
ik moet me bij moontjejl aansluiten, doe waar jij en je baby zich goed bij voelen, je leert vanzelf her/kennen wanneer je babytje moe is, of waar hij/zij zich het lekkerst voelt. Valentino lag in het begin veel in de box, maar later werden dat te veel prikkels en zijn we overgestapt naar slaapjes in zijn eigen bedje. Vanaf dag 1 slaapt hij in zijn eigen bedje op zijn eigen kamertje, omdat ook ik van ieder zuchtje wakker word, en dan ben je zelf ook doodop..
Jayna slaapt 's nachts nog bij ons op de kamer in haar wieg. Vind het zelf fijn om haar nu nog 's nachts bij me in de buurt te hebben. Ik slaap zelf goed en hoor haar verder niet tot vroeg in de morgen, dus dat is goed te doen. Als ze uit de wieg gegroeid is, gaat ze naar haar eigen kamer in haar ledikant. Daar ligt ze trouwens regelmatig overdag en in het begin van avond in te slapen. We proberen haar wakker in bed te leggen zodat ze zelf leert in slapen, maar ze valt overal makkelijk in slaap, dus soms zijn we dat niet voor. In haar ledikant is ze wel sneller wakker, maar we blijven proberen. Je moet inderdaad doen waar jij en je kindje zich goed bij voelen en dat is voor iedereen weer anders.
ik heb het boekje rust en regelmaat gekregen van de cb. en ik moet zeggen dat t mij enorm geholpen heeft.(nog steeds). ik legde terence ook overdag waar hij maar in slaap viel totdat hij niet meer sliep heel erg onrustig werdt hij. dus wanneer hij in de box ligt , wipstoeltje of bij ons op schoot en gaapt of begint vervelend druk te worden. leg ik hem meteen in bed. ingebakerd dan. nu is hij heel erg verkouden en baker ik hem ff niet in maar zodra hij wat beter wordt ga ik weer verder met inbakeren. hij weet nu volgen smij meteen wanneer hij gaapt of vervelend wordt huilerig leg ik hem in bed. tenminste ik voel aan hem dat hij meteen rustiger wordt wanneer ik hem op til om in zijn bedje te doen. hij slaapt nog steeds snachts bij ons op de kamer, in zo'n kinderwagen. ik wil wel weer gaan beginnen met op zijn kamer te leggen maar ik moet zo vaak snachts eruit voor hem ikben oververmoeid, mijn vriend is er tot nu toe bijna nooit eruit gegaan ja de eerste dagen van terence. juist nu heb ik hem hard nodig.(maar jah ik had met hem gepraat erover) ik wil terence in zijn eigen bedje hebben.want overdag slaapt hij er ook in. zal wel moelijk worden die overgang zowel voor terence als voor mij. liefs mij
Ik merk nu ook dat Lucas meer slaap ndig heeft. Hij is zo druk als hij wakker is met dingen ontdekken, spelen enz. Nu ben ik al zover dat hij overdag meestal al 2x per dag in zijn bedje even slaapt. Begint hij te gapen en te jammeren dan wacht ik niet te lang meer en dan leg ik hem even in bed. Met als gevolg dat hij zelf snachts ook rustg zijn ritme houd en doorslaapt en de volgende dag alleen maar vrolijker wakker wordt. Ook is het niet meer zo lang huilen voor hij in slaap valt en kan hij zelfs even lachen als ik hem in zijn slaapzakje doe. Volhouden maar! Maar tussendoor doet hij ook wel eens hazenslaapjes in de box hoor. Een beetje gewend laten aan omgevingsgeluiden...
Dain slaapt veel in zijn wiegje die we overdag beneden hebben staan en 's nachts op zijn eigen kamertje. Vanaf wanneer hebben jullie de kleine in de box gedaan? Dain is nu 1,5 week en eigenlijk slaapt hij alleen nog maar. Vanaf wanneer kan hij in de box en hoe lang houden jullie m overdag dan wakker?
Eslem lag pas in de box toen ze bijna 2 maanden was geloof ik..en dan was het eest 5 minuutjes..daarna 10 en nu langer.. Als ik haar nu sochtends onder de baby gym leg speelt ze een uurtje 1,5 week is nog echt heel erg klein. Hij heeft nog niets aan de box.
Wat ik trouwens wel gemerkt heb, is dat wij van de KV niet muisstil mochten gaan doen als Iman in bed lag. Dit heeft er voor gezorgd dat zij nu echt bijna overal door heen slaapt! Stofzuiger, vuurwerk , als ik haar kamer opga als ze slaapt, als ik praat op haar kamer, zij slaapt er doorheen!
Hier lagen de meiden ook vanaf dag 1 in de box hoor! Wel zo handig als je de kleine ineens even weg moet leggen
Ja vond ik ook als je naar de wc moet ofso! en de kleintje moeten toch aan de geluiden wennen zoals hier boven al vermeld werd! 's middags gaat juliën wel vaak naar zijn bedje maar dat wil niet zegge dat hij in de box niet kan of wil slapen! volgens mij kan ik nog een kanon naast hem afschieten hahaha
welke tijden houden jullie dan ongeveer aan als ze overdag in hun bedje slapen? Wij hadden melody veel beneden in de wipstoel maar ik wil haar eigenlijk smiddags toch wat meer in haar bedje leggen zodat ze wat meer rust krijgt. Maar hoelaat weet ik niet precies, de ene keer slaapt ze smorgens wat vaker dus als ik haar dan smiddags ook alweer naar boven breng dan is ze zowat de hele dag alleen maar in haar bedje en ben bang dat ze dan snachts niet meer wil slapen? Maar op andere dagen gaan we ook wel vaak smiddags even weg met haar dus dan slaapt ze weer minder overdag, raakt ze dan niet in de war? Of hoef ik me niet echt aan vaste tijden te houden?
Als ik jou was zou ik me niet aan vaste tijden houden, maar kijken naar je kind. Iman gaat bij de eerste tekenen van moeheid hup haar bedje in en dit werkt perfect.