Mijn dochter is nu 9.5 maand en gaat door een hele lastige periode. Nou ja, lastig voor papa en mama zeg maar Ze kan nu kruipen en staan en ik loop de hele dag achter haar aan te rennen. Ze zit alleen maar aan dingen waar ze niet aan mag zitten (boekjes onder de tafel, keukenkastjes, versterker, alles wat op de salontafel ligt) Ik heb al wat maatregelen getroffen door het een en ander weg te halen maar dan nog wil ik haar leren dat ze niet overal aan mag komen. Ze heeft zat speelgoed, dus daar ontbreekt het niet aan Als ik haar zeg dat iets niet mag, of het afpak, dan gilt ze het hele huis bij elkaar, en onze meid heeft een volume!! Niet gezond voor de oren zeg maar.. Soms, als ik even op adem moet komen, zet ik haar in de box en dan begint het gillen weer. Ook haar slaapjes overdag zijn bijna geen slaapjes te noemen. 's Morgens 25 minuten, 's middags 45 minuten en aan het eind van de middag breng ik haar weer even naar bed omdat ze dan helemaal kapot is en dan slaapt ze nog eens een half uurtje. Ik kom nergens aan toe, mijn huis is een puinhoop, en 's avonds heb ik de energie vaak niet meer om er dan aan te beginnen. Vanavond kreeg ik het even te kwaad en ben ik in tranen uitgebarsten na haar zoveelste driftbui tijdens het eten waar ik ontzettend mijn best op had gedaan (dit zag ze niet) . Natuurlijk begrijpt zij dat niet, maar het was eventjes de druppel voor me. Zijn er mama's die dit herkennen en dit soms ook erg moeilijk vinden?
Ik herken je verhaal wel idd... Mijn meisje is ongeveer even oud als jouw dochtertje en is de hele dag door aan het jengelen en huilen. Het probleem is hier niet zozeer dat ze spullen wil waar ze niet aan mag komen, maar dat ze meer wil dan dat ze kan. Ze kan nog net niet kruipen, en nog net niet zelfstandig staan, en daar baalt ze grondig van. Dus zodra ik 1 cm bij haar uit de buurt ga is het brullen, en vaak is zelfs mijn aanwezigheid nog niet genoeg. De box is idd ook foute boel Ik heb wel vaker gehoord over de beruchte 9/10 maanden sprong, nou geloof ik niet zo zwart wit in die stipte sprongetjes maar ik geloof wel dat al die nieuwe ontdekkingen soms wat veel is in één keer. Hoe dan ook is het afzien voor jou als mama! Logisch dat je soms even niet meer weet wat je met je moppie aan moet! Echt helpen kan ik je (jammer genoeg) niet, maar snappen doe ik het wel. Sterkte!
Hoi Amaryllis, dat van het meer willen dan kunnen herken ik ook. Dat heeft mijn meisje ook gehad. Helaas begon hier toen vrijwel direct de volgende frustratie (niet alles mogen) Deze periode heeft ook wel leuke dingen hoor. Ze komt nu bijvoorbeeld af en toe een knuffeltje brengen (iets wat ze voorheen nooit deed) en zei vandaag voor het eerst mama. Maar ooooh, wat hoop ik dat deze periode niet nog heel lang gaat duren. Zaterdag gaat ze een nachtje logeren bij oma, kunnen wij even op adem komen
JAAAAAA!!!!!!! dat is ook de reden waarom ik weer na zo'n lange periode weer heb ingelogd om te kijken of we weer in zon spurt/sprong oid zitten en kom gelijk jou gil tegen (wat me stiekem toch goed deed) want hier staan mn haren ook soms echt goed overeind en ben ik het zo zat om weer met honger gevoel van tafel te moeten hier kan K. nog niet goed kruipen (ja heel goed achteruit en in zn eigen asje circeltje rond ) en staan gaat ook goed ik doe hem afentoe in zn loopstoel als ik even de was moet hangen oid maar dat mag ook niet lang en hij vind spelen met alles leuk vooral keukengerei zeef, scheplepel echt alles behalve met zn speelgoed ow en alles wat niet mag. de afstandsbediening alles met een kabel en alles gaat direct in zn mondje natuurlijk slapen doen we nog maar ong. 1 x wel een langere slaap als bij jullie 1 1/2 a 2 uur maar dan durf ik ook niet te bewegen omdat ik bang ben om hem wakker te maken hier is het huis ook niet zoals het moet zijn ben bang dat er onverwachts visite zal komen (wat zullen ze schrikken hihihihh) nou meid we zijn blijkbaar niet alleen
Lang leve de loopstoel!! Hier is het ook een uitkomst, maar inderdaad mag dat niet te lang.. Blij om een lotgenootje te hebben!
