overdag slapen in bed of de box?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door hoop77, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hoop77

hoop77 Lid

6 sep 2009
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 hoop77, 20 aug 2010
    Laatst bewerkt: 20 aug 2010
    Hallo meiden,

Mijn dochter is nu 3 maanden en ik vraag me af, doen (of deden) jullie je kindje (van ongeveer dezelfde leeftijd) overdag echt in bed?

Nu laat ik haar 's ochtends tot een uurtje of 9 boven in bed dan haal ik haar eruit en dan blijft ze eigenlijk bijna de hele dag beneden en om een uurtje of 20:00 uur gaat ze weer naar bed.

Overdag doet ze gewoon af en toe een slaapje, maar dat zijn geen vaste tijden en ik pak haar dan ook niet op om haar in bedje te leggen. Doen jullie dat wel met jullie kindjes? Vanaf een bepaalde leeftijd vind ik de regel gelden "slapen doe je in je bed".....maar vanaf wanneer ????

En vanaf wanneer heb je echt vaste tijden voor een slaapje?

Ik moet over 2 weken weer werken en zit nu te denken dat wat meer ritme toch wel handig is. Ben benieuwd hoe jullie dat doen

2. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Mijn dochtertje legde ik op bed wanneer ik zag dat ze slaap had.
    Soms waren het korte slaapjes, maar ze raakte wel vertrouwd met overdag ook boven slapen.
    Ze sliep ook duidelijk dieper in haar bed als in de box.
    Als ze al in slaap was gevallen in box dan liet ik haar lekker liggen.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    vanaf het begin al in zijn bedje, hier is het toch rumoeriger etc. Vind dat hij rustig in zijn bedje moet slapen.

4. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik had altijd zoiets van..

box is om in te spelen
    bed is om in te slapen

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ook hier altijd in bed gelegd. Een uitzondering daargelaten, als ik te laat was ;) .
    Maar indertijd woonde ik nog in een flatje...
    Nu in een eensgezinswoning met een peuter. M'n streven is wel om gelijk in bed te laten slapen, ook overdag, maar ik weet niet of dat uiteindelijk ook gaat gebeuren.

6. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik vind/vond altijd bed is om in te slapen en box om te spelen. Maar zodra ik hem overdag in bed legde was het echt krijsen (kon echt ruim een uur doorgaan), terwijl ik hem 's avonds gewoon wakker in bed leg en dat is geen probleem. Ik laat hem dus overdag toch slapen in de box.. Nu begint hij steeds meer op vaste tijden moe te worden en probeer ik hem toch in zijn bedje te leggen. Het krijsen is minder, maar hij weigert te gaan slapen.. Als ze het geen probleem vind om in bed te liggen zou ik haar wel consequent in bed leggen om te slapen zodat je er straks geen problemen mee krijgt.

7. hoop77

hoop77 Lid

6 sep 2009
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.

Ze vind haar bedje prima dus ik ga haar overdag toch maar wat vaker daarin leggen. Ben benieuwd of ze dan ook dieper slaapt zoals Ilonaa over haar kindje zegt.

8. Maia

Maia Niet meer actief

overdag altijd in bed. De box is om te spelen vind ik.

9. Saskia01

Saskia01 Actief lid

4 jan 2009
    223
    0
    0
    Mijn zoontje sliep meteen in bed. Werdt ook door de kraamhulp geadviseerd. In de woonkamer is het toch onrustiger ook als je kleintje straks naar de creche gaat is het beter. Dan zijn ze ook daar gewend om in bed te slapen.

10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.791
    9.309
    113
    Gelderland
    ik zeg nu lekker naar bedje toe. Op het begin lag hij altijd beneden in de box maar sliep toch minder diep. Nu altijd in bed en zou dat bij een eventuele volgende vanaf het begin doen. Of hij moet in slaap gevallen zijn dan laat ik hem liggen.

11. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Omdat ik zelf geen trap mocht lopen ivm zware bekkenklachten heeft Ymke de eerste 3 maanden overdag in de kinderwagen geslapen. Deze wagen stond in een aparte kamer bij ons beneden. Later is ze wel steeds voor haar slaapjes naar boven gegaan.

Wij hebben ook het motto: box is om te spelen en bed om te slapen. Heel af en toe viel ze in de box in slaap maar dan hadden we zelf de slaapsignalen genegeerd.

12. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    de eerste drie weken bij ons beneden in de kinderwagen geslapen overdag dan. daarna boven gelegd is het veel rustiger. die van ons sliep heerlijk met veel drukte om hem heen. dat moesten we juist afleren na alle kraamvisite haha.daarom naar boven gebracht anders wou hij nooit meer alleen slapen.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Vaste tijden voor een slaapje hebben we niet en ga ik ook zeker niet introduceren, Irem gaat naar bed wanneer ze aangeeft dat ze moe is en wanneer ze wakker is komt ze weer uit bed! Ze mag lekker haar eigen ritme bepalen, wel zo prettig voor haar.

