temperatuur kamer, slaapkleding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BabeBabe, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Dames,

minimum temp. voor kamertje is 16graden toch? laten jullie dan de CV de hele nacht aan 's winters? Ik heb een combisleeper slaapzak (heeft binnenslaapzak, gevoerde buitenslaapzak en afritsbare mouwen) Jelmar slaapt nu in lange romper, pyjamatruitje/broek en de buitenslaapzak mét mouwen eraan.... wanneer zou ik die binnenslaapzak erbij moeten gaan gebruiken? want kouder dan 16graden mag het toch niet zijn opt kamertje?

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi!

Wij hebben nooit de verwarming aan op het kamertje, ook nooit gedaan. Ik geef liever een dikkere slaapzak/slaapkleding dan dat ik de CV aandoe. Op ons kamertje kan het 's winters soms wel onder de 10 graden zijn. Op zich kunnen kindjes veel hebben hoor!

Tja, wanneer je de binnenslaapzak erin doet, hangt denk ik helemaal van de situatie af. Onze man slaapt nu in een winterslaapzak zonder mouwen (sinds deze week), romper korte mouw en pyjama met lange mouw + broek. Denk dat je goed moet kijken naar je kindje en bij het wakker worden voelen in het nekje. Is je kindje nog lekker warm, is het nog niet nodig. Lucas heeft regelmatig koude handjes/armpjes maar slaapt er heerlijk mee.

Succes!

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    zijn nekje is altijd wel goed inderdaad, alleen wel koude handjes 's ochtends... (maar 's nachts niet, voel altijd ff)

Wij doen op onze eigen slaapkamer de CV altijd aan als we thuis uit werk komen, en als we gaan slapen gaattie uit.... denk dat we dat bij hem ook gaan doen...?!

4. tulip

tulip Niet meer actief

Belangrijker is dat het niet warmer wordt dan 18 graden. Warm is voor kleintjes veel gevaarlijker. Wij hebben daar nooit de verwarming s nachts aan. Als het echt winter is wordt het op het kamertje van ons meisje ook een eind onder de 10 graden. Soms doe ik 's middags de cv wel even aan om ietsjes op te warmen.
    Nu is het ook al wel frisjes, ze ligt nog in een zomerslaapzak, een pyamatruitje met lange mouwen en een luier. Straks komt er na gelang de kou een broekje bij en een winterslaapzak (met mouwen) en de 2e helft van dr seizoenendekbed. Bij ons in het kamertje wordt het dus wel heel koud. Maar ze slaapt heerlijk.

5. MamaMarije

idd 's middags even de CV aan is ook nog een optie, maar slaapt je kindje overdag niet meer? Anders is het dan misschien weer te warm?

Lastig he? ;)

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Jeetje wat is het bij in jullie kamertjes koud zeg brrrrr. Hier is het momenteel s'nachts 20 graden en in de winter nooit kouder dan 17 graden.

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hmmm, verwen ik hem dan nu al met teveel kleding alstie slaapt? maar goed, doe het al weken zo... en ben zelf ook zo'n gigakoukleum!! heb sinds september alweer een kruik met heet water voor m'n voetjes mee naar bed :)

8. tulip

tulip Niet meer actief

Mijn dochter slaapt tot 3 uur ongeveer en dan gaat tie aan tot het eten.

9. MamaMarije

hihi, een kruik mee? Dan ben je idd een koukleum! ;)

Tja, verwennen... misschien kun je hem er wel teveel aan laten wennen?! Weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik merk zelf dat ik niet teveel voor mijn zoon moet invullen. Heb regelmatig gedacht: 'jeetje kind, dat je t niet koud hebt'! En dan had hij nergens last van! Hij liep tot gisteren gewoon nog op blote voetjes in huis.

Misschien is het handig om nu gewoon een tijdje af te wachten totdat je kereltje aangeeft dat het te koud wordt 's nachts?

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ja, laat het nu gewoon zoals het is, en dan zien we wel naarmate het kouder word, en doe gewoon gelijk met ons de CV aan opt kamertje voor de nacht, en tijdens de nacht uit!

hij is nooit zweterig of te warm volgens mij...

11. MamaMarije

dat is iig het belangrijkste, want te warm is nooit goed!
    Idd, gewoon lekker afwachten!

Succes!! :D

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zit me ook af te vragen hoe dat straks moet. Irem is nogal een koukleumpje 's nachts. Ze slaapt nu al onder een laken, dubbelgevouwen deken en een extra dekentje met pyama en sokken aan. Daar redt ze het goed mee maar het is nu nog niet erg koud natuurlijk. Haar kamer is behoorlijk koud. Ik zet vaak aan het einde van de middag wel even de verwarming aan, ben ook geen fan van slapen met de verwarming maar ze krijgt het anders zelf gewoon niet warm genoeg.

