Is na 30 min. de fase van diepere slaap?Lijkt het er inderdaad op dat hij daar niet in komt.Ik zal het voorverwarmen van het bedje eens proberen, want soms is hij het inderdaad van een warme arm in het koude bedje er niet mee eens. Terwijl hij bij mij op de arm dus wel slaapt. Vanmiddag ga ik dus bij hem liggen, en lig ik er meteen naast als hij wakker wordt om ook inderdaad de speen te geven, wie weet. Een keer werd hij na het half uur wakker, gaf een kikje en sliep daarna weer in, dus ook nog 45min. langer...was heerlijk, is hij toen wel in die diepere slaap gekomen. Die warme doek, bedoel je dat ook om hem heen?En leg je hem dan met die doek in het bedje?
Ik pakte altijd een fleecedeken en legde hem in zijn verwarmde bedje snel deken erover en fleece weghalen heb ik maar een tijdje gedaan want toen werd het warmer buiten en in huis. Mijn schoonmoeder zei altijd'ga zelf maar is lekker met een deken op de bank liggen dan slaap je zo' soms ging hij hals slapend zijn bedje in en soms wakker. Als hij wakker erin ging moest ik soms wel 20 keer naar boven. Dan ging hij niet huilen maar wel af en toe een beetje zeuren. En dan weet je kindje ineens dat het lekker is om te slapen want daar wordt hij veel vrolijker van, en mama en papa ook
Zeker zouden wij daar vrolijk van worden Ik ga het proberen met die fleece, thanx! Hij is ook geboren met zowat 40 graden buiten, en nu wordt het toch echt frisser he..flink aanpassen voor hem dus ook. Mama is ook best een koukleum, dus wie weet hij ook wel! Hij vind het ook helemaal niet leuk om vanuit het warme bedje 's ochtends verschoond te worden op het 'koude' verschoonkussen in die blote billen hihi.En dan heeft hij ook nog allerhande zalfjes waar we hem mee in moeten smeren om zijn eczeem onder controle te houden...das ook al zo rillerig, met die koude handen op dat warme lichaampje( en ja, zalfje op de verwarming, handen warmwrijven..maar toch is het fripsjes)arm ventje
Ik heb net even op Google gekeken naar rem slaap baby en kwam op een stukje waarin stond dat baby's na ongeveer 15 min. In slaap vallen en dan na 10 minuten in een diepere slaap komen. Ze worden dan even wakker en vallen dan meestal weer in slaap. Helaas zit ik niet achter de computer anders had ik het stukje even hier neer gezet maar kruip maar eens achter Google. Misschien kun je wat info vinden. Suc6
Nou, heb vanmiddag dus samen met hem een tukje gedaan. Deed zelf geen oog dicht zo spannend vond ik het of hij door zou slapen, haha. Werd ook na een half uur weer wakker, slaapt trouwens na een kwartier erg onrustig...ademt snel,schokt..best interessant om te observeren.Toen hij wakker werd tutje ingedaan,even mijn arm om hem heen..over zijn voorhoofdje gewreven en is toen weer in slaap gevallen voor 45 min. joepie! Misschien dit een paar dagen volhouden en dan bij zijn bedje gaan zitten en zodra hij wakker wordt hetzelfde doen.. Hopelijk is hij dus de rest van de middag wat vrolijker en drinkt hij ook goed.
@ Willet: ik zorg er wel voor dat ik na 15.00 uur geen afspraken bij meer "vreemden" plan (ga bijv. wel naar mijn vriendin, dat is Mark gewent maar niet naar de kapper). en winkelen doen we meestal 's morgens ivm zijn ritme (9.00 uur en rond 12.30 uur drinken) Mark is gelukkig vrij makkelijk ook bij vreemden. eenkennigheid lijkt me nog vroeg dat is toch meestal rond de 9 maanden? Mark hoeft trouwens maar 1 dag weg (naar mijn moeder) mijn man is strax ook 2 dagen thuis en ik ook dus dat scheelt alweer voor zijn ritme. Hoe is het gegaan na het nieuwe slaapritueel? ik ga denk ik hier iik maar Mark zijn bedje iets voorverwarmen 's middags, misschien dat hij dan ook wil slapen!
Heb hem nu op ons bed liggen weer, en ben er stiekem uitgekropen Over een paar minuutjes is de half-uur grens en kruip ik er weer even naast.. Wat een gedoe he...maar vanmiddag werkte het, hopelijk nu ook! Ah fijn als je dadelijk weer gaat werken. Hier ga ik elke dag aan het werk voor halve dagen, en gaat hij ma tm do naar kennissen en vr naar oma.. we zijn al druk aan het langsgaan zodat hij maar aan iedereen went.. Groetjes! Succes met voorverwarmen 't is wat met de mupkes he!