Overdag niet slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Chocoladekoekje, Oct 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Mijn dochter wil sinds een paar dagen overdag niet meer slapen. Ze is nu 6,5 maand en hier hebben we nooit problemen mee gehad (ging altijd meteen slapen als we haar in bed legde). Ze is wel hartstikke moe en is daarom ook steeds aan het huilen als ze wakker is. Als we haar in bed leggen, veranderd dit in heel hard krijsen.

Vanmiddag een heel stuk gewandeld, toen is ze uiteindelijk in de kinderwagen in slaap gevallen. Heeft maar een half uurtje geduurd, want toen we thuis kwamen en ik haar uit de wagen in bed wilde leggen, was ze weer klaarwakker. We wonen op een flat en de kinderwagen staat beneden in de schuur, dus in de wagen laten liggen, was geen optie helaas...

Herkennen jullie dit? Wat moet ik hiermee?

2. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    het zou heel goed een "sprongetje" kunnen zijn.

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Hmm, dat sprongetje is een week of 3 geleden al begonnen en 't lijkt wel alsof die alleen maar erger wordt dan :( Het begon zoals gewoonlijk met niet willen eten en drinken. Dat is nu over, maar het huilen blijft. 's Nachts slecht slapen duurt inmiddels al wel 6 weken en gaat langzaam aan ietsje beter (hoef er nog 'maar' 3-4 keer uit in plaats van 8!) en nu is het overdag drama.

Het is de aller eerste keer sinds de kleine meid er is, maar zit er nu echt even doorheen! 's Nachts al weken slecht slapen en nu sinds een paar dagen overdag ook geen momentje dat ik even bij kan tanken :( Op dit moment ligt ze weer te huilen in bed en ik ben geneigd om haar gewoon te laten. Normaal laat ik haar nóóit huilen, maar heb net al een uur met haar op schoot gezeten, gewiegd, gespeeld, gezongen en niets hielp. Was even bang dat ze pijn had (tandjes), maar zodra ik haar uit bed pak, is het meteen lachen (voor even dan).

4. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    hmm ja lastig, zeker weten doe ik het natuurlijk niet he, maar ik heb de 6 maanden-sprong wel als vrij heftig ervaren.
    op het moment dat je denkt dat je niet meer kan word het beter!

anders voor een middag je dochter naar de oppas brengen zodat je even kan bijtanken. succes!
    en je kan het he! elke moeder zit er wel eens doorheen;)

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    @leeuw Dank je wel! We gaan het vast redden ;) Ze slaapt nu eindelijk, dus kan ik even als een wervelwind door het huis heen (dat is echt een puinzooi geworden nu) en de koekjes afmaken (vanmiddag begonnen met bakken, niet aan toe gekomen om het af te maken :p). Om half 9 lekker m'n bedje in, man is toch laat vandaag, dan ben ik morgen vast weer uitgerust!

Oppas is erg lastig, aangezien de familie/vrienden zo'n 10 km verderop wonen en ik geen auto tot mijn beschikking heb overdag. In het fietsstoeltje kan ze nog niet en met de bus ben ik totaal een hele middag zoet, dus dat heeft niet zoveel nut...

Als het morgen weer zo gaat, ga ik gewoon nóg langer wandelen! Rond slaaptijd naar buiten en 2 uur blijven wandelen, dan heeft ze haar slaapje in ieder geval gehad, haha :p

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Wat zouden jullie hiermee doen? Laten huilen als ze niet wil slapen? Of als ze weigert te slapen, maar weer uit bed halen? Ik probeer nu eerst het eerste, maar als het na een half uur/drie kwartier nog niet gelukt is, haal ik haar maar uit bed. Ben wel bang dat ze dit door gaat krijgen en dan dus maar herrie blijft schoppen, omdat ze er uiteindelijk toch wel uit mag...

Als ze huilt, ga ik er trouwens wel elke 5 minuten even heen om te troosten en haar weer een speentje te geven (die gooit ze uit bed).

7. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    het ligt eraan hoe ze huilt, bij krijsen eruit halen, jammeren of gewoon huilen laten liggen...
    wij gaan niet om de 5 min heen, dan kunnen we weer van begin af aan beginnen.
    leuk dat het zo in de boeken staat, maar werkt voor ons niet.

Share This Page