afkolven

Discussion in 'Borstvoeding' started by EdNe, Mar 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. EdNe

EdNe Actief lid

Aug 22, 2007
    113
    0
    0
    België
    Hallo,

ik wou eens graag jullie ervaringen horen ivm afkolven? Doen jullie dit handlatig of elektrisch? Heb geen idee wt het makkelijkst is...

Groetjes!

2. EdNe

EdNe Actief lid

Aug 22, 2007
    113
    0
    0
    België
    ik bedoel dus eigenlijk handmatig...met een manuele borstpomp

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt ook nog helemaal zonder apparaat met de hand kolven. En ik ken vrouwen bij wie dat uiteindelijk toch het makkelijkste gaat. Is ook handig oefenen, gewoon elke dag even onder de douche tot je het onder de knie hebt.

Ik heb veel met de Avent Isis en met het trekkertje van Medela gekolfd. Vond beide goed gaan. Over de Medela Pump in Style en de Ameda Lactaline ben ik ook erg tevreden.
    De mini-electric van Medela vond ik een onding, persoonlijk.

4. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    ik heb de swing van medela, electrisch dus. Deze doet in het begin wat vlugger zodat je toeschietreflex komt en dan gaat hij harder en langer pompen. Dat is erg prettig. Hij is erg stil en heb het idee dat ik het op deze manier straks als ik weer ga werken langer vol kan houden. Meestal ben ik binnen 10 minuten klaar met een kolfsessie. En heb dan ong 180cc gekolft, soms meer soms minder... Ik had een handkolf van medela, van mijn tante gekregen (overigens nooit gebruikt) en heb daar in de kraamtijd veel aan gehad omdat onze kleine man de kracht niet had om het dikke colostrum eruit te krijgen. Maar toen ik dat had meegemaakt heb ik besloten om een electrische te kopen, omdat ik het niet zag zitten met de hand te kolven. Maar sommigen zweren daarbij....
    Je kunt ook eerst een handkolf kopen en als je bv goed loopt en je van plan bent om langer bv te gaan geven dan nog eens te kijken of je niet liever een electrische wil... Het is namelijk best een uitgave en misschien vind je het helemaal niet nodig.. succes

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik heb nog nooit echt met de hand gekolfd, (wel wat melk laten aflopen onder de douche)
    Een handkolf heb ik ook nog nooit gebruikt, maar als je er wat handigheid in hebt werkt het prima geloof ik.
    Hier hebben we een electrische kolf, medela swing, bevalt mij prima. Ook een tijd een van de thuiszorg gehuurd maar die was dubbel, dat vond ik wat minder handig. Dus voor mij een enkele electrische kolf.

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hangt ook een beetje van jouw situatie af wat het handigste is. Moet je vaak kolven ? Dan is dubbelzijdig electrisch mischien wel handig. Moet je of verschillende locaties mischien wel zonder stroom in de buurt dan is een handkolf mischien wel handig.

Ik heb de Medela Harmony en de PISA. Ik vind ze allebei super omdat ze een 2 fase systeem hebben (kijk maar even op de site van Medela). Maar de PISA gaat natuurlijk sneller.
    Harmony is een handkolf en de PISA een dubbelzijdige electrische.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Owja (helder moment) ik zou als ik jou was wachten met het kopen van een kolf. Ik zou zeggen kijk eerst hoe de bv gaat, en dan pas een kolf kopen. Je er in het begin namelijk net zo goed 1 huren.
    Tenminste, dit is mijn idee erover. Ik weet niet hoe 'de rest' hier over denkt.

8. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Mee eens..
    Maar huren is wel prijzig! Tenminste, hier was een electrische meer dan 2 euro per dag. Zou me 70 euro per maand gaan kosten. Vind ik wel veel.. En het duurt denk ik wel langer dan een maand voor je weet of bv goed werkt voor jou, en of je inderdaad de kolf definitief wilt kopen. Dan had je hem al net zo goed kunnen aanschaffen voor het huurgeld.
    Maar misschien zijn er ook huur/koopconstructies, dat je hem na de huurperiode voor gereduceerd tarief over kan nemen. Dat weet ik eigenlijk niet..

Kolf zelf nu nog handmatig met een Avent Isis.
    Maar bv gaat wel redelijk goed, en ik ben van plan het voorlopig nog wel (gedeeltelijk) te blijven geven. Daarom toch nu maar aan de electrische, denk de Avent Isis IQ Uno.

9. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik kolf handmatig met een Avent Isis. Ik heb binnen 20 minuten 180/220 cc gekolfd.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De Ameda lactaline kun je in huurkoop huren. Als je hem dan aanschaft krijg je het huurbedrag als korting op de aankoopsprijs. Ze kunnen 'm met 1 dag naar je zenden.

Share This Page