Overdag op stap maar ook rekening houden met kindje...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 7nov12, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben kennelijk niet de enige die hier soms mee zit :) Dat is dan wel weer fijn om te lezen.

Nu ik weer aan het werk ben, vind ik het ook fijn om de dagen dat ik thuis ben een beetje rustig aan te doen met het mannetje. De dagen dat ik werk zijn best druk voor hem. Daar voel ik me soms wat rottig over.

2. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL

Hier wissel ik bijv. het fruit en tussendoor momentje dan om. S morgens krijgt hij normaal gesproken fruit, maar als we dan op pad zijn geen ik hem dan bijv een cracotte die hij normaal s middags zou krijgen en dan doe ik s middags het fruit. Groente is bij hem nu ondertussen avond eten en zorg ik altijd wel dat ik thuis ben... mocht dat echt niet lukken geef ik hem een klein flesje extra zodat hij het wat langer red. Zolang de groente nog niet echt rond het avondeten is, is ie waarschijnlijk nog relatief jong en kun je het ook best een keertje laten vallen, dat is niet zo erg! Maar zodra het een fles heeft vervangen, moet je er natuurlijk wel iets voor geven ter compensatie!

3. sjak

sjak Niet meer actief

Zoalang je niet zeven dagen per week het pad op gaat moet dat toch kunnen? Als ik/wij een dagje weggaan, zorg ik er wel voor dat de volgende dag rustig verloopt. Sommige dingen plan ik heel bewust om de slaapjes heen sommigen niet.
    Mijn dochter wordt niet vervelend of huilerig, dus dat scheelt.

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Als ik geen plannen had/heb dan doe ik 's morgens boodschappen zodat ie gewoon naar bed kan. Heb ik plannen buiten de deur dan plan ik of om z'n slaapje heen of hij slaapt in de auto of in de wandelwagen of niet...ik zeg altijd zo: als we thuis zijn pas ik me aan hem aan, gaan we weg past ie zich aan mij aan :)

En het eten lost zich ook altijd wel op. Of je neemt wat mee of je gaat in een eetgelegenheid zitten en een keer iets missen of iets extra's is niet erg natuurlijk.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.119
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben ook zo'n periode gehad met twee slaapjes en niet meer goed buitenshuis kunnen slapen. Tja, we deden het er maar mee. Inderdaad wat minder bewegingsvrijheid. En soms gingen we toch maar gewoon en dan was hij af en toe sjagrijnig. ;)

Nu is he met één slaapje meestal makkelijker. Hoewel ook dat soms onhandig is hoor. Maar meestal ben ik er blij mee. Dan kan ik even poetsen, werk afmaken of (nu ik weer zwanger ben) zelf ook slapen.

6. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Hier inderdaad hou ik er wel rekening mee maar ga er ook gewoon op uit. Soms de ochtend slaan we fruit over nemen we diksap mee en doe ik gewoon geprakt fruit op zijn brood of het fruit s'middags.

en als ik weet dat ik langer weg ga bijvoorbeeld lang wandelen met een vriendin of iets dergelijks dan neem ik de boterham mee en heb dan tevens een thermoskan met kokend water bij. ik doe dan alvast 70 koud in de fles dan is ie gemengd percies de goede temperatuur. .

slapen doet ze dan gewoon iets minder of in de kinderwagen dat ligt aan wat madame wil.

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Het is wel zo'n fase ja. Er moet van alles op zo'n dag. Je kunt je bedenken, wat is me erg waardevol, en waar kan ik concessies doen. Eet je kindje het fruit thuis het fijnst? Dan doe je dat op een handig moment op de dag dat je liever thuis bent. Kan een rijstwafel ook onderweg? Dan doe je dat als je ergens naartoe gaat. Kan hij gemakkelijk iets later slapen? Of liever ergens anders op tijd in een campingbedje? Zo kun je zelf beslissen of je bepaalde dingen kunt schuiven, of liever niet. In het begin is een fruithapje ook nog iets bijzonders, even rustig samen zitten. Later wordt het gewoon ff tussendoor, en kun je dat ook rustig op visite even doen! Dat wordt vanzelf gemakkelijker, gewoon uitproberen!

En daarbij, slaapjes worden steeds minder/korter, dus daar zal je wat tijd winnen. Ook kan je kleine straks gemakkelijker om half 10 z'n fruit al eten, of juist een keer om half 12 pas. Dus, het wordt beter ;) En probeer intussen zelf te kijken waar je iets kunt schuiven/inschikken om er toch af en toe ook uit te kunnen gaan. Want, je moet ook aan jezelf denken hier en daar, en dagen binnen zitten, daar word je niet vrolijker van!

8. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

Ik hield er altijs rekening mee met flessen iedergeval ..want ze dronk altijd erg onrustig dus dat deed ik liever thuis.
    Ze kon ook niet tegen druktes enz dus als we op verjaardag gingen gingen we maar kort.
    Ze is nu 7 maanden en dat gaat veel beter.

Ze drinkt nu alleen nog sochtends en savonds een fles dus overdag kunnen we gaan en staan waar we willen bij wijze van spreken. Dat is wel fijn dat die middag fles eraf is.

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik laat me er niet in belemmeren. Maaaar moet er wel bij zeggen dat de kleine hier in de ochtend lang slaaot en ik daarna weg ga. Ik neem eten en drinke mee dus daar in zie ik helemaal geen probleem. Ook hier is het zo dat hij lastiger in slaap valt in de wagen maar als hij echt moe is doet hij het wel. Zo niet slaaot hij in de auto of anders thuis weer.

Onze insteek is altijd geweest om er zo makkelijk mogelijk mee om te gaan om een makkelijk en flexibel kind te krijgen en dat is gelukt. En tuurlijk gebeurt t wel eens dat hij jengelt in de wagen omdat hij vecht tegen de slaap maar 9 van e 10 keer gaat het gewoon goed, dus daar ga ik niet voor thuis zitten.

Kan me overigens wel voorstellen dat als uitjes een drama worden als je niet om de slaapjes heen plant je het niet doet....

10. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Mijn dochter sliep eerst alleen thuis, maar nu blijft ze langzamerhand langer wakker en als we op bezoek gaan bij iemand dan krijgt ze een hapje daar.. (meestal broodje of fruithapje). En gaan we daarna naar huis. Maar een dagje weg is vaak geen probleem meer, als ze moe is, scherm ik alles af door een hydrofielluier op de zonnekap van de wagen te hangen, zodat de prikkels voor haar minimaal zijn. (gebruik ik ook als ze last van de zon heeft) En dan slaapt ze gewoon lekker.
    Heb dan gewoon potje bij me en vaak een broodje, genoeg drinken en wat tussedoortjes (rijstewafel, wortelsnack)

11. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Hier waren we in die tijd ook minder op stap hij slaapt alleen in bed! Toen hij naar 1 slaapje ging ging dat al beter en nu slaan we zelfs wel eens een slaapje over, of we kunnen plannen dat hij in de auto slaapt of we laten hem 's avonds langer opblijven!! Hst wordt echt weer makkelijker maar ik heb tussen 6 en 10 maanden ook wel lastig en druk gevonden hoor!

12. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Kun je nagaan hoeveel bewegingsvrijheid je hebt als je er twee hebt die nog moeten slapen :D

Ik raakte toen met name in de knel met korte uitstapjes (winkel, speeltuin). Er moet er dan altijd wel 1 slapen of eten. De familie woont verder weg, dus dat kwam met slaapjes dan wel weer mooi uit, voldoende tijd om in de auto te slapen. En mocht je je ooit afvragen waarom sommige mensen zo rusten teuten op de weg: kijk even of er achterin geslapen wordt (of niet en dan moet je nog langzamer teuten)

Ze kunnen overigens best wel eens een dagje met minder slaap, ten minste die van mij. Dan maar iets vroeger naar bed 's avonds of met een beetje geluk slapen ze de volgende dag uit (niet die van mij)

En ja, het wordt allemaal beter en makkelijker. De oudste slaapt alleen nog sporadisch en bovendien wordt het makkelijker om even fruit of een boterham te eten.

Je kunt trouwens ook eens proberen de momenten een keer omdraaien als dat beter uitkomt en er geen magnetron in de buurt is voor het opwarmen van het groentehapje.

13. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Thuis gaan hier de slaapjes ook het beste. Maar goed af en toe wil ik ook even eruit. Ik probeer dan een van de twee slaapjes wel thuis te doen en anders zoveel mogelijk wandelen (want dan slaapt ze ook)
    Ik geef nog steeds bv en zelfgemaakte groentehap. Maar dit laatst gaat gewoon in een bakje mee.

14. Lieveliefie

Lieveliefie Actief lid

10 jun 2013
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ging en ga wel altijd gewoon op pad. Zl slaapt altijd wel als hij in de draagzak even in slaap gewandeld wordt en slaapt daarna over al verder (in de buggy bij winlelen, op mijn schoot bij koffie op een tarrasje of lekker in de draagzak houden). Ik geloof zeker in een (kind volgend) ritme. Maar dat hoeft bij ons noet thuis te zijn. Als het maar vertrouwd en veilig is (mama en papa). Eten gaat ook gewoon mee. Dus voorbereiding is wel essentieel

15. Metire

Metire Niet meer actief

ik ging ook altijd gewoon overal heen, ik heb echt heel wat kilometers gewandeld! zolang hij zijn flesjes/hapjes maar op tijd had vond hij alles prima. ik had wel het geluk dat hij juist in de wagen heerlijk sliep dus hoe langer ik rondliep hoe beter voor hem :)

16. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Hier ging ze gewoon mee.
    Toen ze jonger was sliep ze gewoon in de wandelwagen.

Eens zien hoe het zaterdag in de apenheul gaat.
    Denk dat als we de parkeerplaats nog niet af zijn mevrouw ligt te slapen. :D

We zitten nu op 1 slaapje. En dat ik ook wel heel erg prettig. Als is mijn hele middag wel weg. Ze slaap nu nog steeds. En is er rond half 1 ingegaan. :cool:

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bij mijn andere 2 kinderen deed ik het wel altijd.
    Nu met de derde ben ik toch makkelijker.Ik probeer er wel iets rekening mee te houden maar meestal gaat de planning anders.
    Gisteren hadden we een drukke ochtend.9.30 de deur uit en pas om 12.45 thuis omdat we ook de kinderen uit school moesten halen.Dan is ze wel moe want slapen in de kinderwagen doet ze niet tot nauwelijks.Ze heeft uiteindelijk van 14 uur tot 17 uur liggen slapen(in ledikant).
    Ze kan het goed hebben en daardoor doe ik het ook wat makkelijker.

18. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik pas mij aan aan mijn dochter.
    Hier nog 2 slaapjes, uurtje in de ochtend en een uurtje in de middag.
    S'middags heb ik 2 uurtjes om op visite te gaan en s'ochtends heb ik een uurtje tijd voor de boodschapjes etc....
    Op het moment vind ik het prima, ik ontvang ook vaak visite thuis. Ik weet dat dit ook een fase is en dat ze langzaamaan naar 1 slaapje per dag gaat en tot die tijd plan ik alles om haar heen.

19. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Mijn zoontje slaapt echt niet meer in de wagen. Hij vindt het zo interessant en kijkt alleen maar (heel stil of soms brabbelend van plezier). Maar ik ben ook eigenlijk altijd thuis als hij zijn slaapjes heeft. Soms is dat wel balen, beetje aan huis gekluisterd zijn. Maar ik vind het tegenwoordig (heel mutserig misschien) heeerrrlijk om thuis te zijn....

20. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Zoontje is hier tien maanden en ik pas me ook erg aan op zijn schema. Alles gaat om planning. Vandaag zijn we bijvoorbeeld naar het zwembad geweest en omdat hij elke twee uur een dutje moet doen zijn we meteen nadat hij geluncht had vertrokken. Eenmaal thuis lekker eten en naar bedje toe.

Toen hij jonger was, was het inderdaad gemakkelijker. Een dagje naar de stad en meneer sliep lekker in de wagenbak. In de buggy slaapt hij niet, omdat hij een buikslaper is.

Plannen, plannen, plannen.. Het went. ;)

Deel Deze Pagina