Wat er veranderd is : - heel veel slapen - als ze wakker is, dan is het grote deels huilen; of een heel afwisseld humeur en soms wel lachen en huilen tegelijk - Probeert echt alles te pakken - durft niet meer alleen in bad - lacht niet meer naar andere mensen; alleen naar papa en mama - Bang voor nieuw speelgoed - Heel erg beweeglijk - Zich omhoog drukken; buik omhoog en holle rug en vooral dan heel erg nijdig worden - Schrikt heel erg van geluiden; bijvoorbeeld als ik ga niezen of als de papegaai een gekke bui heb en gaat gillen - Niet meer zonder knuffellapje in slaap willen vallen. Leg ze over haar hoofd heen en valt in slaap. En dan zijn en nog meer van die veranderingen. Kan dit een sprongetje zijn ?
Jeetje, of je onze zoon beschrijft toen hij zo jong was...duidelijk een sprong Ze komt er nu steeds meer achter wat de indrukken zijn welke ze meemaakt, en geloof me; ineens op een dag is het weer een heel ander kleintje als nu Groetjes, vonneg
Ik heb het boek Oei ik groei, maar die sprongetjes komen allemaal anders uit. De 12 weken sprong heeft ze ook al vroeg gehad, tenminste eerder dan in het boek staat beschreven. Begint ze nu al met de 19 weken sprong ? Is dat niet een beetje vroeg ? Of moet ik niet meer van het boek uitgaan ?
Ik heb me nooit teveel gespits op de weken/maanden die staan beschreven, elk kind is anders en dus of eerder of wat later. Handig is om de sprongetjes bij te houden en wanneer je veranderingen opmerkt, te zien wat de sprong inhoudt. Dan hou je het voor jezelf ook een stuk rustiger Groetjes, vonneg
Tja, ik ben misschien wel veel te veel bezig met het boek wat betreft wanneer de sprongen komen. In ieder geval doet ze al best veel van de 19 weken sprong en ben toch wel trots op haar Als ze in de box ligt dan kan ik lekker lang naar haar kijken en genieten wat ze allemaal weer heeft uitgevonden. Het is zo mooi om te zien Buiten het huilen om natuurlijk... dat is minder
Jeetje wat je omschrijft heeft mijn mannetje ook zo'n beetje, alleen die vecht tegen z'n slaap en word huilend wakker! En soms wil hij net gaan lachen en dan kijkt hij heel zielig en gaat dan snikken ! (alleen bij vreemden) En sinds vandaag ook in een keer een doekje over z'n hoofd! Schrikken van bepaalde geluiden ! Zonder reden troosteloos huilen... Ahhh.. Zo zielig ! -xxx-
een sprong kenmerkt zich vooral in de 3 H`s oftewel,hangerig,humeurig en huilerig. ik heb ook het oei~ik groei boek,maar de sprongetjes lopen niet precies op en niet alles klopt ben ik achter dus daar zou ik me niet teveel aan vastklampen