moeilijke drinker

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door alien, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alien

alien Niet meer actief

Hoi!

We zitten hier erg in dubio. De eerste weken was ons dochtertje een grote drinker. Ik moest elk flesje rekken en ze dronk op wat ik haar aanbood.

Opeens kwam daar verandering in het het wordt alsmaar erger. Tot nu toe groeit ze prima mar ben bang dat daar ook een eind aan zal komen als we zo doorgaa.

Ze krijgt nu 6 flessen aangeboden van 150+5. dat is incl. nachtvoeding. Ze dringt er alleen nooit een helemaal op. 1x per dag misschien 150 maar verder stopt ze bij 100 en gaat dan huilen/krijsen. Ik heb echt het gevoel dat ze dan nog wel honger heeft maar dat er iets is. Nu weet ik alleen niet wat!

Ze poept 1x in de 2/3 dagen dus misschien heeft ze last van krampen. Ik merk dit alleen niet altijd. Wel spuugt ze meer sinds het slechter gaat maar dat is ook nit erg veel.

Wie heeft ervaring en of een idee wat we kunnen proberen?
    Ze krijgt nu gewone voeding. Misschien Omneo proberen of terug naar Avent speen 1? Ze heeft nu speen 2. Speen 3 of de standenspeen gaan echt veel te snel! Of is het iets waarbij de osteopaat me kan helpen?

Alvas bedankt!

2. Que

Que Niet meer actief

Ik zou anders morgen het CB of de HA bellen.

Kleine man hier ging ook steeds slechter drinken en wat bleek (na 6 maanden ellende) KMA. Het hoeft niet zo bij jouw te zijn maar het is natuurlijk wel een beetje vreemd dat het zo gaat nu.

En misschien een difrax fles. De speen is wat zachter waardoor ze makkelijker kunnen drinken!!

Succes!!

3. alien

alien Niet meer actief

Dank je voor je reactie!

Ze heeft begin deze week ook haar 2e prikjes gehad. Kan natuurlijk zijn dat het daardoor even heel erg slecht ging. Tot nu toe gaat het vanaag wel weer ietsje beter dan de afgelopen drie dagen.

Blijft natuurlijk nog steeds te weinig net als de laatste paar weken. We zijn nu aan het overstappen naar de Omneo. Ik hoop dat dit helpt.

Ik heb ook even gezocht op KMA maar daar komen toch nog wel veel meer kwalen bij kijken en daar heeft Fayenne allemaal geen last van.

Verder niemand die dit kent?

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier bij Justin p'sies het zelfde gehad. Bij ong 100 cc overstrekken en fles weigeren. Konden doen wat we wilden, andere fles, andere speen, kouder geven, iemand anders geven enz enz.. we zijn er nooit achter geweest wat t nu was maar het was heel frustrerend iig. Hij is nog een slechte eter en drinker en daarmee bedoel ik.. super traag.. Hij heeft medicatie gekregen voorheen tegen reflux maar ook deze hielpen niet. :( Succes hopelijk gaat t snel over.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Oja en ondanks dat Justin gemiddeld 100 dronk over 5 flessen of zelfs minder, groeide hij evengoed..

6. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hier exact hetzelfde verhaal. Ze krijgt ook 6x een fles en drinkt ca 100 cc of minder. De nacht doorslapen redt ze ook niet.

Overigens hier wel KMA en reflux

7. alien

alien Niet meer actief

Wat een gedoe ook. Pffff.... Ik hoop ook dat het snel overgaat inderdaad.

Wat vervelend ook is is dat we die nachtvoeding op deze manier natuurlijk niet af kunnen gaan bouwen want ze heeft het nodig!

Lastig lastig! Vooral omdat ze ook niet helemaal lekker in dr vel lijkt te zitten.

Omneo lijkt al wel wat te helpen maar misschien toeval. Wel een vreemde poepbroek gehad vandaag.

We houden het in de gaten en ik zal het laten weten als ik de oplossing heb!

8. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier drinkt dochterlief met moeite 5 flessen van 150+5 is nu 8 weken oud.. ene keer gaat fles leeg, andere keer blijft er tussen de 30 en 50 over.. met beetje geluk lukt het me een 6e fles te geven..
    ze wilt gewoon niet meer, dus geen huilen, krijsen of overstrekken.. ze is gewoon klaar dan

maar goed, ze groeit goed en maak ik me er niet te druk om.. is trouwens ook sinds een week begonnen, na haar spuitjes.. ze is ook verkouden, dat zal ook wel een rol spelen..

9. alien

alien Niet meer actief

Ik hoop dat ik het antwoord eindelijk heb gevonden.

Ik schudde de flessen altijd heel goed tegen klonten. Daardoor zit er een flinke schuimkraag op de melk. Vandaag geprobeerd om na het schudden de melk 5 min. te laten staan voordat ik het haar geef en tot nu toe gaan alle flessen er in!

Misschien toeval maar ik hoop echt dat dit het is! Iemand ervaring?

Deel Deze Pagina