Vanaf welke leeftijd hebben jullie dit gedaan? En waarom...?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Erzi, 14 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje..
    Mijn dochter is eind deze maand 16maanden en slaapt nog in haar ledikantje, nou heb ik al eens opgezocht vanaf wanneer ze nou in een groter bedje gaan, maar kwam niet echt tot een antwoord..
    Ik ben gewoon benieuwd vanaf wanneer ze er aan toe zijn, tenminste hoe zie je dat je kindje er aan toe is?

Nou wil ik graag wegen vanaf wanneer jullie ukkies in een groter bedje gegaan zijn en waarom? En hoe ging dag ? Hoe wen je ze daar aan ? En hebben jullie een mee groei bedje, peuterbedje of gewoon een 1 persoons bed genomen ? Met rekje aan de zijkant of zonder ?
    Wat eem vragen ;) sorry Hihi !!

2. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Ik heb Max in een groot bed gelegd vanaf dat hij 2 was. Niet echt een reden...had zin om zijn kamer te veranderen :D. Hij vond het meteen prima!
    We hebben een peuterbed met rekjes aan beide kanten..Eigenlijk is een peuterbed een beetje onzin...maar ik vond een groot bed meteen zo groot!

3. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dat is ook meer mijn reden.. Ik ben die baby kamer beetje zat :D, wil der een leuk dreumes Kamertje maken :D

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.990
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben een ledikant waar de zijkant uit kan. Zodra onze zoon ging proberen uit bed te klimmen (en wij het idee hebben: het duurt niet lang meer voordat dit lukt en hij voorover kukelt) hebben we een zijkant eruit gehaald. Dit was geloof ik een week of wat voor zijn tweede verjaardag. Hij rolder er vaak uit, dus er heeft eerst een tijdje een slaapmatje naast zijn bed gelegen zodat hij dan in ieder geval zacht en warm lag. (Hij sliep gewoon verder.). Toen hij bleef vallen, hebben we een bedhekje gekocht.
    Vlak voor zijn derde verjaardag is hij overgegaan op een 1 persoonsbed. Meerdere redenen: het ledikant werd toch wel krap en ik was zwanger van onze tweede zoon. Tijd om de babykamer door te schuiven dus. :) Hij ligt nog steeds met bedhekje in dat bed. Het is namelijk vrij hoog. We hebben het een paar weken zonder geprobeerd, maar toen hij er toch weer uitviel (bloedneus, tand door de lip, drama natuurlijk 's nachts) hebben we het bedrekje toch maar weer teruggeplaatst.

5. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Dochter blijft nog een tijd in haar ledikant.
    Ze heeft nu nog helemaal niet het besef dat ze in haar bed moet blijven.
    In een gewoon bed zou ze er heel de tijd uit kruipen.

Ik zie ook helemaal nog geen reden om haar in een groot bed te leggen.
    Als ze uit haar ledikant begint te klimmen, dan zou ik haar wel naar een groot bed doen.
    Maar voorlopig is ze nog niet zo behendig. ;)
    Ze kruipt heel haar ledikant door, een gewoon bed lijkt me daarom maar eng. Ze zou er zo uitrollen in haar slaap.

6. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Hihi precies ;)

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier ligt ze nog in haar ledikant omdat het kan :) Op de creche liggen ze er tot hun 4e in ;)

8. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik denk ook idd dat het nog niet nodig is om haar naar een groter bedje te doen, maar de laatste weken begint ze uit nijd der bed op te eten, ze trekt letterlijk de stukken hout van het bed af.. Ik vind dit niet zo veilig.. En toen ging ik nadenken vanaf wanneer ze kan wisselen van bedje

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ze is net twee, en slaapt nog steeds in haar babybed. Na alle slaapproblemen die we gehad hebben, ga ik dat niet veranderen zolang ze het zelf niet vraagt of nodig heeft.

10. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Kan je uit het bedrekje niet gewoon 3 spijlen/stokken eruit halen? Dan kan uw zoontje er zelf uit wanneer hij wilt maar valt hij snachts niet uit bed. Dit had ik ergens als tip gelezen voor jouw probleem.
    Verder nu zwanger van mn 1e dus geen ervaring verder! Hoop dat je er wat aan hebt Tupp!

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    1-persoonsbed, met uitvalbeveiliging, vanaf 2,5 jaar.

12. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier sliep zl tot voor kort bij ons, nu 20mnd en sinds 2 weken een ledikant van IKEA met zijkant eruit. Had ik geen ledikant gezien op marktplaats dan was het een laag 1persoonsbed geworden.

Ledikant klimt hij uit en vind het makkelijker dat hij 's nachts naar ons toe kan komen dan dat ik eruit moet. In de loop van de nacht kruipt hij in zn cosleeper ;)

13. gusto

gusto Niet meer actief

Dochter van twee slaapt nog prima in haar ledikant. Zo lang zij nog goed slaapt laat ik hem zo lang mogelijk staan, vind het fijn dat ze er niet uit kan. Ze is een makkelijke slaper en gaat graag naar bed, dus het zou prima kunnen, een eenpersoonsbed, maar zie het nut er nog niet van in.

Maar je kunt de kamer toch ook gewoon veranderen, dan hoeft er niet direct een groot bed in? Vind je kindje nog echt wel jong voor een groot bed. En de commode e.d. zal je ook nog wel een tijd nodig hebben dus 'babykamer' blijft het toch enigszins :)

14. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Rond z'n eerste verjaardag. Hij raakte steeds in paniek en toen heeft hij het voor elkaar gekregen om er uit te klimmen en dus te vallen. Ik vond dat eng en niet meer verantwoord.

15. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Dat is vaak maar een fase. Althans hier wel. Ook rond die leeftijd begon hij aan de rand van zijn bed te knagen. We hebben er toen een kunststof rand omheen gedaan en het was klaar. Zou niet om die reden nu al naar een peuterbed overgaan.

16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Ach ja...zoon is net een paar maanden uit zijn ledikant (hij is 3,5), klom er ook niet uit of zo. Hij vond het wel best :)

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb het trouwens gedaan omdat ik weer zwanger was en het bedje nodig had voor de volgende.

18. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier 21 maanden en ook nog wel (even). De oudste met 2 maand overgedaan naar een peuterbedje, ik was toen zwanger maar kreeg een MK maar had het idee al in mn hoofd dus toch maar doorgezet. Onze tweede is heel anders, die zou dat nu nog nooit kunnen!! We zien wel, ook nog gen noodzaak nu.

19. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben F overgelegd in een groot bed (zelfs 2.10, extra lang..) toen ze ca 20 mnd was. Moest wel omdat broerlief in het ledikant moest (ze schelen ca 17 mnd). Omdat we nog een 1 pers matras en lattenbodem hadden, hebben we daar een ombouw omheen laten maken. En haar mee laten kijken toen we het bed in elkaar aan het zetten waren. We hebben het bed aan 1 kant tegen de muur gezet, maar ze is er aan de andere kant wel eens uitgevallen (eerste 2 nachten). Toen ik aan het zoeken was naar een passend hekje en dat niet kon vinden las ik ergens een tip om een grote badhanddoek op te rollen en onder het hoeslaken te leggen. Als soort drempel/rand en bij ons werkt dat!
    En ik heb achteraan een aantal grote kussens gelegd, zodat het minder groot lijkt. Met dit bed kunnen we jaren vooruit.

20. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Onze kindjes liggen eerst ongeveer 1j bij ons, dan tot 2,5j in ledikant (70x140), vervolgens bouwden we dat om tot peuterbed. Één zijde staat tegen de muur, aan de andere kant is er een bedhekje. Dat ging er rond 4j af. Rond 5j kreeg de oudste een groot bed.

Deel Deze Pagina