Overdag slapen gaat niet goed meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shampoo, 17 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb al een aantal topics hierover geschreven, maar ik weet het echt niet meer...
    Voorheen sliep onze meid s ochtends een uur, s middags twee uur en aan het einde van de middag nog een uur. Dat laatste slaapje wil vaak niet meer; prima, dat is het probleem niet. Maar het lange middagslaapje wel.
    Vandaag heeft die 30 minuten geduurd en toen was het spelen en daarna huilen. Ze heeft nadat ze wakker werd nog zo'n 40 minuten in bed gelegen (tussendoor even gekeken, weer terug gedraaid) maar toen ze echt verdrietig werd heb ik haar eruit gehaald. Ik heb haar vanmiddag in het campingbedje laten slapen omdat ze zichzelf steeds optrok aan de spijlen. Dat probleem hadden we nu dus niet, maar langer slapen wilde dus ook niet lukken.
    Hoe kan dit nu toch???
    * is dit die beruchte 11 maanden sprong? (Ze is 10.5 maand)
    * tanden staan op springen, maar s avonds en s morgens zijn er geen problemen, dus denk niet dat het daar aan ligt

Ik volg echt de vermoeidheidssignalen van mijn meisje. Later of vroeger naar bed doen heeft bij haar geen zin. Ik heb dit al eens geprobeerd. Ze zit echt in het ritme van 9.00 en 12.00/12.30 naar bed.

Iemand een idee??? Of tips???
    Alvast bedankt!

Gr shampoo

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

oohja heel herkenbaar, mijn zoontje heeft het een maand gehad !!! hij ging niet meer in zijn bed slapen, wel ging hij slapen als ik hem even bij ons op bed legde en hem stevig vast hield,
    of beneden bij mij op de buik.
    bij papa op de buik wou hij niet... echt alleen bij mama.

tussendoor om de paar dagen geprobeerd hem weer in zijn eigen bed te leggen... totdat hij het weer prima vond, en dat was na een maand

3. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Was dat ook rond de leeftijd van 10,5 maanden???

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wij hadden rondom de 9 maanden zo'n periode dat hjij maar 3 kwartier max wilde slapen. Ik heb toen het CB gevraagd en die zeiden dat we gewoon het oude vertrouwde ritme moeten proberen aan te houden en dat ze het vaak dan vanzelf weer oppikken. Dus niet langer oplaten zodat ze meer moe is, later naar bed s avonds of eerder naar bed (tenzij ze wel echt vermoeid is natuurlijk), geen slaapjes overslaan etc. Hier heeft het een week geduurd en toen ging het vanzelf weer beter. Weet niet of dat nou door die tip kwam, misschien was het wel zo'n "fase"?? Soms weet je het niet he?

5. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Wij houden ook precies hetzelfde ritme aan. Merk ook echt dat ze daar behoefte aan heeft. Alleen slaapt ze niet lekker door. Echt max 45 min. Daardoor om 17.30 uur knalrode wangen en niet meer te genieten....

6. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Nog anderen :(

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij heeft elk kindje dit wel eens in de zoveel tijd. Eva heeft het nu nog, slaapt meestal 2-3 uur tussen de middag, maar soms ook een periode dat ze minder goed slaapt terwijl ze echt wel moe is. Vandaag een half uurtje geslapen en daarna een uurtje gezongen :). Nu is het een stuk makkelijker als je kindje ouder is, tenminste, Eva trekt het allemaal wel goed en blijft gewoon gezellig en lekker spelen, ondanks dat ze moe is. Maar die fases horen er gewoon bij... en gaan ook vanzelf weer over ;)

Deel Deze Pagina