Baby traint nekje niet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ennas86, 23 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Mijn dochter is nu 3 maanden. Vanaf het begin is ze al aardig sterk. Maar als ik haar op d'r buik legde, deed ze haar koppie niet omhoog. En nog steeds niet! Heb uiteraard van alles geprobeerd. Ook de fysio is er mee bezig, ook ivm voorkeurshouding. Maar ze vertikt het! Ik kan het zo leuk mogelijk voor d'r maken. Maar ze doet het niet!

Jullie misschien nog tips of ideeën?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Osteopaat.

Bij de oudste zat er iets vast waardoor het pijn deed als hij zijn nek bewoog. Dus hij vertikte het.
    Na 3 of 4 behandelingen was het over en vanaf toen hielpen de oefeningen van de fysio ook pas.

3. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Ik heb niet het idee dat het pijn doet. Soms komt ze wel met d'r koppie omhoog, maar dan moet ik wel heel erg goed m'n best en leuk doen voor haar! Ze huilt dan verder ook niet, of had jouw kindje dat ook?

4. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leuk speelgoed voor haar leggen, spiegels, ramelaars, dingen met heel veel kleur. En blijven oefenen

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Het hoeft niet perse pijn te doen, het kan zijn dat er gewoon iets blokkeert.
    Hoelang 'oefen' je en hoeveel keer per dag?

6. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Ik leg haar gemiddeld 6 tot 8 keer op haar buik. Net zolang ze het leuk vind. De ene keer piept ze na een minuut al, andere momenten red ze het een kleine 5 minuten. Ook draai ik haar eerst tot buikligging alvorens ik haal optil uit bed, box etc. De nekje is opzich wel sterk. Kan haar gewoon op 1 arm tillen, haar nekje 'klapt' nooit naar achteren, hooguit laat ze zich vallen tegen m'n schouder aan.

7. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Maar de kinderfysio heeft haat goed nagekeken en gevoeld. En zegt dat haar werveltjes gewoon goed zitten... Of kan ik daar niet op vertrouwen?

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Wat geeft hij als reden aan waardoor ze haar nek nog niet optilt? En helpt een handdoekrol onder haar armen leggen?

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Die van mij speelde ook altijd dood vogeltje als ik wilde oefenen met dr.. Tot ze een week of 15/16 was, toen kwam ze ineens omhoog, en leunde daarbij ook nog eens amper op dr armpjes.
    Kwestie van tijd denk ik dus.

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Of mijn zoon pijn had daardoor weet ik niet. Hij had 3 verschillende dingen die afzonderlijk pijn kunnen doen. 1 daarvan was kiss, een nekwervel die niet goed zat.

Juist omdat je aangeeft dat ze het niet wil en fysio daarin blijkbaar niet voldoende effect heeft kan je het proberen.

Mijn zoon had met 3 maanden een dusdanige afplatting dat als hij dat zou hebben met 6 maanden hij nadrukkelijk het advies zou krijgen voor een helmpje.
    3 a 4 behandelingen bij de osteopaat en daarnaast fysio heeft ervoor gezorgd dat hij met 6 maanden nog maar een minimale afplatting had. Zou hij op dat moment voor het eerst gemeten worden hadden we niet eens een verwijzing voor de fysio gekregen.

11. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Mijn zoontje deed het ook niet hier was het alleen maar huilen en krijsen als hij op zijn buik lag.
    Doorverwezen naar de fysio en nog deed hij het daarna niet :D
    Met 4 maanden check bij het cb deed hij het in ene wel.
    Denk gewoon dat het wat meer tijd kost?

Deel Deze Pagina