Daar ben ik toch wel nieuwsgierig naar. Zojuist is Yelena 3 uur op geweest. In die 3 uur zijn we ook buiten geweest en heeft ze dik 3 kwartier in de wandelwagen geslapen. Maar ik vond het toch lang voor zo'n kleintje. Net begon ze toch wel te jengelen en ze viel ook direct in slaap. 's Ochtends is ze nu ook vrij lang wakker, zeker wel 1,5 uur. Als ik haar dan op bed leg gaat ze vrijwel direct slapen. Maar slechts 1,5 uur. Meestal laat ik haar dan liggen totdat ik een jengel of een hoop andere geluiden hoor. Dan gaat ze eerst even in de box en doe ik daarna de fles (ook zodat ze lekker kan bewegen en doen want dat gaat toch minder met een volle buik). Ze slaapt dan weer zo'n 3 uur en dan komt ze en dan weer eerst spelen en daarna de fles. Dat houdt ze zo'n 2 uur vol. Dan gaat ze weer slapen en zien we haar pas weer 5 uur later. Ze slaapt 's avonds/'s nachts in 2 etappes van 5 uur. Voor mijn gevoel slaapt ze nog best veel, maar ik merk ook duidelijk dat ze langer wakker blijft. Wat me bij het volgende brengt. Wat doen jullie zoal als je kleintje wakker is? Hier leg ik haar dus eerst in de box, zo'n 3 kwartier toch wel en dat vindt ze erg leuk. Soms pak ik het wipstoeltje en geef haar een speeltje, dan gaat ze bijv. met me mee naar boven als ik de was moet vouwen of moet koken ofzo. Dan dus het flesje, ongeveer een kwartiertje. Nog even op schoot gekke bekken trekken en kletsen en weer in de box en daarna slapen. 's Middags ga ik na de fles altijd wandelen, ongeveer een uurtje. Volgens mij kan ze zich wel oke vermaken....ze is heel erg bezig met omrollen op haar zij en buik en terug. Ze lijkt dit heerlijk te vinden en gaat echt lachen, is dan trots. Hoe is dat met jullie kiddies?
Jouw kindje slaapt inderdaad veel! Maar ze zal het wel nodig hebben! Mijn dochter slaapt al tijden van 19.30 - 7.30 en overdag 4x 45 minuten. Eigenlijk al vanaf het begin zowat. Nu slaapt ze overdag soms zelfs 3x 45 minuten. Maar ze krijgt ook Bv, dat scheelt (slapen ze vaak minder en minder lang). We doen hier een beetje wat uitkomt en wat ze wil. Box, bank, wandelen, ik kijk een beetje waar ze zin in heeft. Hier werkt het prima. Schoot zitten is nog altijd wel favoriet, box max 30 minuten. Wipper alleen bij mama/papa in de buurt. Hier krijgen we de dag wel om
Ja en ze geeft het zelf aan hoor, als ze direct in slaap valt nou dan is het nodig. Ze sliep altijd al veel. 45 minuten...jeetje zeg dat is wel een heel verschil met hier! Ik volg trouwens echt Yelena's ritme, ik houd me niet aan vaste tijden. Ze heeft flesvoeding, de hypoallergene dus op zich ook wel licht verteerbaar. Ze krijgt de fles wanneer ze wakker is en de ene keer drinkt ze meer op dan de andere keer.
thijs slaapt ook nog best veel. we kijken ook echt wat hij aangeeft maar dat loopt wel elke dag ongeveer hetzelfde. 7.00 -8.00 aankleden, fles en naar bed 8.00- 10.00 slapen 10.00 fruithapje 10.30 wandelen 11.30 fles' 12.00 naar bed 12.00 - 14.30/15.00 slapen 15.00 groente hapje 15.30 fles' 17.00 naar bed 17.00 - 18.00 slapen 18.00 even bij papa en mama aan tafel, in bad 19.00 fles 20.00 naar bed
als thijs wakker is dan speelt hij eerst op schoot en daarna 's ochtends in de box en 's middags op het kleed.
