Help! Wanneer er een onbekend iemand contact zoekt met mijn dochter zet ze het op het brullen. Ze hoeven haar alleen maar aan te kijken. Toch is ze wel gewend aan andere mensen. Als er bezoek komt schrikt ze en begint te huilen. Wanneer we op bezoek gaan huilt ze. Niet de hele tijd gelukkig, als ik dan haar schoenen pak zegt ze al gedag van gelukkig we gaan weer naar huis. Ik vind het best moeilijk om hier mee om te gaan. Het is een meisje met een behoorlijke eigen wil en toont dan af en toe sterk haar emoties wanneer iets niet gaat zoals zij wil, ook al is het midden in de winkel of op straat Hoe gaan jullie hier mee om en is het herkenbaar?
lastig! een deel zal fase zijn en zoals je zelf als zegt, persoonlijkheid.. hier een dreumes die zich echt kwaad kan maken als er iets niet lukt.. huilen driftig alles. Bij anderen is het voornamelijk als ze haar vast houden of oppakken, zolang ik haar vast hou als we ergens komen gaat het goed. Als ze gewend is vind ze het vaak allemaal wel leuk
Dit heeft m'n dochter ook rond die termijn gehad. Ze raakte helemaal overstuur als we visite kregen. Het leek wel alsof ze heel bang was; maar nu gaat ze met iedereen mee. Ik denk dat het gewoon een fase is
Zelfs een hele gezonde en goede fase in de ontwikkeling! Enige en eenkennigheid is heel normaal en kan een goede hechting betekenen. Vaak neemt het met de tijd weer af.
Hier hetzelfde "probleem". Niet alleen bij onbekenden trouwens. Hij huilt niet maar hij wil ze niet aankijken en als ze iets zeggen tegen hem draait hij snel om. Op visite moet hij altijd ontdooien en dan gaat t wel. Een koekje bij de bakker pakt hij wel aan haha, dus zo extreem is het nu ook weer niet . Zal wel weer goedkomen. Gewoon lekker blijven gaan zodat ze er wel aan wennen.
Bedankt voor jullie reacties. Ik kom alleen maar blije dreumesen tegen die alleen maar lachen als je contact zoekt, dus vandaar dat ik wat ongerust was. Een broodje bij de bakker of stukje vlees bij de supermarkt, neemt zij ook wel aan, haha. Dat dan weer wel.
Mijn zoontje heeft dat ook. Helemaal wegkruipen bij mama tot hij gewend is. Dan zoekt hij uit zichzelf contact. Het is zoals iemand schreef inderdaad heel gezond. Mijn dochter (zelfde leeftijd) vindt andere mensen wel gelijk leuk,mmaar wil ook spelen zolang ze bij mama op schoot zit.