overdag slapen in bed of de box?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door hoop77, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hier slaapt mijn zoontje tussen de middag in zijn bedje, de rest van de dag is hij beneden en rond 19.30 gaat hij naar zijn bedje. soms valt ie in de box in slaap overdag

2. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Hier sliep Niels de eerste tijd gewoon in de box overdag.
    Ten eerste had ie er geen behoefte aan om in zijn bed te liggen, want hij was dan heel onrustig en ten tweede vond ik het zo lekker knus om hem er heel de dag bij te hebben.
    In de loop van de tijd zag ik dat ie wel behoefte kreeg om 's middags naar bed te gaan en dat heb ik vanaf toen ook gedaan.

De kraamhulp zei in het begin ook dat als je het leuk vond hem rustig in de box kon laten liggen. Zeker als je maar met zijn 2-en thuis bent en rustig wat zit te lezen ofzo. Als er echt veel visite kwam ofzo legde ik hem wel even boven.

3. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Toen onze kleine meid nog jonger was, sliep ze toch wel vaak in de box overdag. Ik vond ook altijd dat de box om te spelen is en het bed om te slapen, maar praktisch gezien sliep ze uiteindelijk overdag toch bijna altijd in de box.
    Vaak was ze al in slaap gevallen en als ik haar dan oppakte om in bed te leggen was ze weer klaarwakker... Als ik haar liet liggen sliep ze toch wel gauw een paar uurtjes. Ging prima.

Nu, sinds ze een maand of 6 is, leg ik haar wel altijd op bed overdag en dan slaapt ze daar goed. In de box slaapt ze niet meer, daar is nu echt teveel afleiding (ze kan immers al veel meer dan toen) en die is nu dus echt om in te spelen.

4. mamavansam

mamavansam Niet meer actief

Vanaf begin altijd al in het bedje laten slapen in zijn eigen kamer. Ik vind persoonlijk, dat de box is om te spelen en niet om te slapen.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    HJier ook, net als bij de meesten, de box om te spelen en het bed om te sla[pen. Maar l. was heel erg van de reglemaat en rituelen, want ze wads een slechte slaapster. Dat is er nu wel af, trouwens.

6. Laust

Laust Niet meer actief

Ik leg Sven tegenwoordig ook altijd in zijn bedje. Dat wil hij zelf ook het liefst. Hij gaat dan meteen lekker slapen. In het begin sliep hij ook veel beneden. En ineens kwam de dag dat hij dat niet meer wilde.

7. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    zodra ze gaat gapen of in haar oogjes wrijven, hup het bedje in..

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Ik ben ze hier allebei rond een maand of 2,5 a 3 overdag ook boven in bed gaan leggen. Tot die tijd sliepen ze beneden in de kinderwagen. Gewoon eerst 1 slaapje en dan een paar dagen later 2 slaapjes tot 3 slaapjes ofzo wat ze op die leeftijd deden.
    Vaste tijden zijn er vanzelf gekomen, gewoon gekeken wanneer ze wilden slapen en ze dan naar bed gebracht, wordt vanzelf een gewoonte.

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik deed haar eigenlijk vanaf het begin in haar bedje (toen nog de kinderwagen) om te slapen. Zo ontwikkelen ze snel een ritme van waar ze slapen en waar ze spelen.

Julia ging vanaf een paar weken oud in haar bedje slapen overdag om er aan te wennen, en na een paar dagen ook 's nachts. Ik vond het vooral belangrijk om er aan te wennen (wij allebei) dat spelen en slapen 2 verschillende dingen zijn. Slapen doe je in je bedje, als je moe bent. Spelen doe je op andere momenten, in de box.

Vaste tijden hebben we nooit gehad, maar heeft ze zelf wel een beetje. Wisselt soms iedere paar dagen weer, soms een poosje het zelfde. Julia heeft ook nauwelijks in de box gelegen. Als ze moe was, legde ik haar in bed of in de kinderwagen om te gaan slapen.

Ik zou eens goed naar je kindje blijven kijken en haar in bed leggen zodra ze in haar oogjes gaat wrijven, niet meer lekker ligt te kijken of "spelen" maar een beetje gaat mopperen. Dan leg je haar in bed (of in de kinderwagen beneden als je dat fijn vindt), liefst met een klein ritueeltje (bv. broek uit, dekens er overheen, muziekje aan, "welterusten"), en dan laat je haar daar in slaap vallen. Zo wennen jullie allebei aan een slaapjes-ritme en leert zij om lekker overdag ook goed in haar bedje te slapen. Waarschijnlijk slaapt ze in haar bedje veel rustiger en langer dan in de box!!

