Onze zoon lijkt continue honger te hebben

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Annalise74, 17 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hai Eveline,

Onze zoon is morgen precies 5 maanden oud.
    Hij was erg licht bij zijn geboorte en heeft dat inmiddels netjes ingehaald. Hij zit nu precies op de gemiddelde groeicurve.

Ik heb niet genoeg melk, dus krijgt hij mijn borstvoeding aangevuld met Hypo-allergene kunstvoeding.
    Ik heb zelf behoorlijk wat allergien, dus daarom wil ik graag dat hij zoveel mogelijk borstvoeding krijgt en vind ik het ook belangrijk dat hij Hypo-allergene kunstvoeding krijgt.
    Hij krijgt zo'n 600-700 cc borstvoeding op een dag en wil tegenwoordig ook wel 500-600 cc kunstvoeding erbij op een dag.

's Avonds om 21.00 uur krijgt hij zijn laatste fles. We geven hem dan 200cc kunstvoeding (180 + 6). Daar kwam hij tot voor kort prima de nacht mee door.
    Maar nu wordt hij rond 5.00 uur steeds wakker van de honger. Hij wil 's avonds ook duidelijk meer drinken.

Nu is mijn vraag.. mag dat? Mogen we hem bijvoorbeeld 210 + 7 geven?
    En hoeveel kunstvoeding mogen we hem geven op een dag? Hij drinkt natuurlijk ook nog de borst.

Wij denken dat het gewoon tijd begint te worden voor vast voedsel of pap. Maar hij is nog geen 6 maanden, en ivm met die allergien van mij wordt het volgens mij aangeraden tot 6 maanden te wachten met vast voedsel.
    Maar ja, een hongerig kind vind ik ook zo zielig....

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Ik zou even met je consultatie bureau overleggen wat je het beste kunt doen. rijstebloem valt onder de bijvoeding, maar bevat geen allergenen. Je kunt in overleg kijken of je kindje daar alvast mee mag beginnen. Misschien is dat beter dan meer voeding.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina