Ivy sliep altijd prima en sliep ook al heel snel door Maar de laatste weken.. Pfoe Ze zuigt enkel op onze pink al vanaf haar geboorte en nu dus nog steeds, ze pakt helaas geen enkele speen nadat we echt maar dan ook echt alle merken geprobeerd hebben. We zijn dus gewend naast haar bedje te staan terwijl ze dan uiteindelijk in slaap valt al zuigend op onze pink, anders krijst ze alles bij elkaar. Maar nu de laatste weken begint ze al te huilen terwijl ik d'r nog aan het instoppen ben, ze rolt echt werkelijk het hele bed door en we vinden haar altijd in de raarste posities slapend dan wel wakker. Nu ligt ze ondertussen bijv al vanaf 20.15u in bed en dan slaapt ze na een half uur eindelijk, maar nu is ze alweer wakker en zit ze op handen en knieën in d'r slaapzak in bed. Ik wil haar niet eruit halen omdat je ziet dat ze wel echt doodmoe is, maar zodra ik haar op haar rug neer leg, opnieuw in stop en weg loop begint ze wild de dekens van haar af te schoppen wat ook lukt, en te huilen.. En zo blijft het door gaan.. Is dit een sprong, wat kan ik nog proberen? Zucht.. Het is al bijna bedtijd voor mezelf als zij eindelijk slaapt..
Je kunt kijken of je iets anders kunt proberen dan de pink. Als ik je verhaal lees, lijkt het dat het een half uur duurt voordat ze in slaap valt terwijl ze zuigt aan je pink? Het is lastig, maar behoeftes veranderen. Fijn voor haar dat je daarin mee wilt gaan. Zo heb ik me een paar maanden een ongeluk gewiegd en gedragen en gehobbeld. Opeens werkte dat niet meer en ging ik hem in slaap knuffelen. Beetje fixeren met mijn armen, al zittend op een bankje op zijn kamer. In het donker dus. Dat duurde elke keer korter. En nu duurt het 2 seconden haha, maar hij wil er wèl even zitten met mij. Het is gewoon een kwestie van proberen. En er komt vanzelf een dag dat ze je minder nodig heeft bij het in slaap vallen Ik zou dat dan gewoon herhalen als ze huilend wakker wordt. Ik zou in ieder geval een heel rustig avondritueel maken. Laatste uur geen tv, geen drukke spelletjes meer. En vlak voor bedtijd het alvast schemerig maken in de kamer als je haar omkleed, voorleest. Rustiger praten, zachter ook.
Als ze op handen en knieën in bed zit, huilt ze dan of is ze rustig? Als ze rustig is zou ik niet teruggaan om haar weer in te stoppen, je stoort haar dan en je kunt weer helemaal opnieuw beginnen met het slaapritueel. Het is niet erg als ze in een maffe houding in slaap valt, en ze draagt een slaapzak dus ze blijft warm.
Nee ze zit dan op en neer te wiebelen en huilt, het lijkt alsof ze d'r draai niet kan vinden ofzo. Klopt, meestal sliep ze met een half uurtje terwijl we dan naast haar bedje staan met de pink.
Hier deed ze dat ook toen ze druk aan het oefenen was met kruipen. heb ook heel lang gezocht naar wat hielp. Uiteindelijk mijn hand op haar buik gelegd en haar met lichte druk op haar plek gehouden als ze wou draaien. In het begin huilde ze heel erg maar gaf na een paar (soms pas na 15) minuten op en viel daarna wel rustig in slaap. Soms moest dit wel een paar keer per nacht. Vond het heel erg lastig maar niks hielp. en kon haar ook niet alleen laten huilen voor mijn gevoel.
Hier heeft zl ook een periode gehad dat hij niet in slaap kon komen en dat lag niet aan het bedritueel heb ik na lang puzzelen ontdekt....zl had meer uitdaging nodig overdag ,daar kwam ik min of meer per ongeluk achter toen ik zijn speelgoed omgewisseld had voor ander speelgoed (ik geef zl niet alles maar berg wat op en wissel dat af). "Verveling" kan ook zorgen voor slaapproblemen ....
Qua slapen kan ik je niet helpen, soms duren die "fases" lang en soms niet ik ga altijd maar Go with the flow om het mezelf zo makkelijk mogelijk te maken dus ik heb echt geen gouden tip voor je helaas Maar qua speen .... Heb je de soothie al geprobeerd ? Mijn jongste had dit op de ic omdat de verpleging hiermee hun vinger (pink) in de speen konden doen om zo hun zuigkracht te controleren ( en andere redenen) anyway.... Die zou je kunnen proberen en dan een tijdje jullie eigen pink erin en daarna dat ze de speen misschien wel pakt ?
Heel erg bedankt voor de reacties! Een soothie speen is inderdaad nog een optie om aan te schaffen, heb er wel van gehoord maar dacht dat je die zo niet kon krijgen, maar na even Google'n zie ik dat je ze kunt bestellen. Ivy slaapt overdag niet extreem veel, ze heeft vaak 2 of 3 slaapjes van maximaal 1x 2,5 uur en de rest zijn meestal maar een uurtje. Dat verveling is wel een goed punt.. Had ik zelf niet bij stil gestaan. Ik werk als gastouder aan huis en ze slaapt daar overdag heel goed, maar dat doet ze thuis dus ook. Thuis is ze gewoon alleen en kan ze zich zelf goed vermaken, we spelen vaak met d'r, en ik wissel ook het speelgoed af zodat er niet teveel aanbod is.