Overdag ook laten huilen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Baby2732014, 12 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Dat is dan toch niet zo erg? Blijkbaar heeft hij behoefte aan jullie nabijheid als hij dan wel in slaap valt en verder niet hoeft te huilen omdat hij dan meteen een speen krijgt of ff lekker geknuffeld wordt.
    Ik zou hem lekker bij je nemen en het over een tijdje nog een proberen. Naar mijn idee wordt het slapen alleen maar negatief wanneer baby's en kinderen alleen gelaten worden om te huilen wanneer ze moeten slapen. Zo wordt slapen toch nooit een fijn iets?

Uiteindelijk moet je zelf doen waar jij je goed bij voelt, maar ik zou me misschien wat meer in zijn positie plaatsen en kijken wat jij zelf in zijn situatie zou willen ;)

2. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Laten we ook even zeggen dat het heeeeeeel normaal is voor een kindje om even te huilen om de overvang van wakker naar slapen te maken en ook om de dag te verwerken

Dus ik vind het wel kunnen.

Als ik mijn dochter steeds uit bed zou pakken zou ze totaal oververmoeid en overprikkeld raken em dat van ik nou niet kunnen

Met 8, 5 maand kan hij ook over gaan naar 2 slaapjes en daarom lukt die 3e hem misschien niet meer zo goed

Ik geef je complimenten voor het evem laten huilen want hij heeft zijn slaap hard nodig

3. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

+1

En wees niet bang dat je 'm nooit meer je bed uit krijgt. Ooit van een puber gehoord die persé bij zn mammie in bed wilde liggen?

4. talkingchair

Veel moeders zeggen dat hun kinderen huilen omdat ze prikkels moeten verwerken. Maar blijkbaar is het toch helemaal niet nodig om die prikkels huilend te verwerken, want als ze bij je zijn, huilen ze niet?!

5. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    ik denk dat je moet doen wat voor jullie goed voelt. Hier op een forum met zoveel mama's heb je dus ook veel verschillende meningen.

Wij hebben onze zoon wel laten huilen. Er waren periodes (gelukkig niet zoals bij jullie) dat slapen bij hem ook drama was. Wel ging ik iedere x even naar hem toe om te checken of hij nog goed lag, warm/koud, volle luier, speentje. Was er niks aan de hand, aai over z'n bol en weer weg. Ook hij heeft wel eens 3 kwartier liggen brullen. Tuurlijk vind ik dat zielig, maar op een gegeven moment wist hij echt wel dat als hij bleef huilen, uit bed gehaald wordt.
    Misschien kun je ook proberen om over te gaan op 2 slaapjes per dag. Dan is hij misschien ook zo moe dat ie zo slaap. Onze zoon huilt de ene x wel als hij naar bed gaat en de andere x niet maar laat hem altijd wel eventjes huilen. Succes ermee!

6. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Wel wat bij me raakt ze overprikkeld kan niet slapen em gaat uiteindelijk nog veel harder huilen dat is pas sneu
    Dan beter 10 min huilen en daarna lekker slapen

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik vind het not done om een baby van 2 maanden te laten huilen. Ik heb het een keer 10 minuten aangehoord en ik werd hier zo naar van dat ik dat nooit meer gedaan heb.
    En een baby van 8,5 maand die je uitdagend aankijkt???!
    Als je nu schreef 18,5 maand had ik het nog wel begrepen, maar met 8,5 maand hebben ze dat besef nog niet hoor. Dan zijn ze gewoon blij om je te zien.

8. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Dit vind ik toch altijd zo'n dooddoener. Je wilt je kind als hij/zij 3 is toch ook niet altijd in je bed hebben? Ik vind de tijd samen met ml in bed toch ook echt wel belangrijk.

9. Baby2732014

12 jun 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga er voor nu mee verder.
    Overdag denk ik dat ik inderdaad ga kijken of hij het laatste slaapje wil overslaan. (Heeft hij soms al eerder gedaan)

En een Puber bij zijn mammie heb ik inderdaad nooit van gehoord, maar hij is dan ook nog lang geen puber.
    Een kind van 5 die nog steeds niet in haar eigen kamer wil slapen heb ik wel van gehoord, zit ik niet op te wachten.

Ieder zijn eigen mening, ik was ook nooit van het huilen.
    Maar na 8,5 maand minimaal 4x per nacht eruit en sussen moet ik iets proberen.

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Nou dat is niet altijd zo hoor. Ik kwam er juist achter dat ik haar soms juist wakker hield, zodra ik haar neerlegde viel ze dan meestal vrij snel in slaap. En ik maar wiegen en sussen.
    Maar goed dat zijn dingen waar je zelf achter moet komen.
    Wat miste ik in het begin die gebruiksaanwijzing!

11. talkingchair

En als je kindje dat nodig heeft? Dan zorg ik wel voor quality time met ml op een andere plaats.

12. Baby2732014

12 jun 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    8,5 maand en niet uitdagen? Dacht het wel hoor!

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Zoon van mijn vriendin is 9 en die kruipt nog iedere nacht bij haar in bed, terwijl ze ook een baby heeft. Heel vermoeiend dus.
    Maar goed, ik denk dat dit wel een uitzondering is hoor.

14. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Heeft je kindje dat echt nodig of is het 'aangeleerd' / 'gewenning'
    Hoe dan ook, dat is mijn mening en gaat bij ons niet gebeuren. En aan de reactie van TS te zien haar ook niet.

15. talkingchair

Succes. Ik hoop oprecht dat het snel goed gaat en dat hij fijn slaapt.

16. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Nou, als ik mijn dochter nu vergelijk met een jaar geleden merk ik duidelijk verschil hoor.
    Maar goed, let's agree to disagree. :)

17. Baby2732014

12 jun 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zal inderdaad anders zijn, maar ik merk dat hij steeds meer door heeft.

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Kan prima een periode van verlatingsangst zijn. Hier alledrie rond die leeftijd gehad. Weken met het slapen gerommeld, maar was daarna over. Bij de jongste daarvoor periodes af en aan met tandjes gehad en daarvoor reflux dus daar zaten ook maar weinig rustige nachten bij voor die tijd.

Laten huilen ben ik zelf nooit geen voorstander van. Eventjes huilen om in slaap te vallen tot daar aa toe, maar 10 minuten vind ik al wel heel veel eigenlijk.

19. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Als je alles geprobeerd heb, kan ik me voorstellen dat je de huilmethode als laatste methode ook wilt proberen. Alhoewel ik er persoonlijk ook niet achtersta.

Je weet 100% zeker dat er medisch niks aan de hand is? Bijvoorbeeld met zijn oortjes? Daardoor schijnen ze ook erg onrustig te gaan slapen. En als je daar geen weet van hebt, kan dit zich maanden voortslepen.

En verder: huilen is het enige communicatiemiddel van een baby. Ze kunnen immers nog niet aan jou vertellen wat er aan de hand is?

20. Baby2732014

12 jun 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oorontsteking had ik door de huisarts al laten uitsluiten.
    Verder kan ik echt niks meer bedenken.

Deel Deze Pagina