Snachts bakeren wij ons kleine meisje in, hierdoor slaapt ze vrij rustig. Overdag doen we dit eigenlijk niet ( om reden dat we denken dat ze baat heeft bij n avondritme; flesje, pyama, inbakeren en dan lang slapen). Nu vroeg ik me af hoe anderen dat doen, bakeren jullie overdag ook in, of alleen voor de nacht? Bij ons staat inbakeren nu voor lang slapen en ik ben bang als we haar overdag ook gaan inbakeren dat ze dat niet meer snapt ( of zou dat wel meevallen)
Wij doen het wel overdag, maar dat is meer omdat hij anders helemaal niet goed slaapt omdat hij zichzelf wakker wappert met z'n armen . Overdag slaapt hij zo'n uur á twee uur en 's nachts slaapt hij inmiddels meestal de nacht door.
Ik lees even mee. Bij ons ligt het probleem iets anders, snachts slaapt hij goed maar overdag juist niet en heb een puckababy besteld die morgen komt. Ben ook bang dat hij snachts minder gaat slapen en weet nog niet hoe ik het aan ga pakken. Zoontje slaapt namelijk als hij moe is, dus bij de eerste signalen leg ik hem weg. Hij slaapt dan ook wel, maar slaat zichzelf na een kwartier weer wakker...
Wij doen het ook 's nachts en overdag. Met als reden dat hij zichzelf anders constant wakker houdt en niet in slaap komt. Als ik hem overdag niet inbaker ben ik lang bezig om hem in slaap te krijgen en is hij snel weer wakker. Maar ik wilde juist wel gaan proberen om het overdag wat af te gaan bouwen en de nacht ingebakerd te laten....
Ik heb het vanaf 7 weken alleen 's nachts gedaan en ze sliep de nacht gelijk door. 's Ochtends wou ik niet omdat ik het dan ook weer af zou moeten leren. Sinds anderhalve week doe ik het wel overdag. Ik merkte aan haar dat ze t nu wel nodig had. Nu slaapt ze dus ook heel regelmatig na haar voeding nog een half uurje/uurtje. Zie er nu al tegenop om het af te bouwen.. het gaat net zo lekker! Ik baker trouwens wel in met een Pacco.
Ik baker L. overdag ook in. In het ziekenhuis was het zo dat het geadviseerd werd zelfs. Voor de duidelijkheid. Wakker,verschonen,eten,knuffelen/spelen,inbakeren,muziekje aan,kusje en dan slapen. Zo weet ze precies wat er gaan gebeuren.
Boas is nu naar het consultatiebureau met zijn vader, en ik heb even gevraagd of mijn man het na wil vragen. Wij willen ook wel af gaan bouwen, omdat Boas zijn handen en armen meer onder controle krijgt. Ik laat wel even weten wat ze gezegd hebben, misschien hebben jullie er wat aan .
Op het consultatiebureau wisten ze ook niet wat het beste was. Sommige kinderen willen het rustig afbouwen, anderen hebben het net zo lief in één keer helemaal niet meer. Wij gaan nu afbouwen, omdat Boas vanaf maart naar het kinderdagverblijf gaat en daar bakeren ze niet in. We hebben een Paccodoek en vanaf vandaag laat ik hem met één handje vrij. Dat gaat heel goed, hij slaapt gewoon! Over een paar dagen doe ik het volgende armpje los, eens kijken hoe dat gaat.
Redhead tnx voor het vragen. Fijn dat het met boas zo goed gaat! Hopen dat het vior maart lukt! Ga je ooksnachts afbouwen of alleen overdag?
Wij leggen L. ook bij ieder slaapje in zijn puckababy. Het werd in het ziekenhuis aangeraden om het óf altijd te doen óf niet. Voor een kleintje is het anders op een gegeven moment niet duidelijk. En als hij/zij goed slaapt in een bakerdoek of puckababy dan lijkt het me voor je kindje en voor jullie het prettigste het altijd gewoon te doen!
Ik baker ook in overdag en sinds ik dat ben gaan doen slaapt ze veel beter en langer overdag. Voordeel nu is dat haar handjes ook lekker warm blijven, die liggen anders altijd boven het denkentje uit
Toen wij nog inbakerde deden we dat ook ieder slaapje, de adviezen hierover zijn verschillend. Bij mij op het CB vertelde ze dat ieder slaapje het beste was, maar als hij wel een slaapje al goed deed dat ik die dan zonder doeken kon proberen. Met afbouwen zijn we sinds kort gestart. Hier is het duidelijk dat we het hier rustig aan moeten afbouwen. Want meteen gewoon in de slaapzak was absoluut geen succes. Dus overdag gestart met een slaapzakje, nu nog met de mouwen erin. Toen dit goed ging, ook 's-nachts. Nog 1 x noodgedwongen in moeten bakeren omdat hij zijn slaap niet kon pakken, ingebakerd was hij wel binnen een paar min. vertrokken. Maar nu in de nacht ook in het slaapzakje. Af en toe probeer ik al met de mouwen er gewoon uit, maar dat lukt nog niet dus dat blijf ik zo af en toe proberen totdat het wel lukt. Met de mouwen in het slaapzakje lukte ook niet meteen, en nu wel.