overdag slapen baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sallie, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland

Ik denk dat Sallies reactie juist het tegenovergestelde laat zien van kindonvriendelijkheid en dat ze precies datgene heeft gedaan wat jij haar daaronder adviseert. Jammer dat je een logisch gevoel van haar (ben ik niet te slap, 'verpest' ik mijn kind niet - maw: Doen we het wel goed) eruit pikt en beoordeeld.

Sallie: ik vind dat jullie samen een hele mooie en lieve beslissing hebben genomen gebaseerd op jullie kindje. En dat is de truc van het ouderschap. Lastig is dat ieder kindje heel anders in elkaar zit en je dus allemaal (meestal goedbedoelde) advies krijgt dat vaak zat tegenstrijdig is. Slaaptijden ed gaan altijd uit van het gemiddelde kind en die bestaat nauwelijks ;)

Succes!

(M heeft heel veel in wagen en draagdoek geslapen, T was veel makkelijker met slapen in bed. Dat is bij beiden nog steeds zo: heeft niets te maken met opvoeding, wel met karakter :))

2. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Salapio: dankjewel, zo bedoelde ik het inderdaad. Dacht dat ik het duidelijk had omschreven maar misschien was dat toch niet het geval...

Bedank voor je reactie nog, wat je zegt over goedbedoelde adviezen is precies wat je onzeker maakt... Maargoed, het lijkt nu goed te gaan! Meneertje was om 8.30 wakker, lekker de fles gehad bij ons op bed en nog even lekker gezeten//rondgekeken en gekletst. Toen aangekleed en hij ligt nu net heerlijk in de wagen. Had hem op schoot tot hij suffig werd, in de wagen gelegd en hij lijkt het prima te vinden, misschien wordt hij rustig van mijn getyp op het toetsenbord haha....

Ik hoop dat het zo door blijft gaan, hij lijkt zich er prettig bij te voelen...

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hier nog iemand met een kleintje die overdag moeilijk slaapt...mede omdat hij na iedere voeding veel kramp heeft. Daarvan raakt hij best uitgeput. Valt dan lekker in slaap bij mij maar zodra ik hem wegleg in de box of bedje wordt hij wakker en gaat hij huilen.
    Een draagdoek is geen optie ivm mijn KS waarvan ik nog niet helemaal hersteld ben....

Maar wat ik me vooral afvraag: kan het kwaad als zulke kleintjes weinig slapen overdag? s Nachts gaat het goed, dan valt hij aan de borst in slaap, leggen we hem in een voorverwarmd bedje en slaapt hij een uurtje of 3-5 per keer....

Deel Deze Pagina