Mn kleine meid (5 mnd) is overdag heel moeilijk in slaap te krijgen. Op tijd in bedje leggen, erbij blijven, muziekje aan, echt van alles probeer ik, maar het is bijna altijd drama. En als ze dan eindelijk in slaap valt dan meestal maar voor een half uurtje Gek genoeg valt ze savonds wel zonder 'gedoe' in slaap en ondanks dat ze snachts nog vaak wakker wordt en aan de borst wil, valt ze snachts wel heel makkelijk weer in slaap. Ze is overdag duidelijk moe dus het is niet dat ze niet wil slapen. En ik zet haar alleen in bed als ze aangeeft dat ze moe is, maar toch valt ze heel moeizaam in slaap. Tips anyone?
Ik heb het boek baby in een droomritme gekocht, begin er net mee. Heel veel goeie verhalen over gehoord. Als je bij de zoekfunctie bovenin het intypt dan vind je ook meerdere verhalen erover.
Hmm, mijn baby (3,5 mnd) heeft juist precies het tegenovergestelde! Overdag valt ze meestal probleemloos in slaap, mits ik haar op tijd laat slapen. Ze wordt dan wel snel wakker (na 45 minuten ofzo), maar meer slaap lijkt ze gewoon niet nodig te hebben. S avonds valt ze dan juist weer veel lastiger in slaap en moet ik erbij blijven, 1000x een speen erin doen, tegen haar praten, bedje beetje wiegen, etc. Dit hele gebeuren duurt vaak minstens een half uur, soms veel langer . Erg lastig als je ook nog een peuter naar bed moet brengen, zucht. Heb je gekeken of het helpt als het wat donkerder is? Mijn dochter valt zelden in slaap als het ergens heel erg licht is. Verder moet het altijd vrij koel zijn voor haar, misschien voor jouw kindje ook?
Misschien teveel indrukken en te gezellig voor het slapen? Zolang ze fris en uitgerust wakker wordt, is het geen probleem denk ik. Mijn dochtertje heeft genoeg aan een uur slapen overdag. Ligt tussen 19u en 19.30u gewoon te slapen. Soms wordt ze na 45 minuten heel boos wakker, maar dan lig ik even bij haar of krijgt ze slokje water.. en slaapt ze weer verder.
Mijn dochter slaapt al een tijdje Door maar overdag 3 a 4 keer een half uurtje. Al een hele tijd, ik leg haar nu ook pas op bed wanneer ik denk dat ze echt moe is. Niet omdat het bijvoorbeeld 9 uur is. Ik hou 2 uur na laatste slaapje aan
Een vast ritme inbouwen in je handelingen zodat ze weet dat het slaaptijd is. Dus bv, schone luier, knuffelen, spelen in de box, slaapzakje aan, muziekje (of bv stofzuiger aan, schijnt ook mogelijk eens te werken) en slapen. Dat werkt vaak beter dan op de klok, en goed op de signalen letten, want als je te laat bent en ze zijn oververmoeid komen ze ook lastig in slaap en moeilijker in de diepe slaap terecht.