Maar slapen gebeurt altijd op dezelfde plek: in bed, en nergens anders. In de box of waar dan ook is te druk voor haar en ze valt er nu ook niet meer in slaap. In bed weet ze precies waar ze aan toe is: deze plek is om te slapen, en de box is om te spelen. Daarom kan ze nu in bed ook heel goed haar rust vinden, omdat ze ook weet dat dat haar slaapplek is. Als ik haar nu slaperig in de box zou leggen, zou ze heel boos worden denk ik :)

In het begin heeft ze overigens wel op andere plaatsen geslapen maar Irem heeft een duidelijk ritme nodig en daarom slaapt ze nu altijd in bed en dat werkt heel duidelijk 10 keer beter

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Wij vinden het juist handig dat hij overal kan slapen en dat kan hij nu ook. Dus colin heeft in het begin veel in zijn reiswieg geslapen, vel in de box ,ook vaak op zijn domoo seat in de box , vanwege de reflux,als hij echt misselijk was sliep hij alleen daarin.En natuurlijk in zijn bed.

Nu slaapt hij in de auto, in campingbed als we ergens zijn, in zijn eigen bed, in kinderwagen als ie erg moe is. Overigens neem ik wel altijd een slaapzakje, muziekje en zijn knuffeltje mee als we ergens anders heen gaan.
    Nu dus nog steeds een makkelijke slaper en zo gaan we het bij deze mini ook doen.

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik denk dat het erg aan je kindje ligt, Irem wil alles zien en meemaken en doen en zal never nooit gaan slapen als ze in de huiskamer is, en als ze dan al slaapt is ze binnen 10 minuten weer wakker omdat er veel te veel gebeurt om haar heen. In haar eigen bed weet ze dat slaapt, dat is duidelijk en ze slaapt dan ook heel erg goed daar.

16. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    De eerste 8 weken hebben we geen box in huis gehad maar hadden we de wieg beneden. Maar dat vond ze niet leuk meer want ze kon niets zien. Dus hebben we de box in huis gezet en hebben we inderdaad ook de regel gemaakt box is om te spelen en bed is om te slapen. Ze sliep ook niet in de box want ze gaf wel aan dat ze naar bed wou. Wat nog wel eens gebeurde is dat ze in haar stoel in slaap viel. Meestal na de voeding ging ze even in de stoel omdat ze wat voeding terug gaf en hier kon ze lekker in liggen, maar was meestal niet zo heel lang want zo hoefde maar wat te horen en ze wou gelijk alles weer mee maken.

17. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Bed = slapen
    Box = spelen

Hier vanaf het begin slapen in bed (uitzondering daar gelaten).
    Ik heb wel een ritme, maar geen vaste tijden. Dit doe ik al vanaf het begin: Wakker worden - schone luier - eten - spelen - slaap signalen = naar bed.
    Voordat ze de nacht in gaat, doen we voor het slapen gaan een boekje lezen, muziekdoosje aan en dan gaan slapen. Daarna is het zeg maar ook niet meer "gezellig". Mocht er wat zijn, dan dit alles zo zachtjes en donker mogelijk.

18. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    in vind de box ook om in te spelen en box om te slapen!

19. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Gijs heeft een hele poos overdag in de box geslapen... Hij huilde erg veel en zn slaapjes waren soms maar kort.. Ik vond t niet prettig om hem boven te brengen..

Op gegeven ogenblik hebben we hem in een puckababy gedaan en toen vond ik t helemaal wel prettig t zicht er op te hebben..

Ik denk dat Gijs pas overdag in z'n bedje lieten slapen toen hij zo'n 6 maanden oud was...

Gewoon doen wat jezelf prettig vind.. De overgang van t "box-slapen" overdag naar "gewoon" in bed ging hier goed, maar t schijnt ook nog wel eens problemen te geven..

20. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Tjah, hier ook in bed, met een heel gedoe vooraf aangezien hij dus niet zelf in slaap valt helaas. Ik zou wel willen dat hij in de box zou slapen, maar dat doet hij niet.

Hij kan gewoon niet zonder inbakerdoek en speen slapen, dus moet hem eerst inbakeren, daarna ongeveer een keer of 20 de speen erin en dan pas gaat hij slapen. Met nog een dreumes erbij is het erg lastig om iedere keer naar boven te moeten voor een speen dus ik laat hem beneden in slaap vallen en daarna leg ik hem in bed.

Ik weet het, het is niet ideaal, maar tis niet anders.

Deel Deze Pagina