Gebruik Triamcinolon

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantal29, 8 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Onze kleine meid heeft een gevoelige huid met zo nu en dan eczeemachtige plekken in haar gezicht (eentje soms in knieholte en bovenarm). Deze steken vooral de kop als haar weerstand zakt en ze ziek of verkouden wordt. Nu verzorg ik haar huid met een hele goede creme en gebruik op doktersvoorschrift voor de vurige plekken in haar gezicht triamcinolon (hormoonzalf). Mijn huisarts doet heel panisch over het gebruik van deze zalf. Hierdoor gebruik ik 'm twee a drie dagen 1x per dag. Zodra de plekken iets minder worden stop ik gelijk waardoor ze vaak gelijk weer de kop op steken. Ze heeft ze hoofdzakelijk rond haar mondje/kin heeft natuurlijk ook met het kwijlen te maken.
    Wie gebruikt deze zalf ook en hoe vaak/lang?

2. Darteltje25

19 nov 2007
    11
    0
    0
    Hoihoi,

Mijn dochter heeft ook eczeem, en voor haar heb ik ook hormoonzalf gekregen.
    Toen we er mee begonnen is ons uitgelegd dat als de plek weg is (aan het oppervlak) dan altijd nog een aantal dagen door te smeren omdat deze onderhuids misschien nig niet weg is. Daarna moet je een hormoonzalf altijd afbouwen en niet zomaar mee stoppen. Wat wij doen is als de eczeemplek weg is dan gaan we om de dag insmeren voor een zelfde periode als het heeft geduurd voor plek weg was.
    Hoe dit precies zit zou je op internet kunnen nazoeken.

veel succes ermee in elk geval....

3. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Hoe lang smeer jij gemiddeld?

4. Darteltje25

19 nov 2007
    11
    0
    0
    Dat ligt een beetje aan de heftigheid van de eczeem. Als ik 3 dgn moet smeren voor de eczeem weg is smeer ik zowieso nog 2 dgn extra zodat het echt weg is, en daarna nog zo'n zelfde periode om af te bouwen. Dus ik ben al gauw 2 weken bezig in totaal met hormooncreme.
    Daarnaast smeer ik mijn dochter elke avond of ochtend helemaal in met vaseline/parafine zalf. Ook als ze geen eczeem heeft.
    Maar het verschil is wel dat mijn dochter niet 2 kleine plekjes heeft op haar lijf waar ze wel eens eczeem heeft. Mijn dochter heeft het over haar hele lijfje en heeft eigenlijk altijd een droge huid.

Veel succes ermee in elk geval!

5. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Dan ga ik dat ook zo doen. Nu smeer ik 2 tot 3 dagen dan stop ik en na 2 dagen is het terug op zich niet gek als ik jouw smeeruitleg lees

6. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hier ook een klein meisje met wat eczeemplekken. Wij smeren haar elke dag in met Lanette-vaseline creme en als de plekken weer erg rood worden gebruiken we weer een paar dagen Triamcinolon. Dit lijkt goed te werken.

Het valt me overigens wel op dat er -als we smeren met Triamcinolon - een grijs waasje over haar ontlasting lijkt te liggen. Misschien toch de werking van de hormonen in de zalf.
    Hebben jullie kindjes dat ook?

Groetjes, Wendy

7. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0

Niet van de hormoonzalf maar meer van de Sudocreme die we op haar billen smeren wat natuurlijk ook wel logisch is dat die een waas achter laat

8. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik snap wel de strekking waarom hij panisch doet. dat komt omdat het een hormoon zalf is.. wat altijd het geval is met exeem trouwens. maar die hebben dus 2 nadelen. 1 is dat de huid dun wordt op de plek. en 2 dat het altijd een keer zo erg terug komt nadat je gestopt bent. en ja het zijn ook nog eens hormonen. ikzelf heb het ook jaren nodig gehad maar kan het na de zwangerschappen gelukkig met heel goede gewone zalf af.

Deel Deze Pagina