Hoi ik heb dit al eens eerder gevraagd een tijd geleden, maar kan het niet meer vinden en was toch even benieuwd naar wat er toen gezegd werd. Ik ben benieuwd of jullie je kindje op redelijk vaste tijden op bed leggen. Mijn dochter leg ik op bed als ze moe is. Dit is de ene dag na 1,5 uur wakker zijn ,maar soms ook wel eens na bijna 3 uur. Hierdoor komt het ook wel eens voor dat ze op een raar tijdstip naar bed gaat : van 18 tot 19 en dan daarna laatste fles en weer naar bed. Dus : leggen jullie je kindje op vaste tijden op bed, of kijken jullie wanneer je kindje moe is?
mijn zoontje bepaald het eigenlijk zelf overdag. Wanneer hij moe is gaat hij naar bed. Maar savonds bepaal ik het uiteraard en ligt hij er om 19.00 uur in.
Ik heb Robyn vanaf het begin af aan in bed gelegd als ze aangaf dat ze moe was. Nu dus nog steeds. 'savonds gaat ze eigenlijk wel altijd om 19uur naar boven (tenzij ze dus al eerder aangeeft dat ze moe is), maar het komt ook nog wel eens voor dat ze nog lekker aan het spelen is tot 20uur en dan pas naar bed gaat.
Overdag bepaald Danian het over het algemeen, maar 's avonds wil ik toch wel dat hij er tussen 19.00 uur en 19.30 uur in ligt en dat lukt meestal ook wel.
Bij ons gaan ze standaard tussen half 1 en 1 uur s'middags op bed. Vind het wel fijn om een vast ritme te hebben
Hier ook een vast ritme eigenlijk al een tijd zo en werkt perfect! S'morgens als hij om 8.00 de fles krijgt gaat hij gelijk weer naar bed en ligt dan vaak nog even te spelen en slaapt dan meestal van 9.00 tot 9.30/10.00 hier tussen in een beetje! En s'middags altijd tussen 13.00 en 13.30 naar bed en slaapt dan tot 15.15 ongeveer, ene keer iets langer andere keer iets korter! En sinds gister een nieuw schema met ons mannetje en valt dan om 17.00 nog even in slaap voor 10 min en blijft dan wakker tot hij de papfles krijgt rond 19.00/19.30.
Kyra bepaalt overdag zelf wanneer ze naar bed wil. Toeval wil dat ze wel bijna altijd rond dezelfde tijden op bed ligt overdag. Ze heeft dus wel een duidelijk ritme al gevonden in haar slaapjes. 's Avonds bepalen wij het inderdaad en krijgt ze om 20:00 de laatste fles en dan naar bed en komt ze er ook niet meer uit tot de volgende ochtend
hier is t redelijk rommelig overdag. Ze gaat eigenlijk standaard om 10.30 haar bed weer in.. en dan.. dan bepaalt ze zelf.. Als ze kort slaapt dan gaat ze meerdere keren naar bed op een dag.. slaapt ze lang ( lees 1.5 uur) dan slaapt ze vaak een keer minder. s avonds gaat ze gemiddeld rond 18.30 de nacht in, maar ook dit kan wel eens verschillen.. soms leg ik haar om 16.30 nog even neer..en wordt ze niet meer wakker voor 20.30, nou dan haal ik haar dan er even uit.. zodat ze niet een te lange nacht maakt ( en dus s morgens ergggg vroeg wakker is).
Hier vaak wel vaste tijden qua slapen tenzij ze wat later wakker is dan word het een beetje verschoven. Ze slaapt van 11:00 tot 13:00/13:30 en gaat er dan s'avonds weer om 18:30/19:00 in.
Zo doe ik het ook De ene keer is hij na een uur alweer moe en een andere keer na 4 uren spelen pas... Wisseld enorm elke dag. Maar als ik zie dat hij moe is dan gaat hij op bed, zodoende slaapt hij nu nog 3 dagen per week 2x per dag dan moet hij echt even bijtanken die dagen Maar 's avonds ligt hij uiterlijk 19 uur maar meestal op 18.30 uur want dan is hij alweer bekaf.
Ik probeer een beetje vaste tijden aan te houden. Vind het wel prettig om een beetje een vast ritme te hebben en sinds ik dit doe is Esmee ook veel gezelliger en kan zich veel meer alleen vermaken. Om 07.00 is ze wakker, dan krijgt ze een fles pap en komt lekker bij mij in bed liggen. Ze speelt vaak lekker, en ik ga dan even lezen. Om 09.00 zijn we aangekleed beneden. Om 10.00 fruit en diksap, en dan rond 10.00/10.30 naar bed. Ze slaapt dan vaak wel twee uurtjes. Rond 12.00/12.30 gaan we samen een broodje eten. Om 15.00 koekje en diksap, en dan spelen we nog eventjes, en rond 16.00 gaat ze vaak nog even ene uurtje slapen. Ze kreeg om 17.00 altijd haar groentehapje, maar dit lijkt toch wat te laat voor haar dus dat wil ik eerder proberen. Maar qua slapen probeer ik echt vaste tijden aan te houden. Om 19.00 ligt ze weer op bed. Vaak ook nog wel eerder.
hier ook op vaste tijden.. finn heeft rust en regelmaat erg nodig... hij gaat gewoon standaard na de fles naar bed. En hij valt ook altijd vrijwel meteen in slaap, of hij is in ieder geval stil. Heb niet het idee dat hij klaarwakker in bed ligt.