10. hoop77

hoop77 Lid

6 sep 2009
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag begonnen met wat vaker naar bedje brengen.
    Ging prima...maarja dat kan morgen natuurlijk weer anders zijn.

Ik zie wel duidelijk aan haar wanneer ze slaperig wordt en wanneer ze dus naar d'r bedje kan. Dus dat is fijn. Verder is ons meissie een makkelijke slaper, ze slaapt overal, vandaar dat ik misschien ook wat makkelijk ben geworden met het beneden laten.

Maar het lijkt mij goed om nu ook overdag bedje te wennen anders wordt het idd een gewoonte om altijd "gezellig" beneden te zijn en wil ze straks overdag niet naar bed en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Geeft voor onszelf ook wat meer ritme
    Bedankt voor de tips en ervaringen.

11. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    In princiepe leg ik hem altijd op zijn bedje heeft bepaalde tijden dat ie meestal in slaap sukkeld. En soms is ie ineens in slaap gevallen in de box. Dan slaapt ie maar lekker in de box.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn dochtertje (3,5 maand) slaapt 2 x overdag in haar bedje (10:00 - 11:00 en 13:00 - 15:30). Dan slaapt ze in de namiddag of begin van de avond nog een keertje kort in de box en daarna gaat ze naar bed (20:00 - 8:00 met korte onderbreking voor een flesje om 23:30)
    Dit hebben we met ons zoontje ook altijd zo gedaan en we hebben nooit problemen gehad met slapen zowel overdag als 's avonds / 's nachts.

13. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    sluit ik me helemaal bij aan

14. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Wij hebben dit bijna nooit gedaan. Ik ben erg van regelmaat dus ook gewoon in bed laten slapen dan weten ze waar het "hoort".

15. Ik heb Julian nooit in de box laten slapen. Is al eerder geschreven, box is spelen, bed is slapen.

16. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Bij mijn oudste, nu zeven, was het zo dat de regelmaat zo duidelijk en ook eenvoudig te handhaven was, dat ze twee, drie slaapjes per dag in d'r bedje deed. Inderdaad ook met het idee 'box= spelen, bed= slapen'.

Nu heb ik numero twee en 't zal voor iedereen anders zijn, maar aangezien numero een ook naar school moet etc, is het niet haalbaar de jongste vaak op bed te leggen. Tegen de tijd dat ze er in ligt moet ze er bijkans alweer uit, omdat de oudste uit school gehaald moet worden.
    Met als gevolg dat ik haar d'r hazenslaapjes lekker in de box laat doen en één grote midddagtuk in d'r bed heb ingelast.

17. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Hier ging het makkelijk want sem sliep nooit in de box dus ik leg hem altijd op bed bij de eerste tekenen van vermoeidheid. De eerste week heeft ie nog wel op onze kamer gelegen maar daarna in het ledikantje op zijn kamer. Het was niet makkelijk in het begin maar vanaf een maand of 3 slaapt ie altijd heel goed zonder te mopperen in zijn bedje. Ben blij dat ik het zo goed het volgehouden in het begin.

18. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mijn zoon ging altijd in bed om te slapen. maar na een maand of 10 werd hij gillend gek en helemaal hysterisch als hij overdag nog maar boven zijn bedje hing. hij brak alles anderhalf uur af en hoevaak ik ook terug ging hij werd niet rustiger. op laatst stootte hij zijn hoofd steeds en zelfs een keer een tand door de lip gevallen tegen de bedspijlen en hij ging bovendien aan de randen bijten en toen vond ik het welletjes. ik heb een campingbed beneden gezet met een gewone matras erin en daar slaapt hij nu overdag in sinds die tijd. inmiddels is de box exit en gebruik ik het campingbed ook als box omdat hij aan de randen bleef bijten. dit gevalt ons allemaal goed. hij slaapt natuurlijk minder diep maar hij slaapt wel en het scheelt een boel drama's. hij slaapt gemiddeld 2 uur na de middag. maar hij is inmiddels 15 maanden. ik ga hem ook niet meer terug leggen overdag boven.

19. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ryan heeft nooit in de box geslapen. Mijn mening is nog steeds, zoals al eerder een paar werd gezegd hier, de box is om te spelen en het bed is om in te slapen. Ik heb hier altijd regelmaat gehanteerd en dus ging hij altijd lekker zijn bedje slapen. Zodat hij ook wist op een gegeven moment dat het tijd was om te slapen als ik hem in bedje legde.

20. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Al erg snel slapen in bed, en inderdaad de box is om te spelen.

Deel Deze Pagina