Hallo, Mijn zoontje van 10,5 maanden weigert nog langer een fles melk te drinken...Heb ook al een andere fles geprobeerd of wat anders te drinken uit de fles maar hij blijft weigeren. Hij krijgt nu op een dag: - pap (gemaakt van 180+6 en 20gr pap) - tussendoortje - 1 snee brood + yoghurt - fruit - groente + danoontje Ik ben bezig hem te laten drinken uit een beker maar tot nu toe gaat dit nog totaal niet. Ook geprobeerd met een rietje, maar die wil hij vooral opeten (haha)....Een tuitbeker associeert hij (denk ik) met de fles. Iedere keer als ik die aanbied wordt hij boos en slaat hem weg. Hij krijgt dus op een dag geen ander drinken binnen omdat hij simpelweg weigert. Het bovenstaande schema is wat hij echt eet. Kan dit een fase zijn, of kan hij echt klaar zijn met poedermelk/fles? En zal hij uiteindelijk wel de beker pakken als ik het maar blijf aanbieden?
Hallo, Ik denk dat het een fase is, je kunt inderdaad het beste de beker aan blijven bieden. Wellicht kun je proberen om 2 keer per dag pap aan te bieden om toch nog aan de 500 ml opvolgmelk te komen voor de vitamines en mineralen. Groetjes Eveline