Onze kleine van bijna 4 maanden slaapt iedere dag (tenzij ziek of iets anders) door tot ergens tussen 5 en 7.30. Nu vind ik 5 nog midden in de nacht en ik vroeg me af of de wisselende tijden beteken dat dit ergens in de toekomst toch echt 7 uur gaat worden, of dat dit waarschijnlijk blijft tot weet ik veel wanneer??? Dan kan ik me vast voorbereiden (in hoeverre dat kan met een kleine). Hij krijgt zijn laatste fles trouwens rond 7 uur, heb de late fles (rond 10 u) weer eens ingevoerd, maar hij slaapt dan geen sec. langer. Als hij voor 6.30 komt leg ik hem trouwens meteen weer terug en slaapt hij nog tot ergens tussen 8.30 of 10 ergens. Als het 7 uur wordt gaat hij tussen 8 en 9 weer naar bed en slaapt dan vaak nog 1,5 uur.
Hier legde ik haar voor half 8 eigenlijk altijd weer terug en dat werkte hier prima. Even een tijdje gehad dat het niet werkte. Nu werkt het alleen als het max. rond half 7 is. Klokje rond in 1 ruk doorslapen doet ze hier nog niet, maar vindt het niet erg zolang ze s morgens maar niet te vroeg klaarwakker is. Liever een keer s nachts mn bed uit en slapen tot 8 uur dan elke morgen om 6 uur beneden zitten.
Red88, idd, ik mag natuurlijk ook niet klagen. Hij lijkt wel eens klaarwakker om 5 uur. Want hij huilt dan met zijn "hallo, ik wil aandacht/spelen of iets dergelijks", en begint dan tegen me te brabbelen als ik kom. Maar na zijn fles gaat hij eigenlijk (meestal) zonder problemen verder slapen, dat was vroeger wel eens anders. Maar klokje rond is het hier dus bijna en wel eens wel, maar ik hoopte dat dit voortekenen zijn van uiteindelijk altijd tot een uurtje of 7 doorslapen. Hoe oud is jou kleintje?
Ze sliep hier met 4 maanden praktisch klokje rond maar met 6 maanden begon ze hier s nachts te spoken. Ze is nu bijna 2 en wordt standaard meestal 1x wakker.
Hier PRECIES hetzelfde gehad!!! Heeft een maand (sorry) geduurd en toen ging het steeds schommelen..elke dag anders. Nu wordt ze eigenlijk (even afkloppen ) elke dag tussen 7 en 8 wakker. Volgens mij is het de leeftijd....wij hebben ons er maar bij neergelegd en toen was het over
@mamavanjuul, hier duurt het ook al meer dan 1 maand. Toen hij de 1e x doorsliep werd het (wel nog 5 flessen) een week lang 7 uur of iets later. Maar daarna ging het schommelen tussen 5 en 7, met of zonder late fles (met zo af en toe een uitzondering zoals vannacht om 4 uur). Wat heeft bij jullie een maand geduurd? Omdat het daarna ging schommelen?
...en het veranderd nog zo vaak! Hier kreeg ze gewoon te drinken (BV) als ze wakker werd en daarna weer terug in bed. Inderdaad vóór 7.30u ging ze altijd nog terug na het drinken! Ze sliep hier door bij 6-7wkn en was ook weer over bij een maand of 4. De ene dag was het 5 uur en de andere dag sliep ze tot 8u. Ben gewoon 'meegegaan' in haar ritme, met wel bovenstaande regel van terug naar bed. Werkte hier prima!
Ik ga idd nu gewoon mee in zijn ritme, maar met de fles is dat iets moeilijk dan met bv. Ik vind het ook niet zo erg, tenminste nu niet meer omdat hij nu gewoon weer daarna gaat slapen, dat is lange tijd anders geweest. Ben gewoon benieuwd omdat ik van andere altijd hoor dat als ze doorslapen ze dat dan ook redelijk consequent doen, dus ik vroeg me af of ik misschien iets verkeerd deed. En of ik binnenkort kan verwachten dat hij dat steeds vaker gaat doen omdat het zo dus al ruim 1 maand gaat...