Hoi hoi, Ik wil graag dit jaar op vakantie. Waarschijnlijk na het hoogseizoen als de spaarrekening een beetje gespekt is. Maar waar ga je heen met een kleine van dan bijna 2 jaar? +/ 1,5 a 2 jaar. Wat zijn jullie tips en ervaringen? Hoeveel geven jullie uit aan een vakantie? Een weekje bijvoorbeeld. Groetjes
Wij hebben een kleine van ongeveer dezelfde leeftijd en zitten eraan te denken om gewoon een weekje ergens in Nederland (Texel, Veluwe, Zeeland) te gaan zitten. Hem zal het weinig interesseren waar we zijn, als we maar leuke dingen doen zwemmen, naar dieren kijken, lekker wandelen, speeltuin bezoeken etc. Dus veel spannender dan dat gaan wij het dit jaar ook niet maken. Gewoon een simpele, laagdrempelige vakantie
Als het geld het toe laat zou je kunnen gaan vliegen, voor je kindje betaal jenog niet. Ik vind de bedragen erg meevallen.
Wij zijn vorig jaar met onze zoon naar de Canarische eilanden geweest , was super niet te warm en niet te koud. Ook niet ver vliegen. We zijn toen twee weken geweest. Zijn nu 2852 kwijt met zijn Drieën voor twee weken naar het zelfde hotel. En tips ja , blijf rustig. Sommige mensen gaan zo stressen is echt niet nodig. Wij hadden de tablet en wat kleine kadootjes bij ons. Geen last gehad van hem
Wij zijn toen onze dochter 8 maanden was naar Kreta geweest. Toen ze bijna 2 was zijn we naar gran canaria geweest. Beide super bevallen. Ik adviseer wel een RIU Hotel met all inclusive. Onze dochter vond het geweldig om zelf drinken en ijsklontjes te halen. En de entertainment bij Riu is super voor de kids!
Ehhh gewoon waar jij heen wil? Ligt er aan waar jullie van houden, alles kan met een kind die leeftijd. Het enige waar ik rekening mee zou houden is malariagebieden, verder gewoon doen wat je zonder kind ook deed.
inderdaad 'wat jullie willen' - en nu je nog in het na seizoen kan, iets doen wat over een paar jaar misschien wel niet meer te betalen is voor je, als je in het hoogseizoen móét, vanwege leerplicht. Lekker in september - dan is het nog lekker weer, maar de prijzen veel beter. Naar griekenland all inclusive ofzo. Apartementje met een fatsoenlijk balkon of plekje ervoor, zodat je heerlijk buiten kan zitten als je kindje eventueel moet slapen smiddags. Of misschien juist wat verder als je je dat kunt veroorloven. Mallorca schijnt een kinder eiland bij uitstek te zijn (buggy eiland - hoor ik ook nogal eens). Misschien is dat ook wat ?
Ik ben meet van een vakantie in Nederland of Duitsland. België. En ik doelde vooral op een kindvriendelijke park, en leuke ervaringen van jullie.
Hier vorig jaar in een huisje geweest. Dit jaar weer dan is ze bijna 2. We gaan normaal altijd kamperen, alles nemen we dan zelf mee. Jaren gedaan met ons twee alleen vond ik het gemak van vorig jaar, koffers naar binnen gooien en klaar ben je, wel erg prettig! wij gaan Duitsland in. Net wat goedkoper dan Nederland en voor 2 week ongeveer 1400 kwijt. Wanneer ze iets groter is gaan we zeker weer kamperen. Alleen vind het gemak nu ook wel fijn en met slecht weer ook fatsoenlijk onderdak. Hebben in de tent wel eens zeer koude nachten gehad! Ook in Slovenië en Hongarije!
Wij gaan naar een echte kindvriendelijke camping, er zijn er zat te vinden als je even zoekt hoor. Wij gaan naar de beerze bulte. Wij gaan niet in het hoogseizoen maar ervoor, we hebben daar een huisje gehuurd, we gaan een week. Tevens nog een lang weekend naar landal, hellendoornseberg, ook erg kindvriendelijk.