Mijn zoontje is juist veel wakker maar hij is altijd erg wakker geweest zijn schema is als volgt 7.00/7.30 fles na fles naar bed tot 9.15 uur spelen in de box tot 10.30 uur 10.30 uur fruithap 10.45 uur tot 12.00 uur spelen met mama en in de box/speelkleed 12.00 uur fles 12.15 uur naar bed 14.15/14.30 14.30 uur groentehapje 14.45 uur wandelen 16.00 uur fles uur a 1,5 uur wakker 17.15 uur naar bed tot 20.00 uur 20.15 uur fles en naar bed tot volgende ochtend!
Hier hou ik me over het algemeen wel aan een heel vast ritme, maar ik begin er wel steeds soepeler mee om te gaan... Maar Tobe slaapt nu al minder dan jouw kleintje En hij slaapt volgens mij gewoon gemiddeld lang. Hier is het juist zo dat ik hem meestal wakker in zijn bed moet leggen omdat ie zichzelf anders wakker houdt met alles wat ie ziet.
Dit was ons schema tussen 5 en 6 maanden: 7:30 wakker 8:00 ontbijt 10:00 naar bed (slapen, ongeveer 1 uur) 11:30 lunch 13:00 naar bed (slapen, ongeveer 2 uur) 15:00 fles 17:00 naar bed (slapen, 30 minuten) 18:00 diner 19:15 fles 19:30 naar bed (slapen tot de volgende ochtend 7:30 - 8:00) Slaapt dus ongeveer 3,5 uur overdag en doet dat nu nog al merken we dat het met kleine beetjes wel minder wordt.
Maar zo te zien maken jullie kindjes dat dan 's nachts allemaal goed omdat ze dan zo'n 12 uur achter elkaar pitten. Die van mij maar 9 a 10 uur en komt dan ook nog voor een fles 1 keer per nacht. Die van mij doet het dus wat gedoseerder en slaapt meer overdags en wat minder 's nachts. Op zich prima dat ze dit zo doet, ze weet het zelf wel het beste neem ik aan. Alleen worden we niet echt blijer van die nachtelijke flesjes. Nu doet mijn vriend dat heel veel want eerlijk waar ik kan er gewoon echt niet uit komen. Het is al vermoeiend voor me als ik er om half 9 uit moet 's ochtends. Ik ben echt een avondmens en zelfs na bijna 6 maanden zit het nog niet in mijn systeem. Ik voel me dus ook al moe zonder dat ik er 's nachts extra uit hoef. Mijn vriend wordt er ook niet echt actiever op die valt gezellig in slaap op de bank vrijdagavond.
Is het echt honger zo midden in de nacht? Heb je al geprobeerd haar een speen te geven ipv de fles? Of de laatste avondfles wat meer te geven?
De laatste avondfles is altijd op een ander tijdstip. We hebben nog geen ritme. Hij is al 200 cc. Meer mag ik niet geven. Ik denk wel dat het honger is. Als ik geen zin heb om op te staan, kan ik 500 keer de speen terug doen en in een gunstig geval wil ze na een uur wel in slaap vallen. Geef je een fles, dan leg ik haar weer terug en dan gaat ze gewoon weer verder meuren.
Er is geen fysieke reden waarom een kind van 5 maanden 's nachts zou moeten drinken. Het is dus zaak om haar overdag genoeg te laten drinken. Vaker aanbieden zou ik zeggen. Veel sterkte
Ze zit op haar max En soms laat ze wat staan maar dan hoeft ze ook echt niet meer. Duwt de fles weg. Helaas is het niet zo zwart/wit te schetsen. Ze heeft nu om 4 uur 200cc op, om 7 uur 200cc, om 11 uur 170 cc, en een kind van haar leeftijd zou met 4 flessen kunnen doen? Misschien verdik het wat met rijstepap. Het is ook geen ukkie he voor haar leeftijd. Ze weegt ruim 7,5 kg.
@Melloncollie: hier hetzelfde probleem hoor: Thirza is ook zo'n grote (nog wel wat jonger, maar nu dus al 6,5 kilo). Wil dus ook altijd 's nachts nog drinken, alhoewel ze een periode wel doorgeslapen heeft, (denk dat dat 2 weken heeft geduurd, dat ze echt van 11 tot 6 doorsliep). Thirza was hier tot een paar weken geleden ook echt 2-3 uur achter elkaar wakker, dus ik wisselde zoveel mogelijk af: na slapen voeden, kroelen, verschonen, spelen op speelkleed, spelen in de box... Zo een beetje. En dagelijks even een boodschappen/kinderwagenmoment, wat ik altijd zo lang mogelijk probeer te rekken, Na het boodschappen doen dus ook nog ff een ommetje door het park enzo.
