overdag moeilijker slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maaike4, 22 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maaike4

maaike4 Actief lid

14 sep 2007
    141
    0
    0
    Hallo,

Onze kleine meid is 9 weken oud. Sliep eigenlijk overdag altijd goed. Nu sinds een week steeds minder. Na het flesje speel ik met haar, mag ze in de box en zodra ik zie dat ze moe is gaat ze naar bedje. Ze huilt dan veel en valt af en toe in slaap en wordt dan weer wakker. Ze doet eigenlijk alleen maar hazenslaapjes. Gelukkig doet ze het 's nachts wel goed.

Wat wel helpt is als ik met haar ga wandelen, dan valt ze in slaap en pakt ze wel haar diepe slaap die ze in haar bedje overdag niet lijkt te pakken.

Hebben jullie nog tips of kennen andere dit probleem ook?
    Groeten,
    Maaike

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Bij ons was dit probleem al rond de 2,5 week. Via CB werd ons toen geadviseerd te beginnen met inbakeren.

Het kan ook zijn dat ze misschien last heeft van een sprongetje, dan slapen ze over het algemeen ook slechter.

3. maaike4

maaike4 Actief lid

14 sep 2007
    141
    0
    0
    Ze slaapt al in een speciale bakerzak. Inbakeren kan niet bij haar in verband met voorkeurshouding. Hopelijk is het een sprongetje, maar duurt dan toch al wel een paar dagen.....
    En ik vind het zo raar, want als ik ga wandelen dan kan ze wel slapen en als ik dan thuis kom, slaapt ze soms nog een uur door. Maar ja kan toch niet de hele dag met haar gaan wandelen...

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.813
    113
    Hier precies hetzelfde.. Hij ligt al ingebakerd en valt meestal ook wel in slaap, maar wordt dan na 3 kwartier ofzo alweer wakker. Ik loop nu zo ongeveer de hele middag met haar te wandelen vaak. Op zich wel goed voor me, maar wel erg vermoeiend.

5. jinx

jinx Actief lid

26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    hier precies hetzelfde probleem,wij zijn nog niet aan inbakeren begonnen,dus dat is misschien nog een oplossing voor ons.

6. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Hier ook eenzelfde situatie. Yara slaapt s nachts erg goed, geen huiltje te horen als ik haar terug leg na de voeding. Overdag is het een heel ander verhaal. Vaak is ze een kwartiertje stil en dan huilt ze een paar minuten, zo gaat het meer dan een uur door. Meestal maakt ze wl 1 lange ruk zo tussen 11 en 15 uur.
    Inbakeren twijfel ik nog over, het wordt sowieso afgeraden tot 6 weken als je bv geeft(iig de handjes moeten vrij zijn) Ik wil eerst haar ritme en karakter beter leren kennen. Het is een alert meisje, en vaak worden dit 'soort' kindjes rustiger als ze meer kunnen met hun handjes en beentjes. Dan kunnen ze meer energie kwijt.

7. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Hier precies hetzelfde. We waren op de goede weg en sinds gisteren wil hij ineens echt niet meer slapen. Hij grijpt ook echt mijn kleding of handen vast als ik hem weg leg en hij kijkt er heel bang bij. Dan is het heel moeilijk om weg te gaan.

Vandaag met een fijne verpleegkundige op het CB gesproken (ja, wij hebben er hier 1 met wie ik écht op 1 lijn lig) en die zei dat ik het toch moet proberen. Troosten op mijn manier mag altijd, maar hem laten huilen blijft de enige oplossing. Zelfs als hij in een sprongetje zit, moet hij kunnen leren om alleen in bed te liggen.

Hier ging ik dus ook uit van spongetje 3, al is het wat vroeg en spong 2 net achter de rug is. Maar hij leert al vaardigheden die bij 3 hiren, dus het kan wellcint toch. Misschien dat jouw dochter in sprongetje 2 zit. Die duurde bij ons maar liefst anderhalve week...

Succes, ik hoop dat we binnenkort weer rustige dagen hebben.

Vraag aan anderen: kan het aan de weersverandering liggen? Het is nu ineens veel kouder natuurlijk...

8. maaike4

maaike4 Actief lid

14 sep 2007
    141
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb gisteren eens het oei ik groei boek zitten lezen en ik denk echt dat mijn meisje een sprongetje heeft. Dit van rond de 7-9- weken. Mijn meisje is al ruim 9 weken, maar 2,5 week te vroeg geboren en dat moet je er dan volgens het boek af trekken. Dus dan zou het helemaal kunnen.
    Gisteren ging het al wat beter, ze gaf na een uurtje protesteren al op. De nacht daarvoor had ze het geweldig gedaan gewoon van 20.30 tot 05.30 uur geslapen, maar vannacht kwam ze toch weer voor een voeding, helaas...
    Ze is vandaag een dagje naar mijn schoonmoeder, zodat ik thuis mijn handen even vrij heb om eens wat op te ruimen etc.
    Groetjes
    Maaike

9. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Goed zo Maaike, dat doe ik ook minstens 1 dag tijdens elk sprongetje. Dat geeft gewoon wat adempauze. Ik voel me daar dan altijd heerlijk bij en kan dan de moeilijke buien ook weer goed aan.

Succes!

10. Niet meer actief

Ik voel me erg schuldig als ik haar weg moet brengen, ik heb dat ook nog nooit gedaan. Ze is nu 7 weken en 3 dagen.

Ik moet eigenlijk naar de kapper, echt hoognodig! Maar ik voel me schuldig dat ik haar hiervoor weg moet brengen.

Verder heeft onze dochter ook sinds 1 weekje dat ze overdag minder lang slaapt. Ik loop echt op mijn tenen als ze wel slaapt en ik heb boven al 1 week geen stof gezogen, maar heel zachtjes met de swiffer erdoor heen gegaan. (echt te belachelijk voor woorden eigenlijk ;) )

's Avonds na de fles van 19.00 gaat het altijd goed. Tussen half 5 en 7 uur is het huiltuurtje en dan gaat het goed en ik lig dan voor pampus op de bank....pfff wanneer zou dit allemaal beter worden?

11. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Wij hebben hetzelfde gehad. Overdag steeds maar een uurtje slapen.

Sinds 3 weken hebben we echt ritme in de slaapjes. Dit komt waarschijnlijk ook doordat hij meer beweegt en hierdoor ook vermoeider is. Hij slaapt nu 's morgens nog 1,5 uur en dan 's middags van 12 tot 15 en dan nog een hazeslaapje 's middags vanaf 17 tot 18 en dan om 19.30/20.00 slapen tot 7.30 uur.

Hij kan zich nu ook beter vermaken in de box, want pakt nu zelf speeltjes en draait op zijn zij om ze te pakken. Is hierdoor constant in beweging.

Het komt allemaal wel goed met dat slapen, maar je moet er wel veel geduld mee hebben, heb ik gemerkt. En dat is voor jezelf ook vermoeiend op zo'n dag, want je komt nergens aan toe. Ik heb op een gegeven moment alles maar laten liggen en lekker geknuffeld met mijn mannetje. Als mijn man dan thuis was deden we samen het hele huis.

In de 'sprongetjes' tijd slapen ze sowieso minder en willen ze meer aandacht.

Deel Deze Pagina