Zoontje slaat mij

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bambi1990, 19 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bambi1990

bambi1990 Niet meer actief

Ik ben ten einde raad...
    Mijn zoontje van mndn die slaat mij steeds op me hooft en hij vind het zelf super grappig, ik heb hem al ergens neer gezet en gezegt dat het niet mag, of een tikje trug gegeven (dat werkt natuurlijk helemaal niet), heb het geprobeert te negeren maar hij slaat ook met zijn metale thomas treinen en dat doet natuurlijk super zeer. Al word ik boos hy blijft erom lachen.

Heeft iemand tips? Adviezen? Kan mij helpen? Heeel graag!!!

2. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Consequent blijven! Kies een 'straf'. En houdt vol. Dus steeds in de hoek zetten. Of vandaag geen tv. Of zoiets. Mijn dochter lachte eerst ook maar nu doet ze het niet meer. (Slaan ook niet). Niet te boos worden, wel uitleggen dat het zeer doet en dar slaan NIET mag

3. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Mijn zoontje kan ook wel is slaan en schoppen, ik zeg 2 x nee dat mag niet, mama auw.... Soms doet hij het toch weer en zet ik hem even apart op zijn plekje en vertel ik later dat slaan niet mag en auw doet.

Het is geen voorbeeldig kind dattie het dan nooit meer doet haha maar sja, gewoon blijven zeggen dat het niet mag en even apart zetten ofzo

4. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Onze kids schelen trouwens 2 dagen, dus het zal wel een fase zijn :D

5. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Ik denk vol houden. Blijven zeggen nee mama vind dat niet leuk. Als hij lacht, mama moet niet lachen (bijvoorbeeld). Laat aan je gezicht zien dat je het niet leuk vind. Blijven herhalen. Mijn zoontje deed aan mn haren trekken en ging dan lachen. Hij doet dat gelukkig niet meer. Ik bleef het ook herhalen. Succes

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Meteen handelen, dingen als 'vandaag geen tv!' zijn op die leeftijd echt nog niet duidelijk. Dus meteen bv duidelijk zeggen 'dat mag niet! je mag niet slaan, dat doet pijn!' En de treinen afpakken en wegzetten, of hem ergens neerzetten en zelf iets anders gaan doen.

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Oh en als hij je aait of knuffelt juist positief zijn;'ooh, wat kun jij lief aaien!', dan wordt aaien een stuk aantrekkelijker dan slaan.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou ook als hij met speelgoed slaat, dat speelgoed afpakken en op een strafplek. Als hij gewoon met z'n handen slaat, even op een strafplek.
    Consequent volhouden, op deze leeftijd kan het wel ff duren voordat je resultaat ziet van die aanpak, maar herhalen-herhalen-herhalen is wel het devies tot ze een jaar of 6-7 zijn.... ;) :D

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Strafplek doe ik op deze leeftijd nog niet. S slaat niet maar krabt en knijpt wel. Ik zeg dan 'ga maar aaien' en voordoen. Als hij niet luistert nog 1x aaivoorbeeld en dan ik hem op de grond en ga zelf wat anders doen. Met terugslaan laat je alleen maar zien dat het acceptabel gedrag is...

Overigens heb ik niet de illusie dat hij het dan een volgende keer niet meer doet. M deed het niet, braaf meisje. Bij T duurde het maanden ;)

10. bambi1990

okay het is heel duidelijk voor me ! bedankt voor de tips dames! hoop dat het gaat werken :)

11. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn mannetje vindt het ook leuk en eerlijk gezegd, het is ook leuk voor een kind. Gelukkig slaat hij alleen met zijn handjes, hij vindt het zo leuk klinken. Er zit totaal niks slechts in zijn bedoeling, dus we laten het gewoon zo. Hij heeft het nog nooit gedaan bij anderen, dus voorlopig is het hier prima.

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier rond die leeftijd ook een fase gehad dat ze graag wilde slaan.
    Nu ook weer trouwens, maar dan is het 2x een waarschuwing en anders op de trap.

Maar met ruim 1 uitgelegd dat ze niet op papa en mama mocht slaan, ook de hond niet, dat doet zeer. Maar ze mocht bijv. wel op de bank slaan. Dat heeft hier erg goed gewerkt.

13. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft dit ook gedaan en duwt soms nog wel eens iemand weg (ik zie het ook als: "ik wil alleen bij mama zijn" #jaloers) Als het na een keer waarschuwen nog gebeurde, zette ik hem in het hoekje neer en vertelde waarom. Dit consequent blijven volhouden. Het hoort ook bij de leeftijd, kinderen van mijn zus hebben het ook gedaan! Ze kunnen het nog niet vertellen dus uiten ze het op een andere manier.. Wel moeten ze leren dat dat niet de goede manier is.

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    hier hebben we een bijter... En.vooral bij zijn.zus. Ik spreek hem streng toe en.zet hem weg

15. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier ook een bijter, een mamabijter...ik zeg twee keer dat ie niet mag bijten, bijt ie een derde keer dan zet ik 'm weg en ga ik wat anders doen zonder hem. Aan een strafplek/hoek/bankje doe ik niet.

16. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ik maak hetzelfde nu mee met ons zoontje en het enigst wat helpt is hem weg zetten en negeren. Soms loop ik weg. Zoontje heeft meteen door dat ik er niet blij mee ben en hij stopt gelijk met slaan. Als hij slaat met speelgoed dan pak ik de speelgoed eventjes weg terwijl ik duidelijk zeg dat hij niet mag slaan met zijn speelgoed.
    Ook hebben we geprobeerd om zijn handje te pakken en te laten zien hoe hij beter kan aaien, dit heeft behoorlijk gewerkt maar niet helemaal. Nu gaat hij spontaan ons wel aaien terwijl hij "aai aai" probeert te zeggen, heel schattig :)

17. bambi1990

nou ik ben begonnen met hem in de hoek te zetten en vertellen dat het niet mag maar tog gaat hij lachen en blijft niet in de hoek staan en rent weg... doen jullie kleintjes dat ook ?

Deel Deze Pagina