Ik herken dit schema! Alleen slaapt onze dochter 's nachts door. Ook hier merk ik dat ze de laatste tijd aan het zoeken lijkt naar een ander ritme. Langer wakker en korter slapen, 's middags toch nog wel weer een lange ruk slapen en 's avonds de ene keer na een uurtje wakker voor de laatste fles en soms moet ik haar echt wakker maken. Ook het spelen in de boks en het wandelen gebeurd hier ook allemaal op die manier. Onze dochter kan zich ook prima vermaken in de boks. De wipper vind ze op dit moment wat minder want de speeltjes aan de speelboog kan ze dan niet in haar mond krijgen . Dus het lijkt me prima zoals je het doet!
Waarom mag je niet meer geven? Mijn dochter krijgt 4x 240cc en soms krijgt ze zelfs een of twee flessen 280cc omdat ze niet altijd genoeg heeft aan 240cc. Na vier maand mogen ze over een liter per dag qua voeding, ik geef namelijk die fles 280cc op advies van het CB
Waarom geef je om 23.00 uur geen voeding, totdat ze wel de hele nacht door kan slapen? Dan krijgt ze 5 flessen, maar dat is volgens mij geen probleem. Ik moet Iris ook altijd wakker maken om 22.30/23.00 uur, maar als ik haar door laat slapen komt ze 's nachts. Nu slaapt ze minimaal tot half 8.
Hier moet ons meisje ook elke nacht (af en toe, zo één keer in de 1.5 week niet) minstens nog één voeding hoor En ze drinkt niet meer dan 200 per fles om de 4-4.5 uur overdag. Ze heeft dan ook écht honger 's nachts want speentje werkt dus totaal niet. Als ik haar om 12 uur wakker maak als wij gaan slapen wordt ze ook gewoon 5 uur later wéér wakker. En na elke fles overdag is ze zo'n 2 uur wakker denk ik, soms wat korter, en dan slaapt ze ook net zo lang tot er 4 uur minstens tussen haar flessen zit. Ik maak haar voor geen enkele voeding wakker. Het ritme (en het doorslapen+hoeveelheid in fles) komt volgens mij vanzelf wel Ook krijgt ze haar fles rond 8-9 uur rijstebloem erbij, maar ook dat helpt niet. En sinds een paar weken fruit en groentehapje, mevrouw wordt gewoon wakker hoor
Nah wat een retard CB heb ik zeg! Die lopen nog steeds te miepen neeeeeeheeee niet meer dan 1000 cc! Nou uh ik weet het ook niet meer, volgens mij luister ik maar naar niemand meer. om een uur of 11 wakker maken heb ik ooit geprobeerd toen ze jonger was, toen werkte het voor geen meter en dronk ze nog niet eens de helft van haar fles leeg. Misschien dat het nu wel werkt. Ik ben al 2 dagen driftig op zoek naar een papspeen. Wie weet helpt dat wel. Zo niet, hebben we dikke pech en lopen we waarschijnlijk nog een half jaar met dikke wallen/ruzie/slapend op de bank. Leuuuuuukkk zo'n kindje hoor! (nu dus even niet).
Bij de opvolgmelk, dus van 6 -10 mnd. mag je zelfs niet meer dan 800 ml geven (tenminste dat geven ze aan) dus dat is dan 4x 200 ml. Daarbij geef je dan natuurlijk de fruit en groentehapjes en misschien een soepstengel of rijstewafeltje tussendoor. Wij waren ook op zoek naar een papspeen, maar ze adviseerden ons bij de babywinkel een drie-standen speen, nou dat is helemaal niks. Je moet gewoon bij je normale speen het gaatje wat groter prikken met bv een sate prikker. Dat gaat hier prima. Rijsetebloem door de fles hielp bij ons trouwens ook niet. Wij geven hem nu als hij 's nachts wakker word 60 ml water met 1 schepje en dat vind hij ok. Zo kom je ook niet teveel boven de norm uit.