hoi, onze dochter wilde vanmorgen ineens geen fles meer, dat is nog nooit gebeurt, heb haar pap gemaakt en dat at ze wel op. Brood eet ze nog helemaal niet. ik was net vorige week op 1 fles minder gegaan, van 3 naar 2 en tussen de middag eerst brood proberen en dan pap. Wat moet ik nu, de morgenfles ook laten vervallen en daar pap voor in de plaats geven, maar hoeveel pap mogen ze dan per dag? Henriette
Gewoon 's ochtends een bordje pap aanbieden en dan mag je tussen de middag ook pap geven hoor. Liever brood, maar als het echt niet anders kan, kan 2x pap echt geen kwaad hoor, zijn tenslotten net als brood vezels... Heb je al eens geprobeerd om het brood even in de melk te laten weken en dan te geven?
nee loetje dat heb ik nog niet geprobeerd, is wellicht een tip, ga het direct morgen even proberen! Ze steekt het brood in haar mond, likt de jam er af en maakt er een bolletje van en duwt het dan weer naar buiten. hoeveel brood moet ze eten om het pap te laten vervallen? Doe ik de pap aanmengen met halfvolle melk? of moet ik dat pap nemen wat je met water aanmengt? maar daar zit volgens mij nog opvolgmelk in toch? zou ze al zo ver zijn dat ze maar meer met 1 fles toekan? henriette
Je kunt het bordje pap gewoon maken met gewone melk. Misha was niet 1 van de dikste en die heb ik het eerste jaar nog volle melk gegeven. Ze zeggen dat ze die vetten in het begin ook nog nodig hebben. Vanaf een jaar is 300cc zuivel op een dag voldoende. Daarbij worden ook de andere zuivelproducten die je geeft gerekent. Denk daarbij aan boter, kaas, toetje etc.... Je kunt nu mss beginnen met het bordje pap in de ochtend aan te maken met gewone melk en de fles die je later op de dag geeft nog aan te maken met opvolgmelk, net zolang je pak op is. Daarna kun je gewoon helemaal overgaan op gewone melk, je kindje is tenslotte al bijna een jaar. Als je kindje minimaal 1 broodje (eventueel zonder korstjes) is dat zeker voldoende om als volledige maaltijd te tellen. De 1 eet nu eenmaal meer dan de ander.. Misha kreeg met een jaar 's ochtends een bord pap (180cc melk + bambix) en tussen de middag een boterhammetje + sap en later op de dag nog een bekertje melk van ongeveer 70 a 80cc..Melk verhindert het opnemen van vitaminen uit andere voeding, dus liever niet gelijktijdig met het eten geven..Dus als je kindje het broodje wel eet als je het in de melk doopt, zou ik wel zo snel mogelijk proberen om dat met steeds minder melk te doen en zo over te gaan op gewoon brood.... En bij minder dan 300cc opvolgmelk wordt geadvisseerd om vitamine D bij de gaan geven..
hey loetje, bedankt voor je tips, heb er echt wat aan, alleen wat je zei over wanneer de opvolgmelk op is over gaan gewone melk? dus s'avonds alleen maar melk geven (halfvolle melk) en geen poeder meer? Ik weet niet of ze gewoon melk lust, dat moet ik eerst eens uitproberen, dan maak je de melk wel warm zeker? zou het volgende schema dan wat zijn als ze een jaar is? s'morgens pap 10.00 fruit 12.00 brood of pap 14.00 soepstengel met drinken 16.00 warm eten + toetje 18.30 flesje melk nu krijgt ze s'morgens nog fles met opvolgmelk en s'avonds fles met opvolgmelk.
Graag gedaan hoor En ja, ik maakte de melk wel even warm..'t Is zo koud gelijk uit de koelkast..En je kunt gewoon de poedermelk vervangen door gewone melk, geen probleem. Het is altijd even omschakelen. Het eerste jaar ben je zo bezig met melkvoedingen, omdat dat het belangrijkste is voor je kindje. En ineens vanaf een jaar telt de melk niet echt meer mee, dan moeten ze gaan groeien op een normaal menu...Even wennen, maar komt echt goed hoor Je schema ziet er toch heel mooi uit zo? Zelf vond ik het alleen prettiger om het avondeten wat later te doen, maar ze eten dan ook gewoon met ons mee, ik weet niet hoe dat bij jullie gaat natuurlijk....Nu was het ook zo dat Misha (Milan weet ik niet zo goed meer) met 9 maanden geen flesje meer wilde na het avondeten. Wij aten rond 17.30 en om 18.30 kreeg ze nog een flesje sap. Maar schema's pas je toch helemaal aan aan je eigen levensritme. Maar hoe jij het nu wil doen is toch heel mooi? Succes