Velletjes in zijn liezen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ilseroc, 11 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Hoi meiden,

Even een vraagje waar jullie misschien wel raad mee weten..
    Ons zoontje van nu ruim 2 weken heeft tussen zijn liezen losse velletjes, nou ja..los...ze zitten half vast en ik vraag me af hoe dit komt?

We drogen hem goed af na het badderen dus dat kan het volgens mij niet zijn, zou het kunnen komen door de billendoekjes waarmee we hem schoonmaken? Die zijn vochtig maar dan lijkt het me toch dat ie tussen zijn billetjes ook velletjes moet hebben?
    De velletjes zitten echt tussen zijn balletjes en zijn liezen in.

Herkennen jullie dit en zo ja, wat kan ik er het beste mee doen?
    Nu maak ik het voorzichtig schoon en dep ik het droog, de velletjes trek ik er niet af omdat ik bang ben dat het alleen maar erger wordt.
    Graag krijg ik tips van jullie!

groetjes Ilse

2. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Mijn zoontje had het ook, ik heb er bepanthen opgesmeerd en na een tijdje was het weg. Volgens mij komt dit door het huidsmeer wat in de plooitjes heeft gezeten.

3. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    het kan zijn dat hij een schimmeltje heeft of last heeft van zijn luiers.

Ik zou er even mee naar de huisarts gaan als je een schimmeltje vermoed want die kan je er geschikte middelen voor geven helemal als het om zo'n kleintje gaat.

Laat het even weten als je het weet?

4. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Zou kunnen van het huidsmeer, ik hoop dat het daar van komt, ik zal de dokter eens bellen en dan bepanthen smeren, dat heb ik in huis liggen namelijk...

Hoe zie je dan dat het een schimmeltje is? En hoe komt hij daar aan dan?

Ik ga nu slapen, morgen zal ik weer verder reageren en natuurlijk laat ik weten wat het is ;)

Wordt vervolgd dus..

Weltrusten, groetjes Ilse

5. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

6 feb 2008
    237
    0
    0
    Die velletjes zijn hier ook nog lang gebleven na de geboorte.
    Het was inderdaad gewoon achtergebleven huidsmeer, je krijgt dat wat moeilijk tussen de liezen vandaan.
    Hier heeft het ook lang in zn oksels en nekplooien gezeten ;)
    Als je het weg wilt krijgen moet je echt stevig wrijven wil je t wegkrijgen (niet dat je dat moet doen of dat ik dat gedaan heb, maar even zodat je weet dat dat bij ons zo was zeg maar).
    Gewoon steeds de plooien uit elkaar halen en er met een billendoekje tussen gaan tijdens het verschonen.
    Na het badderen goed afdrogen en dan is het vanzelf een keer weg, kan best ff duren :D

6. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    De velletjes zijn weg :D
    De huisarts had gezegd dat het niet waarschijnlijk was dat het een schimmeltje was, moest het goed droogmaken en als het na een paar dagen nog niet weg was kon ik even langskomen om het te laten zien maar wonder boven wonder waren de velletjes na een paar dagen verdwenen! :D

groetjes Ilse

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon zat onder die velletjes toen hij 2 weken was... is idd huidsmeer. Gaat vanzelf over, en je mag ze er niet afplukken, daar waarschuwde de kraamverzorgster bij mij altijd voor. ze vallen er vanzelf af. Mijn zoon had het vooral op de handjes, voetjes en gezichtje.

8. mummy2b

mummy2b Lid

27 nov 2008
    67
    0
    0
    Bij mij waren dat toch echt smetplekjes. Goed drooghouden en evt beetje vaseline op smeren, dan is het snel weg. Je kan het ook in andere plooitjes krijgen, zeker als hij wat ouder wordt. Dan heeft een baby ook vaak meer en diepere plooitjes omdat hij/zij dikker wordt.

Deel Deze Pagina