Overdag niet in bed willen slapen?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door anneke81, 11 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anneke81

anneke81 Actief lid

8 dec 2006
    161
    0
    0
    Ouderenzorg
    Ons zoontje van 2 mnd wil overdag pertinent niet in z'n bedje slapen. Ik probeer het wel regelmatig, maar hij hoeft het bed nog maar te zien of hij begint te piepen. Als ik doorzet en hem echt wegleg, brult ie net zo lang tot ik hem helemaal over de zeik uit bed kom halen. Speentje werkt niet, muziekje, aai over de bol, niks.
    Bijzondere is, gelukkig maar, dat dit s avonds niet speelt. Hij slaapt als een roos van 19 tot 7 in z'n eigen bed, ook na de flessen geen probleem met terugleggen.

Nou slaapt ie overdag prima in de kinderwagen, meestal valt ie in slaap bij het wegbrengen of ophalen van z'n zussen en blijft gemakkelijk nog een hele tijd doorslapen in het halletje. Of hij doet een hazenslaapje in de box. Wat mij betreft allemaal prima, is toch een gedoe een kind uit z'n bed plukken om naar school te lopen. En als ie maar slaapt is het goed.
    Maar ik heb toch het idee dat hij in z'n bed hoort te slapen? Ben alleen bang dat als ik het forceer hij straks ook s avonds problemen gaat geven. En dat is het me echt niet waard.

Wat zouden jullie doen? Gewoon accepteren dat een derde kindje overal en nergens slaapt (helaas dan niet in z'n bedje, maar ja) of toch proberen het aan te leren?
    Als ik straks weer ga werken zal hij op de crèche toch ook moeten gaan slapen. Zij hebben niet, net als ik, de tijd om hele enden met hem te gaan lopen.

Dus, advies is welkom 😊

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    hier wilde ze tot 3 maand niet in bed slapen. Op schoot, draagzak, box of wandelwagen ging perfect. Heb me er niet druk om gemaakt, waarschijnlijk wilde ze in de buurt van mij of papa zijn.
    na 3 maand ging ze naar de creche en was het met dag 2 helemaal goed gekomen en sliep ze lekker 2x per dag in bed..

Het idee dat ze in bed moeten slapen komt denk ik meer van de verhalen van moeders met perfecte kindjes ;) en cb adviezen ;)

3. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Tot hij 12 weken was wilde hij ook niet in zijn eigen bed , al ging ik op mijn kop staan.
    Hebben hem laten slapen op ons in de wagen of de box , nu slaapt hij overdag zonder problemen in zijn bed.

Komt uiteindelijk allemaal goed :D

4. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Hier exact hetzelfde gegaan. Alleen sliep hij alleen bij mij op de arm of in de wandelwagen. Met 3 maanden bij de gastouder zijn eerste slaapje in de box en vanaf toen overdag in bed kunnen leggen. Wakker zelfs...ging gewoon slapen :). Dus het komt goed, misschien wel sneller dan je denkt ;)

5. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Ik ben nu bezig met ze in bed te leggen na de 1 na laatste voeding, maar dat is ook een ramp! Soms huilen ze alledrie net zo lang tot ik ze weer pak en beneden leg en soms gaan er 1 of 2 wel slapen uiteindelijk. Als dit goed gaat dan wil ik ze overdag ook op bed hebben, maar dat zal ook eerst weer een strijd worden ben ik bang! Dus ik doe het stapje voor stapje voor ze straks de hele dag over hun zeik zijn. Hier ook 's avonds wel gewoon naar bed, maar wel pas na de laatste fles.

Succes, hopelijk wilt ie snel op bed slapen overdag!

6. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Wat is het probleem? :) Hij slaapt toch lekker, als is het dan niet op z'n bedje? Ik zou 't lekker laten, komt vast vanzelf wel.

7. Raatje

Raatje Lid

23 apr 2013
    89
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde! Kleine man is nu bijna vier maanden en slaapt nu het liefst op zn kamertje, maar tot bijna drie maanden lag hij ook veel in de kinderwagen overdags. Is goed gekomen dus ;)

8. Raatje

Raatje Lid

23 apr 2013
    89
    1
    8
    NULL
    NULL
    Oh en ik bleef het wel iedere X proberen en als het niet lukte dan weer lekker bij mij of dus in de wagen. Uiteindelijk sliep hij wel een X in zn bedje en vanaf toen altijd zo gebleven. Hij sliep ook hetzelfde als bij jou babytje wel gelijk savonds en snachts goed in zn eigen bedje!

9. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Herkenbaar. Mijn zoontje wilde alleen maar OP mij slapen de hele dag. 's avonds ging hij wel in zijn bed slapen. Ik bleef het gewoon steeds proberen en als het dan na een x tijd niet lukte nam ik hem weer bij me. Wonderbaarlijk genoeg slaapt hij nu in zijn bedje. Wel de ene keer langer dan de andere keer. Ik zou het gewoon accepteren komt vast goed.

10. JenRen

JenRen Lid

7 dec 2014
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar!

Onze dochter wilde ook absoluut niet in haar bedje slapen en sliep ' s nachts wel perfect de hele nacht door in haar bedje. Overdag wilde ze alleen maar het liefst in mijn armen slapen. Pas nadat ze een week of 12 was ben ik het weer gaan proberen. Bij de 1e slaapsignalen naar bed. Zonwering dicht, kusje en deur achter me dicht trekken. Jengelt soms heel even en gaat dan slapen. Slaapt nu nog vaak maar een aantal keer 45 minuten slaapjes overdag, maar verschilt van dag tot dag. Ze is vrolijk en dat is het belangrijkste. En al slaapt jullie kleine overdag in de box en kinderwagen is toch ook niet erg. En wees blij dat hij 's nachts lekker slaapt. Maar het is even uitvogelen wat werkt, maar het komt vanzelf wel hoor. Ik dacht ook dat het nooit meer goed kwam. Succes!

11. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Ons dametje wil nog steeds niet overdag in dr bedje slapen.
    S'avonds gaat het super.
    Wij proberen dr op een vast tijdstip op bed te leggen sm iddags en het gaat nu wel wat beter.

12. Bruijntje

Bruijntje Lid

2 feb 2009
    98
    0
    6
    Zuid-Holland
    Het komt uiteindelijk goed!

Hier ook een dame die weigerde in bed te slapen overdag. Snachts ging het wel goed, zoals ook bij jou, en een goede nachtrust dat is ook wat waard.
    Overdag sliep ze in de wandelwagen. Ik ben met 12 weken begonnen met op bed proberen aangezien ze met 16 weken naar kdv ging. Pas als ze echt moe was, en met een ritueeltje van gordijnen samen dicht doen. Knuffel en kusje, neerleggen en vertellen dat ik beneden was en dat ik d'r zo weer kwam halen. In het begin weigerde ze te slapen en nam ik d'r na 5 min huilen mee naar beneden. Maar na een tijdje snapte ze wat de bedoeling was en gaat nu 9 van de 10 keer lachend slapen!

Deel Deze Pagina