slaapritme baby veranderen mogelijk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sydneys, 20 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

hoi allemaal
    ik heb eigenlijk niet veel te klagen, ik heb een baby uit de boekjes volgens mij, een supergemakkelijk kind is het er is maar 1 klein dingetje wat ik anders wil zien: zijn slaapritme
    tussen 16 en 17u krijgt hij een flesje, op verzoek maar daartussen meld hij zich bijna altijd.
    rond 19u valt hij meestal in slaap in de box, nou ja in slaap? knock out:p
    dan krijgt hij tussen 21u en23.30u zijn flesje, eigenlijk ook op verzoek maar als me te laat word en ik zie dan zijn slaapfases voorbij zijn en dus heel ligt slaapt dan maak ik hem zachtjes wakker voor de fles en dan gaat hij het bedje in
    het probleem is dat hij tussen 4.30 en 5.30 vaak wakker word en begint te huilen, ik neem hem dan mee naar beneden, doe hem een pamper aan en het huilen stopt en hij begint te lachen en te brabbelen, hij heeft geen honger maar is gewoon helemaal uitgeslapen maar ik niet :p ik stel de voeding dan zolang mogelijk uit zodat hij dan zou leren te slapen tot hij honger heeft maar dat lukt dus niet, hij wil spelen en knuffelen ;)
    heel lief en leuk dat lachend gezichtje maar ik zou het graag willen uitstellen tot ten vroegste 6u, hij krijgt meestal pas 3 kwartier na het wakker worden honger

dan is het volgend flesje weer tussen 8 en 9 dan tussen 11.30 en 13u en dan tussen 16 en 17 u dus hij heeft een mooi vast ritme eigenlijk

ik ben ook een ochtendmens maar niet zo extreem;)

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

En als je om 4-5 uur wel direct een flesje geeft? Mijn jongste meldt zich ook wel eens om 5 uur al, als ze om 2 uur een fles gehad heeft, en dan drinkt ze 20-30 cc en wil dan wel weer slapen.

Ik zou de avondvoeding eens helemaal op verzoek laten. Je hebt nu kans dat je zijn slaapritme verstoort door hem wakker te maken, dus ik zou gewoon eens kijken wat er gebeurt als je hem niet meer wakker maakt.

3. saapje

saapje Actief lid

21 jan 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien niet mee naar beneden nemen maar flesje geven en daarna weer terugleggen?

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik zou 's nachts na het wakker worden verschonen en meteen het flesje geven. Je kindje krijgt nu de kans om te veel wakker te worden.

Ik houd het erg saai. Geen oogcontact (dan worden ze wakker), ik zeg weinig en praat dan zacht, ik voed in de woonkamer terwijl ze op een kussen ligt en met alleen het licht in de keuken aan en ik leg haar in bed met alleen licht op de gang aan. Flesje geven en meteen terug in bed (toen uitbuiken nog nodig was bleef ze even op het schuine kussen liggen, dan beweegt ze niet zoveel als op de arm).

Bij ons gaat ze ook rond die tijd knock out, ik ben het steeds met beestjes naar 20 uur aan het schuiven. Ik maakte haar na een tijdje om 23 uur niet meer wakker en ze sliep toen ook gewoon door tot de ochtend. Maakt hier niets uit wel of niet het flesje om 23 uur.

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Inderdaad niet meer wakker maken en als hij zich meldt, geen licht aandoen, niet naar beneden meenemen, etc.

Ook zou ik hem niet in de box laten slapen maar om 19 uur zijn nacht al te laten beginnen.

6. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    ik zou om 4.30 als hij wakker word een flesje geven, schone luier en gelijk weer in bed. Grote kans dat hij dan gewoon weer doorslaapt tot 9 uur. Je hebt dan zelf nog even lekker de tijd om te slapen.

Om het avond flesje te laten vallen vind ik wel wat vroeg, maar wie weet kan het! soms is het gewoon uitproberen wat werkt.

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik gaf snachts op de kamer eten en idd niet veel kans geven om te wakker te worden.
    Vaak dronk ze maar een paar cc en ging ze weer slapen.

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

bedankt allemaal voor de tips, vandaag melde hij zich om 15.45 misschien dat hij zich vanavond wat vroeger meld

de reden dat ik hem niet om 19u naar bedje breng is omdat mn vriend pas tussen 18.30 en 18.45 pas thuiskomt, na het eten knuffelt hij nog wat met dylan, hij slaapt dan meestal maar dan heeft hij hem toch vast en hij doet het laatste flesje geven

ik ga hem vannacht onmiddellijk zijn flesje geven en niet wachten, vanaf 6u mag hij wakker blijven en spelen, dat is voor mij psychisch een heel verschil dan als hij om 5u wakker word :p

hoewel ik de eerste dagen niet veel ga verwachten want ik ben hem aan het leren om in zijn kamertje te slapen, vorige nacht was de 1e nacht en het ging goed tot 12.30u toen moest hij ineens wat melk spugen en heb ik hem gewoon bij ons in de wieg gelegd, dadelijk zijn bedje proberen op te hogen aan 1 kant, ik denk dat als ik hem terug had gelegd dat hij daar wel ging verder slapen maar ik was te moe om het te proberen :)

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou de komende dagen niet te veel doen.
    Over anderhalve week ga je de klok verzetten en dan krijg je min of min automatisch al wat je wilt: kind rond 6 uur wakker.

Zelf was ik zolang ik vond dat het nacht was erg saai tegen mijn kind. Dus geen licht aan, niet praten, gewoon laten drinken en weer verder slapen, alleen verschonen als het nodig leek en vooral niet naar beneden en al helemaal geen 'wakkere' dingen doen zoals spelen en zingen. Ik denk dat je met gewoon de nacht nacht laten zijn al een heel eind komt hoor.
    Onze kinderen sliepen trouwens de eerste maanden in de vroege avond ook in de woonkamer en gingen naar boven als wij naar boven gingen. Bij ons in de slaapkamer. Werkte voor ons erg goed. Ze sliepen veel rustiger en beter als wij in de buurt waren.

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

bedankt ik heb echt veel aan jullie tips!

vannacht heeft dylan geslapen van 20.30 tot 7uur :$ maar dat is toeval denk ik hoor ;) we waren weg gegaan en toen we terug thuis waren en ik hem heel voorzichtig uit de maxi-cosi nam om 17.30uur werd hij wakker en is hij wakker gebleven uit zichzelf en om 19.30u had hij honger.

om 20.30u heb ik hem in zijn slaapkamer gelegd en daar heeft hij geslapen tot 1.30u, toen hem bij ons in zijn wiegje gelegd en geslapen tot 7uur, heel goed dus, hij heeft vanaf 5uur wel enkele keren gejengeld maar viel telkens terug in slaap

waarschijnlijk is dit toeval maar nu ik heb dus ook geslapen van 21u tot 7uur, heel erg lang dus, dus heb ik nu genoeg energie om de volgende nachten beter te oefenen voor in zijn bedje terug in slaap te vallen als hij wakker word

de reden waarom ik hem nu aan het leren ben om in zijn bedje te slapen is omdat mn mannetje gewoon te dik is voor de wieg :p de wieg is heel eeg smal :D en hij worstelt op een of andere manier zijn armen onder het dekentje uit waardoor hij in gevecht gaat met de spijlen van de wieg :D

bedankt allemaal,ik heb veel aan jullie tips die ik zeker ga toepassen!

Deel Deze Pagina