En wel tot bloedens toe en het wondje wil maar niet genezen en begint nu lanzaamaan zelfs in een gat te veranderen. Heeft iemand tips voor me, want ik ben nu al 2 weken aan het emmeren met luchtdrogen, lanoline smeren etc, maar het wondje zit net bij mijn tepel vandaan, dus hij moet het wel in zijn mond nemen om te kunnen drinken, een echt mooi korstje komt er ook niet op en het voeden doet momenteel te veel pijn om door te blijven emmeren. Nog 3 weken en dan voed ik een jaar en aangezien het bij de vorige zoon maar 51 weken is gelukt wil ik daar graag over heen, maar zo gaat het niet lukken.
Misschien even tijdelijk met een tepelhoedje voeden? Of je ene borst even helemaal niet aan laten drinken maar kolven? Moest wel lachen om je 'maar 51 weken' Ik google nu alweer op afbouwschema's, haha!
Mother mates gebruiken, zorgen dat het wondje open blijft staan, evt anders aanleggen zodat het wat minder pijn doet. Vooral geen korstje erop laten komen, die gaan weer open, het zal van binnenuit moeten genezen. Mocht je het niet vertrouwen even langs de huisarts om te laten beoordelen dat het goed geneest. Ik zou niet zo snel aan de slag gaan met tepelhoedjes.
Vanuit een andere positie/houding laten drinken? Dat er minder druk/trek op het wondje komt en daardoor kan genezen? Mijn lactatiekundige heeft me wel eens laten zien hoe ik mijn dreumes 'op de kop' kon voeden, waardoor tepel anders in de mond kwam. Ik hield het soepel met lanoline, liet het niet aan de lucht drogen (want idd korstje wat bij volgende voeding weer openbarst) en heel streng in goed aanhappen . En dan geduld. Ik denk dat een bijtwondje bij mij gemiddeld 10-18 dagen nodig had om te genezen. Veel sterkte!
Bedankt voor alle adviezen, het zet me wel aan het denken. het tepelhoedje was ook geen succes, was meer zoiets van: mam je hebt je tepel vergeten uit de verpakking te halen, hier ik zal hem even helpen uit te pakken........Nee dat ding hoort er echt niet op hoor........ Is dat ding er nou weer, dan gooi ik hem nu naar de andere kant van de kamer ☺ Het anders aanleggen pikt hij ook niet, maar daardoor bedacht ik me vandaag wel dat ik wel mijn borst enigzins kan sturen. Ik ben dus nu kruislings aan het voeden ik lig op mijn linkerzij en voed de kapotte rechter borst. (Soms is een grote cupmaat toch wel handig)Dit helpt inderdaad de druk op een andere plek te zetten zonder dat hij anders hoeft te kiggen om te drinken. En ja maar 51 weken is meer omdat ik eerst zoets had van, nou ik ga voor minstens 2 weken, dat werd 1 maand, toen wilde ik 3 maanden 'halen', dat werd weer een half jaar en toen was mijn volgende doel natuurlijk een jaar (hoezo competetief ingesteld) dus toen dat op een week na niet lukte had ik niet zo iets van yeah bijna een jaar, maar eerder he bah net geen jaar. Dus nu bij de tweede was het doel om minstens 1 jaar te voeden gewoon om het 'record' te verbeteren, lol.