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ayla d'r slaapkamertje is ook altijd een kille kamer. Ligt op het noorden, dus ziet geen zon. Pas is ze een paar keer 's nachts wakker geworden (wat echt NOOIT gebeurt), omdat ze het achteraf gezien dus koud had. Ze slaapt nu in een romper lange mouw, winterslaapzak zonder mouwen, een lakentje en een dekentje. Best veel al voor deze tijd van het jaar, maar ja, als ze het anders koud heeft heb ik weinig keus natuurlijk. Als het van de winter nou echt koud gaat worden kan ze altijd nog een pyjama'tje aan in de slaapzak en een extra dekentje op het bedje.

Hier staat 's nachts de verwarming nooit aan. Alleen als ik Ayla in badje doe verwarm ik het kamertje vaak even voor, zodat de kou wat uit de lucht is. En ik heb verder altijd een kleine raampje een stukje open, voor de frisse lucht.

14. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hier heeft ons zoontje 's nachts een mouwloos romper aan, een pyamaatje, zomerslaapzak en een dekentje. Tot nu toe voelt hij altijd lekker warm aan.

ps; Hier had hij ook vaak koude handjes. Misschien is dit een tip voor jou. Ik geef hem tegenwoordig een iets te grote pyama truitje aan, zodat zijn mouwtjes net iets te lang zijn en zijn handjes bedekt kunnen worden wanneer het iets kouder is. Sindsdien lekkere warme handjes hier.

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ga ook maar een slaapzak erbij gebruiken denk ik, dan kan die verwarming tenminste uitblijven. Raam staat altijd open (ook als de verwarming aanstaat) want ik ben erg van de frisse lucht op de slaapkamers. 't zou vannacht gaan vriezen....

16. adi

adi Niet meer actief

Hoe kunnen jullie slaapkamers zo koud worden eigenlijk? 10 graden? Dat is net zo koud als buiten!

Wij doen eigenlijk nooit verwarming aan op de slaapkamers en de ramen staan open als de kinderen niet slapen. Als het kindje naar bed gaat, gaat het raam dicht.
    Maar nu is het toch op elke kamer 21 graden, op een heel koude winternacht zakt het naar 18 graden, maar dat is het ook wel.
    Badkamer raam staat normaal altijd open, en de badkamerdeur ook, zodat er constant frisse lucht binnenkomt.

Op dit moment is het 's nachts op de kinderkamers 20-21 graden, en ze slapen in een pyjama, dunne slaapzaken en onder een laken en een deken.
    Ik kijk eerlijk gezegd altijd naar onszelf. Wat heb ik aan i bed en waar lig in onder? Als ik met een pyjama onder mijn dekbed lig ga ik niet een klein kindje in ondergoed in een slaapzakkie laten slapen. Dat vind ik echt niet kunnen.

17. MamaMarije

Tja, ik weet ook niet waarom ons kamertje zo koud wordt. Tis nu ook nog niet zover, maar rond december/januari wil de temperatuur 's nachts en 's morgensvroeg een eind zakken.

Idd, naar je eigen slaapkleding kijken kan ook zeker helpen!

18. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik las vanmorgen nog dat een gezonde slaapkamer temp tussen de 15 en 18 graden is, ik zou het nooit onder de 10 graden laten komen. koud is inderdaad wel beter dan warm (bah hier in de zomer slaapkamer tussen de 30 en 35 graden!) maar te koud lijkt me ook niet lekker...
    cv heb ik op de babykamer wel aan, maar daar slaapt ze nog niet, gewoon im omkleden en badje..

19. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nee, 10 graden wordt het bij ons op de babykamer ook niet. Misschien zit er dan wel enkel glas in, dan kan het wel echt behoorlijk afkoelen. Ik heb overigens zo'n klein klapraampje 24u/pd open staan, dus ook 's nachts.

20. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    We wonen op een hoek, en hier kan het boven ook best aardig koud worden.
    Als ze niet op haar kamer is staat haar raam open. De verwarming gaat boven alleen een klein stukje open als het vriest. Anders niet.

Ze ligt nu in een romper korte mouwen, pyjama en winterslaapzak zonder mouwen.
    Heb de puckababy geprobeerd, maar ze is nog niet krachtig genoeg om zich op haar buik te draaien in de zak. Gevolg dat ze regelmatig 's nachts wakker word omdat ze op haar buik wil liggen.
    In de puck heb ik haar alleen in een romper met korte mouwen liggen. Warm zat voor madam.

Deel Deze Pagina