Weer wat opgegeten wat niet eetbaar is? *zucht*

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door prinses, 7 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik kwam thuis van mijn werk, zegt mijn schoonmoeder dat onze zoon twee knopjes van de rekenmachine doorgeslikt heeft. He tzijn twee kleine ronde knopjes van zacht materiaal. Die komen er toch wel weer uit? Of moet ik iets anders doen?

* zucht * soms gaan die dingen ook zo snel.

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ik denk dat die dingen er wel weer uitkomen... ik mis ook een knopje van de rekenmachine, dat ik denk dat die ook in een mondje is belandt hier ;) hij zat er mee te spelen toen ik even niet oplette en toen was in ene dat knopje weg. maar die heeft die inmiddels wel weer uitgepoept volgens mij ;)

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Lijkt me dat die er wel vanzelf uitkomen...
    Ze zijn idd snel, mijn dochter zat vandaag opeens met een schaartje in haar hand; had ze blijkbaar uit een kast ergens gevist. Ik schrok en zij schrok weer van mij, dat ze het schaartje van schrik gelijk aan me gaf....pffff

4. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    denk niet dat het kwaad kan, als het maar geen scherpe dingen zijn. :)
    ik herken het hoor, mijn dochter is nog te klein maar mijn neefje...
    die eet soms bijna het kattengrind op :S

5. Dushi

Dushi Niet meer actief

Poe, tja ik hoop het ook!

Onze kleine meid had een stukje van plastic muntgeld in haar mond. Gelukkig op tijd eruit gevist.
    Wel ben ik af en toe de puntjes van de potloden kwijt.
    Volgens mij zit ze die op te eten :)

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    mijn zoontje was gek op bemeste tuinaarde :( :) . nu hij zijn eigen zandbak heeft eet hij het niet meer, hij heeft er 1 keer van geproefd en dat vond hij dus wel vies.
    hij eet ook regelmatig een hapje uit een reclamefolder :) .

die knopjes van de rekenmachine komen er wel weer uit, dat is zacht. ik moet hier ook goed opletten wat hij nou weer 'pikt', laatst liep hij met wierrookstokjes rond. ze zijn soms zo vlug en vindingrijk.

7. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Hier ook iemand die gek is op alles wat niet eetbaar is.
    Wij hebben onze plantenbakken met een plastic zak en ducktape vastgeplakt. Anders kan ik niet de andere kant opkijken of ze zit de aarde eruit te eten. Je zet haar er 100x bij weg, je draait je om en ze zit er weer.... pfff.
    Evenals bloemen, hondenbrokken en laatst op de kinderboerderij had ze al geitenkeutels te pakken die richting haar mond gingen... :confused:

@prinses, Ik denk ook niet dat het veel kwaad kan. Dat wordt morgen poeploeren denk ik... :D

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Mijn oudste zoon heeft ooit in 3 seconden van onoplettendheid van mij een schroefje naar binnen gewerkt. Je kan je voorstellen dat ik lichtelijk in paniek de dokter gebeld heb met visioenen van operaties etc in mn hoofd.
    Gelukkig was de dokter van mening dat dat niet hoefde. Schijnbaar is het de truck om je kindje brinta pap te geven (aan nement dat dat al mag) en dat kapselt het geen je kindje gegeten heeft in en dan kunnen eventuele scherpe dingetjes geen schade aanrichten. Of dat bij alles zo is durf ik echt niet te zeggen!
    Vond het VRESELIJK eng maar hij is nu 12 en nouja...ik neem maar aan datie er uit is :)
    Heb hem nooit meer gevonden en ben na n maand gestopt met controleren.
    Maar met plastic is het altijd uitkijken ook als het zacht is. Sommige plasticks kunnen nml door maagsappen hard en dus scherp worden!
    Ondanks het advies van mijn dokter 12 jaar geleden zou ik denk ik als Wendy dat zelfde apestreekje uit zou halen weer de dokter bellen. Gewoon even het zekere voor het onzekere nemen.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Prinses,
    Volgende keer een lunchbox meegeven ;)
    Nee, flauw (je weet wie het zegt).
    Zachte dingen kunnen niet echt kwaad denk ik hoor...