Overdag volg ik geen vast schema, dan volg ik het ritme van Milan en dat is elke dag toch weer een beetje anders. In de avond gaat hij wel altijd om 19-19.30 uur naar bed.
Als je boven in het forum, in de balk met gebruikersinstellingen, faq, netwerk, kalender, nieuwe berichten, zoeken, directe links, uitloggen. Klikt op directe links en in het uitklap schermpje kiest voor mijn onderwerpen, krijg je een mooi lijstje met jouw eigen geopende onderwerpen. Daar moet je je ouder topic terug kunnen vinden. Weet niet welke je precies wil hebben, maar hier 2 topics van jou over slapen gevonden -> http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/180116-vaste-slaaptijden-wachten-moe.html http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/180906-vanaf-wanneer-dutjes-op-vaste-tijden.html Maar om toch ook nog even antwoord te geven op je vraag. Hier bepalen de kinderen wanneer ze naar bed gaan. Bij de oudste twee kan ik hier de klok bijna op gelijk zetten dat ze op dezelfde tijd naar bed gaan. De jongste heeft alleen voor de middagdut een soort van vaste tijd, das gelijk aan die van de andere twee. Verder slaapt ze wanneer zij moe is en niet wanneer ik vind dat ze maar moe moet zijn en in bed moet gaan slapen. Hier dus geen vaste tijden, maar gewoon lekker zoals het gaat die dag. En of dat nu een uur eerder of later is dan op een andere dag, kunnen wij niet zo mee zitten. Zelf zijn we ook niet elke dag op dezelfde tijd wakker en gaan we op dezelfde tijd naar bed. Daarbij moet ik ook zeggen dat ik een hekel heb aan strak aan tijd gebonden schema's die kindjes opgedrongen worden. Liefs, Hanneke!
Bedankt allemaal! Mijn dochter leg ik savonds ook altijd op een vaste tijd op bed, maar overdag kijk ik tot nu toe of ze moe is of niet. Soms komt het dan dus zo dat ze savonds rond 17.45/18 uur moe is. Dat vind ik echt een beetje een rot tijd. Te vroeg voor de nacht, maar ook weer 'raar' om haar dan nog voor een dutje op bed te leggen. Hebben jullie dat dan nooit?
Het gebeurd hoor ook wel dat hij om 16.00 uur weer wakker is, maar meestal lukt het wel tot 19.00 uur en als hij echt te moe wordt doen we hem iets eerder naar bed, maar meestal lukt het allemaal wel. Gisteren was hij om 15.00 uur wakker en heb ik hem om 17.00 uur nog even op bed gelegd, want anders wordt het wel te lang tot 19.00 uur. We hebben hem om 17.45 uur wakker gemaakt, omdat hij anders om 19.00 uur niet meer zou slapen en het ging prima zo.
we hebben nu vaste tijden. dan is Emma ook moe en dan slaapt ze ook gelijk. om kwart voor 12 geven we de fles en dan valt ze soms zelfs al in slaap en dan leggen we haar op bed. dan word ze tussen half 2 en 2 wakker (soms zelfs half 3 aan het eind van de middag is ze vaak ook moe. als we dat merken gaat een van ons even op bed liggen met haar. een half uurtje drie kwartier zo rond 4 uur. half 7, 7 uur ligt ze s avonds in bed. Dan is ze ook moe en toe om te slapen. De avondtijd ligt al lang vast de rest nog niet heel lang. we zien wel wanneer emma aangeeft dat ze het anders wil. ze heeft dit ritme die we nu hebben ook zelf aangegeven.
Hier hebben altijd vaste tijden gehanteerd (zowel 's avonds als overdag) tot hij overging naar één slaapje overdag. Nu geeft hij het zelf aan (maar wel uiterlijk om 13:30). Hij zegt dan dat hij naar Nijn wil. Prima. Daarvoor waren het vaste tijden met een minimum en een maximum tijd in bed. Werkte perfect. De dame die eraan gaat komen moet er ook aan geloven.
Wat ik me afvraag: Als je vaste tijden hanteert, moet je toch op gegeven moment de tijden aanpassen, als ze bijv van 3 naar 2 slaapjes gaan? Wanneer doe je dat dan?