Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen? Mijn zoontje van 13 maanden slaapt erg weinig overdag, of zeg maar gerust niet. Bij de oppas slaapt hij net 10 minuten en bij mijn ongeveer 45 minuten. Ik heb alles al geprobeerd. Iemand tips? Ik hoor het graag. Groetjes lucky.
Mirre heeft ook van die periode's gehad. Bij haar hielp lange wandelingen maken prima. In de kinderwagen viel ze op een gegeven moment wél in slaap. Het kan natuurlijk ook dat je zoontje gewoon niet meer toe is aan een slaapje. Of dat je langer moet wachten? Duidelijk naar-bed-ga-ritueel?
Ik heb al geprobeerd hem te laten huilen, maar dan raakt hij echt overstuur en gaat dan soms spugen.Misschien kan ik wel proberen om na 5-10 minuten naar hem toe te gaan.Hij is nu om 18.00 al hartstikke moe. Een wandeling kan ik weleens proberen, groetjes lucky.
Heeft hij het wel echt nodig? Als hij het niet nodig heeft, dan is het prima. Je merkt zelf wel of hij echt moe is of niet. Zo niet....dan is dat zo. En wellicht is dit even een fase en slaapt hij straks wel weer goed. Als hij wel moe is, maar gewoon niet in slaap kan komen, tja, dat vind ik lastig op die leeftijd. Dan zou je hem misschien in bedje kunnen leggen met een flesje melk. Dit deden we wel eens als ons dochtertje op momenten haar slaap niet kon vatten. Gewoon een flesje in bed, de speentjes naast haar hoofd leggen zodat ze deze gelijk kon pakken als de fles op was en de fles deed ze zelf aan de kant en dan sliep ze.
Hij heeft vandaag 2 uurtjes geslapen, ik heb hem niet gehoord. Ik denk ook maar dat ik het van dag tot dag bekijk. Ik heb ook vaak het idee dat hij ook niet echt moe is op de dag. Maar dan tegen 5 uur wordt hij toch wel moe. Groetjes lucky.
Ik zou dan tegen 17u een wandelingetje maken van een half uur / uur. Als je daarvoor het eten klaarzet, kun je snel na thuiskomst eten ... dit werkt bij Mirre vaak goed, slaapt meestal max half uur en heeft dan net weer de puf om te eten, leuk te spelen en dan rond 19u naar boven, in bad en bed.
Herkenbaar. Hier ook een periode gehad (alleen was dat van 2 naar 1 slaapje) Nu soms ook weer momenten, alhoewel meneer de laatste weken weer 2x per dag slaapt (en dan elk slaapje vaak 1,5 a 2 uur) Blijft lastig. Ik zou zeggen gewoon naar je kleintje kijken, en daar op inspelen. Succes!
Hij slaapt nu s"morgens een uurtje en soms maar een half uurtje. S"middags 1,5 tot twee uur. Mijn oppas vond dat veel te weinig en dan ga je aan jezelf twijfelen. Ze zegt dat het een keer gigantisch fout gaat. Hij is ook wel moe soms maar na een slaapje is meneer er weer. Ik doe mijn best en s"nachts hoor ik hem niet, dan slaapt hij gelukkig gewoon door. Al die mensen die je wel willen "helpen" ik word er soms gek van. Groetjes lucky.
Nou lucky als ik het zo hoor doet hij het hardstikke goed. Mijn oudste dochter sliep op die leeftijd alleen smiddags een uurtje en savonds om 7 uur zonder problemen naar bed. Ik vond het geen probleem, vond het heerlijk dat ik daardoor de avond voor mezelf had. Je moet je er even op instellen dat ie overdag zoveel wakker is en dat went wel hoor!
Dank je wel gizmoo1 dat had ik net even nodig. Ik ben ook wel erg blij dat hij de nachten wel goed door gaat, het is ook weleens goed om te horen dat je het misschien toch wel goed doet! Groetjes lucky.