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36

Hahahaha, ik kan het hebben. :)

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Thx meiden, dat wordt inderdaad poeploeren. Hahaha, wat een verheugende mededeling.

12. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Mijn jongste presteerde het om uit de keuken te kruipen en ze had iets in haar hand en haar mondje en ik ga nog steeds bijna over mijn nek als ik eraan denk.......
    het waren namelijk kattenkeutels *spuug*

13. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Herinner me nu ineens dat mn 2e ooit een dood insect wilde opeten... Weet niet meer wat t was...geloof een hooiwagen.
    Maar goed die heeft wel meer aanvaringen gehad met insecten in zn korte (10 jaar) leventje :p

14. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ja dat is hier ook bijna een keer gelukt, zagen het net op tijd. Kat had ergens gepoept waar het niet hoort, dus verwachten het niet.
    Gelukkig waren we er op tijd bij.

En idd dat is het irritante wel van deze periode hoor dat alles in de mond stoppen.
    Ik snap dat ze alles op die manier wil ontdekken, maar pff af en toe.
    Heb ook al eens houtkorrels uit dr mond lopen vissen (die horen in de kattebak, maar ja een kat neemt er weleens 1 mee de bak uit). En dan weet je ook nog niet of die korrel gebruikt of ongebruikt is, bah gore gedachte hoor.

Ik hoop dat ze gauw afleert
    :(

15. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    wees blij dat je op tijd was, dat was ik dus niet ;)

*gruwel* kattenkeutels in je mond :sick:

16. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hier is zand en modder eten ook erg in trek... ;) dan denk ik je krijgt genoeg te eten, maar zand en modder smaakt blijkbaar heerlijk ;) vorige week had hij een dopje van fles in zijn mondje gedaan, dar schrok ik wel van, gelukkig kreeg ik dat dopje er weer uit... moet er niet aan denken als ik het niet had gezien...

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    leuk om te lezen dit topic :) hihi. Toevallig hadden wij onze dochter 3 weken geleden ofzo, toen het zulk lekker weer was, eventjes op het gras gezet, mooi dat groen, voor een mooie foto :) . Eventjes vergeten dat er dus een hoop 'lekkere' dingetjes om haar heen lagen haha. We konden nog net verkomen dat ze zo'n bruin, droog bolletje (uit de bomen) opat.

Maar s avonds thuis, moest ze ineens een beetje spugen en toen kwam er een klein (zacht, 2,5 cm) takje mee naar buiten... We moesten toch wel een beetje lachen: oeps! Maar als ik het had zien gebeuren, had ik me vast zorgen gemaakt. Maar oke. Ik zie hier dat het meestal toch wel goed gaat ;) .

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.139
    113
    Niet te druk maken om die zachte knopjes. Mijn zusje heeft eens een plastic muntje ingeslikt, de arts zei dat het geen kwaad kon en er gewoon weer uit zou komen. Wat vooral gevaarlijk kan zijn is erg scherpe dingen en batterijen. Door het maagzuur kunnen daaruit namelijk giftige stoffen vrijkomen.

Ik heb Jesper eens zien kauwen op een schroef, ik was echt heel erg blij dat ik daar op tijd achter kwam.

19. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    goeie tip is trouwens ontbijtkoek laten eten, kapselt in, doen ze ook bij honden die iets gegeten hebben wat niet mag.

20. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Het schijnt dat ik ooit een barbieschoentje heb opgegeten :) Hij is er overigens weer keurig uitgekomen, maar zo'n felgekleurd ding zie je ook niet over het hoofd :D

Ik zou me er niet druk om maken , het komt er vast weer uit.

Deel Deze Pagina