misschien proberen dan, zodra hij de eerste vermoeidheid signalen geeft het wat te rekken om hem in bed te leggen, misschien is hij dan toch iets vermoeider en wil wat langer slapen (zonder dat hij te moe zal zijn om zelf nog in slaap te vallen) Lisa ging trouwens ook altijd heel fijn uit zichzelf slapen. Is hij erg vervelend dan als hij na 45 min wakker is als je hem er uit haalt? of kan hij zich best een uurtje vermaken?
ik kan je helaas geen tips geven. ons zoontje sliep ook altijd maar max. 45 min. daarna wakker maar vaak ontevreden en moeie oogjes. je kon zien dat hij niet uitgeslapen was. na een uur vaak weer naar bed. we hebben van alles geprobeerd maar niks mocht baten. ik wil je niet ontmoedigen, maar bij ons is hij pas na 10/11 maanden langer gaan slapen. vanaf 11 maanden zeker, 2x anderhalf a 2 uur per dag. we deden niets anders dan eerst, het enige verschil is dat hij beter en langer slaapt sinds hij ging kruipen/staan/lopen. ik hoop voor jou dat je kindje eerder langer gaat slapen, maar probeer je zelf niet gek te maken dat jij het in de hand hebt, want dat is lang niet altijd zo. ik hoop dat mochten wij een tweede krijgen, hij/zij gelijk beter en langer slaapt want dit is heel vermoeiend.
Hier nog een kleintje die overdag alleen maar hazenslaapjes doet... Ze is nu bijna zeven maanden en het begon bij haar vanaf een maand of vier. Het gaat nu dus al drie maanden zo bij ons en ik heb alles al geprobeerd, maar het maakt geen verschil. Na drie kwartier begint ze gewoon te huilen en krijg ik haar niet meer terug in slaap. Sowieso is het hele bedritueel altijd brullen geblazen bij haar. Ze wil gewoon echt niet slapen en het liefste er altijd bij blijven, zodat ze alles kan zien en meemaken. Zodra ze moe wordt, begint ze te vechten tegen haar slaap en kan ze heel boos en gefrustreerd worden, als haar oogjes toch dicht blijven vallen... In de avond/nacht slaapt ze wel goed door, maar niet zonder eerst nog even een tijdje keihard gekrijst te hebben van te voren. Daarna is ze gewoon zo uitgeput, dat ze uiteindelijk toch wel in een diepe slaap valt. Maar ja, vind je het gek als ze overdag alles bij elkaar ook niet meer dan 1,5 uur geslapen heeft? Inmiddels heb ik me er maar bij neergelegd en blijf ik stille hoop houden dat ze overdag weer langer zal gaan slapen...