hallo allemaal. Wie heeft er ook helemaal niks gemerkt van de 2de sprong. we denken dat ons zoontje zijn 1ste spong rond 6 weken heeft gehad, maar ook daar heeft ie niet heel veel last van gehad. Hij is nu 10 weken maar de 2de heb ik nog niet opgemerkt. Ben een beetje bang dat ie achter loopt in zijn ontwikkeling.... (tja ongerust dat er iets mis is met mijn zoontje.....) Wat zijn bijvoorbeeld nou dingen die jullie kinderen "opeens" deden na het sprongetje van 8 weken? Dan heb ik wat vergelijkingsmateriaal.... ! alvast bedankt gr. Debs
Je hoeft een sprongetje niet persée te merken hoor. Het ene kind wipt er makkelijker doorheen als de ander. En wellicht verschilt dat ook per sprongetje
Ik heb bij Jørre ook nooit veel gemerkt dat hij in een sprongetje zat en toch loopt hij echt niet achter hoor. Het enige sprongetje wat wij heel goed gemerkt hebben is die rond de 8 mnd. En die merkte we omdat hij zo gezellig (NOT) was. Maar verder nooit iets gemerkt van een sprongetje. ZOu me er echt niet druk om maken.
Bij Amy merk ik ook weinig als er een sprong aan zou moeten komen. Geloof dat ze er weinig tot geen last van heeft.
Wat hier duidelijk was bij het 8 weken sprongetje was het brabbelen dat Eva precies met 8 weken ging doen (wat ze nu met het 12 weken sprongetje nog steeds doet, maar op een andere manier). Ook ging ze meer haar armen en handen bewust gebruiken. Verder heb ik vooral veel onrust gemerkt en dat duurde zo'n 2 weken . Nu met het 12 weken sprongetje is het gelukkig minder erg en de volgende is pas over een tijdje weer gelukkig . Ik merk nu ook duidelijk weer wat het sprongetje met haar doet, haar armen lijken net 2 van de grijparmen, telkens open en dicht en dan haar handjes (of een speeltje) vastpakken. Het lijkt wel dwangmatig, ze kan er ook moeilijk door slapen . Maar jouw zoontje is toch ook gaan brabbelen? Dat hoort bij het 2e sprongetje. Van de eerste sprong hebben we geloof ik weinig gemerkt, maar toen geloofde ik er niet zo in . Toen we al even in de 8 weken sprong zaten kreeg ik het boek toevallig in handen en alles klopte! Heb het toen ook maar gekocht.
hij is idd wel gaan brabbelen... tja als je het boek leest en je merkt het niet, ga je twijfelen he? Althans ik wel. Ben de grootste twijfelkont die er zo'n beetje bestaat voorlopig dan maar blij zijn dat hij door deze is heengerold... thanks
Je moet maar gewoon blij zijn dat je er niets van hebt gemerkt. Twee weken onrust is ook niet zo geweldig . Eva heeft deze sprong nu ook genomen volgens mij, vanavond hebben we 1x haar speentje moeten geven en dat was het. Terwijl we de afgelopen dagen uren zijn bezig geweest om haar te laten slapen. Dan waardeer je het wel heel erg als ze ongeveer meteen gaat slapen .
@snoopy das idd minder prettig. ik weet idd dat je alle nachtn dat ze doorslapen moet koesteren.... Voorlopig daarmee absoluut geen problemen. Hij slaapt vanaf 7 weken iedere nacht door. (ff afkloppen) Maar ik maak me geen illusies hoor... ik ga ervan uit dat wij ook nog wel ons portie zullen krijgen ( en das helemaal niet erg )
Ik denk dat Sanne nu ook in haar 2e sprongetje zit, ze begint een beetje te brabbelen en is druk met haar handjes aanhet goochelen. Maar verder merken wij er nog weinig van, hopelijk blijft dat ook zo
Eva slaapt gelukkig meestal wel door, alleen heeft ze bijvoorbeeld gister de laatste voeding om half 6 gehad, sliep ze uiteindelijk pas rond half 9... maar wel tot vanochtend half 7! Dus we klagen niet hoor, ik vind het zelf ook helemaal niet erg als ze niet kan slapen, maar ik vind het zo sneu voor haar. Ze houdt zichzelf dan gewoon wakker omdat ze haar handen naar elkaar MOET bewegen lijkt wel. Of zou het zijn dat ze het zo leuk vindt dat ze het nu zo goed kan dat ze maar wil blijven oefenen?
dat is vaak het ergste he? het is zo zielig voor die kleintjes... Mijn zoontje kan me dan echt zo aankijken alsof hij wil zeggen: ik wil zo graag slapen maar het lukt niet...doe er wat aan... met een heel dik pruillipje hahaha.
Ik heb van de eerste 2 sprongetje ook niet veel gemerkt hoor. Het is dat we het boek hadden en alle "signalen" gingen bekijken. Het heeft zeker niet langer dan een dag geduurd. Nog 1 week en dan kan het 3e sprongetje zich al aankondigen (2 wk te laat geboren), dus ik ben benieuwd!
Maakt het uit of ze later of vroeger zijn geboren? Eva is een week te laat geboren, maar volgt het boek netjes . Ze beginnen toch pas echt ontwikkelen buiten de buik? Eva was net behooorlijk onrustig, ze wil zich omdraaien in de box, maar dat lukt niet en dan wordt ze boos, ze was helemaal over haar toeren. En nu viel ze net ineens in slaap bij mij.... uitgeteld. Terwijl ze een half uur geleden in bed niet wou slapen, waarschijnlijk nog wat van slag.