Twee kindjes dicht na elkaar..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marley, 23 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Waarom wel of niet. Of hoe bevalt het je??

2. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Hier zit er 16 maanden tussen, ben net bevallen. Iedereen zei tijdens mijn zwangerschap constant dat het zo druk zou zijn, maar tot nu toe valt het heel erg mee hoor! Misschien komt het nog als de baby iets ouder is en meer wakker? Maar ja, voor je het weet is de baby ook 1 jaar en vanaf dan is het zo ie zo allemaal een stuk makkelijker!
    Wij hebben er bewust zo voor gekozen ( voor zover je kan kiezen voor een zwangerschap dan heh) snel achter elkaar is leuk voor de kids en we zitten over een paar jaar niet weer met gebroken nachten, flesjes, luiers etc!

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier 22 maanden verschil. Ik vond het heel zwaar. Maar dat kwam ook doordat de jongste heel onrustig was, heel moeilijk sliep, veel huilde, elke 2 uur kwam dag en nacht....en dan de oudste er nog bij! Overdag even gaan slapen zat er niet in dus het waren echt hele zware maanden. Naarmate de jongste ouder wordt, wordt het steeds makkelijker. Zeker nu ze 1 jaar is geworden en kan lopen is ze veel vrolijker en blijer en de oudste is ook wat minder dwars op het moment. Maar met name de eerste maanden vond ik echt heel veel afzien en weinig genieten.

4. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier zat er 19 maanden tussen bij de tweede en derde.

Ik vond het wel een drukke periode. Dochter die net kon lopen en je overal achterna moest rennen, en een baby waar je de hele dag mee bezig was. En dan nog niet gesproken over de peuterfase die daarna kwam :)

Tussen de oudste en tweede zit 3 jaar, en tussen de derde en vierde 5 jaar. Geeft veel meer rust, is mijn ervaring dan.

5. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik moet nog een week of 15 wachten voor ik er over kan oordelen ;)
    Als de 2e wordt geboren is de oudste ruim 16 maanden. Mij lijkt het erg leuk, weinig leeftijdsverschil.
    Ga liever meteen door met luiers, flesjes, gebroken nachten dan straks na 4 jaar ofzo weer het hele circus mee te maken.

6. flerk

flerk Niet meer actief

hier zitten er 18 maanden tussen. Vond het in het begin heel zwaar omdat ze allebei nog de volledige zorg nodig hadden maar nu (ze zijn nu 4 en 5) vind ik het fantastisch. Dikke vriendjes van elkaar! Het is even doorbikkelen maar dan heb je ook wat!

7. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    20 mnd, vind het perfect!
    ja je hebt wat lastige periodes fftjes, dutjes, schema's, fases...maarja alles gaat voorbij...

De oudste weet niet beter dan dat zn broertje er is, is ook totaal niet jaloers, begrijpt heel goed waarom ik dingne met de baby moet doen enz..
    Persoonlijk lijkt mij alles onder 18 mnd wel veel zwaarder...want dan heb je vaak nog dat de oudste echt nog te jng is om sommige dingen te begrijpen en vaak nog meer zorg nodig heeft..
    Vooral de zwangerschap lijkt mij dan pittiger ( die vond ik aan het eind wel zwaarder aangezien oudste niet meer sliep smiddags)

8. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    hier precies 2 jr en 1 wk er tussen. Vond ind e zwangerschap wel fijn dat de ouste al veel zelf kon zoals traplopen e.d. Ik had bij de 2e namelijk halverwege zwangerschap bekkeninstabiliteit en mocht niet tillen.

1e half jr met 2 best zwaar. Meer omdat jongste slecht sliep en ik er eigenlijk 15 uur per dag alleen voor sta en geen familie in de buurt hebt.Ook in die periode oudste zindelijk maken, borstvoeding geven aan jongste en de hele dag kindjes op bed doen en eten geven.

Gata nu na half jaar veel beter gelukkig en geniet volop.

9. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Ben er deze week achter gekomen dat ik weer zwanger ben.. Zal dan een jaar tussen zitten..
    Het was helemaal niet de bedoeling, dus echt blij kan ik ook nog niet zijn..

10. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn zoontje is nu 15 maanden en mijn dochter 7 weken.
    Maar 13 maanden verschil dus!

Ik vind het echt pittig maar aan de andere kant zitten er ook voordelen aan: 's middags liggen ze allebei op bed zodat mama ook (hopelijk) even kan bijtanken.
    En omdat mijn zoontje nog vrij klein is beseft hij het nog niet zo heel goed dus van echte jaloersheid is geen sprake want hij weet gewoon niet beter.

De combinatie kleine baby + driftige dreumes is soms wel echt heavy!

11. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Er zitten best zware periodes bij, maar ik kan nu eindelijk zeggen: het wordt makkelijker!! Maar dat ligt natuurlijk ook aan de leeftijd. Het is druk, maar wel gezellig en ik zou het niet anders (meer) willen.

12. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hier zit er 14 maanden tussen en ik vond het vooral de eerste 6 maanden vreselijk zwaar. Mijn zoontje huilde veel, sliep slecht en was compleet van de waps als het ritme soms wat anders dan anders was, met als gevolg nog meer huilen en nog minder slapen. En dan nog een dreumes erbij die ook hysterisch werd van dat gehuil. Dus nee, ik heb niet echt genoten van die eerste periode.

Inmiddels zijn ze bijna 3 en bijna 2 en is het vooral veel genieten, ondanks dat het nog steeds pittig zat is.

13. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zit er 2 jaar en 8 maanden tussen en ik vind dat juist ideaal. We hebben tussen de 1ste en 2de weer een paar jaar bij kunnen slapen en dat bleek ook wel nodig te zijn, omdat de 2de ruim 8 maanden 10x per nacht wakker werd. Dat had ik echt niet getrokken als dat meteen achter elkaar door was gegaan. Na de bevalling heeft de oudste ook nog een paar maanden een middagdutje gedaan en nu is zij naar school en heb ik de jongste weer een paar jaar een paar uur per week alleen.
    Door het leeftijdsverschil ervaar ik het absoluut niet als tropenjaren en ze zijn knettergek op elkaar. Ik heb het gevoel dat ik zo van allebei optimaal kan genieten! En ik hoefde er niet zo nodig zo snel mogelijk vanaf te zijn, maar dat komt dus ook omdat ik het niet als heel zwaar ervaar, juist door het leeftijdsverschil.

14. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Wij willen er ook "korte" tijd tussen laten.
    Dus denk 20mnd verschil max (mits natuur meewerkt uiteraard)
    Heb je het maar gehad :) en nu met 1 kleine en (co-ouderschap) van 5jr is het ook druk en weinig tijd etc... dan kan je net zo goed ff snel achter mekaar doen.
    Eenmaal uit luiers is dan ook echt uit luiers!

15. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Miepje ik ben blij met jou verhaal. Wij willen ook ongeveer die leeftijd tussen de kindjes. Als we nog en kindje mogen krijgen...lijkt mij ideaal. Dus aan het einde van dit jaar maar weer beginnen met klussen ;)

16. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier 16 weken zwanger en straks 16 maanden verschil heb er zin in!

17. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik snap helemaal hoe jij je voelt. Ik kwam er ook 4 maanden na de geboorte van D. achter dat ik alweer een dikke maand zwanger was. Vond het heel dubbel in het begin. Wel blij maar vond het ook verschrikkelijk snel! En ja het was zwaar, zwanger zijn en een baby hebben. Er zitten hele pittige periodes tussen waarin het me af en toe echt wel eens even aanvliegt allemaal. Maar wat voel ik me ontzettend rijk met mijn twee lieve kanjers. En het heeft zeker ook voordelen. Kleding (mits van hetzelfde geslacht natuurlijk) en spulletjes kun je direkt doorschuiven zonder het eerst op zolder te bewaren, je zit nog helemaal in het ritme van flesjes, slaapjes, luiers, etc. Ja, ik had achteraf liever nog even gewacht met een tweede. Zal echt niemand aanraden om er 2 achter elkaar te nemen maar het was bij ons nou eenmaal niet anders en we hebben op de eerste zo lang moeten wachten. dat het nu dubbel en dwars is goed gemaakt!

18. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hier bijna 16 maanden er tussen en wij vinden het super!
    Echt heel erg leuk! :)

19. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Bij ons zit er 2 jaar en 2 maanden tussen en ik vind het ideaal. Ik ben een jaar na de geboorte van de eerste gestopt met de pil dus wij kozen bewust voor een eventueel klein leeftijdsverschil. Uiteindelijk duurde het 8 maanden voordat ik zwanger ben. Nu wel blij dat er 2 jaar tussen zit. Mijn peuter kon bijvoorbeeld wel zelf de trap oplopen aan het eind van de zwangerschap, wat héél prettig was. En hij is wat mobieler, nu er een baby van 7 maanden bij is. Ik vind dit leeftijdsverschil fijn. En die tropenuren zijn er nog steeds tussen 5 en 7, maar ach, dat is heel tijdelijk.

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier 2 jaar leeftijdsverschil en vind het nu iets minder pittig worden. Mijn dochter is geen moeilijke baby alleen is er nog helemaal geen ritme omdat ik meega in het ritme van haar grote broer en zij zich daar dus naar moet schikken.
    Mijn oudste schoot in de peuterpubertijd toen mijn dochter werd geboren maar dat is wat aan het stabiliseren nu lijkt het, dus we kunnen weer het huis uit ;)

Deel Deze Pagina