jaaaaaaa hier nog een lotgenoot. Mijn dochter gilt, krijst, alles bij elkaar als ze iets niet mag. Precies zoals bij jou Feilo.....al veel spulletjes weggehaald, maar ik wil niet alles weghalen. En natuurlijk zijn de telefoon, stereo en waterbak van de hond het leukst!. Maar vooral om alles in de strijd te gooien om je zin te krijgen. Pffff...wat een strijd af en toe he, haha. En toch vind ik het ook zo leuk om te zien hoe zij haar eigen ikje gaat ontwikkelen, en haar eigen mening krijgt....schitterend toch....een beetje pit! Wij zijn net voor het eerst twee weken op vakantie geweest, en dat ging super goed. De reis was erg lang, en dat was ze opeen gegeven moment wel at, maar heel logisch. Daar vond ze het heerlijk, maar sliep weinig, en dat beginnen we nu thuis ook wel weer te merken. Alleen ze wil niet slapen, ze wil aaaaalllleeeeessssssss zien en meemaken, een aagje is het!Jullie hebben dus zo'n loopstoeltje?misschien toch ook maar proberen. Afleiden met de tv werkt hier ook weleens, dat al geprobeerd?
Hoi Vita! De tv doet het hier inderdaad ook goed, en dan vooral baby t.v.! Maar ze vindt alleen de liedjes leuk, haha. En dan vooral de hokey pokey en het verjaardagsliedje. Pfff, ik ben moe, moe, moe! Mijn kleine meid is gelukkig niet meer zo humeurig, maar wil niets anders dan de hele dag staan. En ze valt dan ook regelmatig (ik probeer het te voorkomen waar ik kan) en dan is het natuurlijk brullen geblazen. Aan het eind van de dag ben ik dan ook uitgeteld, net als mijn kleine boef
Hier heb ik niet zoveel gemerkt van de sprong zelf, maar na negen maanden kon hij wel ineens veel nieuwe dingen, zoals staan en kruipen! Ik zou zelf toch zoveel mogelijk spulletjes waar je kindje niet aan mag komen weg zetten, ze begrijpt nu toch nog niet waarom ze bepaalde dingen niet aan mag raken. Dat is voor jezelf wel zo rustig. En afleiden werkt op deze leeftijd het beste!
En zo min mogelijk nee zeggen. Werkt juist averechts en gaat ze straks overal nee op zeggen net zoals mama doet. Zoveel mogelijk wegleggen enz en als ze erbij komt wat niet mag, oppakken en ergens anders zetten. Doen we hier ook zonder commmentaar te geven tegen Lucas. En het werkt.Even investeren maar nu vindt hij het niet leuk meer om die dongen aan te raken die niet mogen puur omdat we niks zeggen en dus normaal is geworden. Negatieve aandacht vind hij geweldig dus we zeggen geen nee.Soms wel : je mag nu niet naar buiten toe anders word je vies enz.Snapt hij mss nog neit maar is meer voor ons hihi. Succes en volhouden en bij een driftbui even in de box zetten om af te koelen.