bijna 11 maand drama in de maxicosi

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Amfy, Jul 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

Echt we worden gek in de auto met dochterlief. Die krijst echt de hele hand bij mekaar zo gauw als ze in de cosi word gezet en stopt pas weer als ze eruit geheeld word laatst een uur en een kwartier!!! Voor haar niet leuk maar voor ons ook niet. Nu hebben we het laatst een keertje geprobeerd in de priory en daar zit ze perfect in

Maar nu ze is nog geen 9 kilo dus het mag toch nog niet???

Wat zouden jullie doen

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn dochtertje was met 1 jaar 8,5 kilo en die zat ook perfect in de Tobi en hebben we toen wel over gedaan. Misschien niet de allerveiligste optie, maar autorijden met een krijsend en blerend kind is ook bepaald niet veilig. En sinds dat ze in de Tobi zit is er geen traantje meer gevallen :)

3. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Ik zou haar gewoon in de priory zetten.
    Hoeveel weegt ze nu dan?

4. Mon1981

Mon1981 Lid

May 14, 2012
    27
    0
    0
    Mijn zoon was ook nog geen 9 kilo toen hij in het autostoeltje werd gezet, maar ook hij schreeuwde de hele boel bij elkaar in de cosi. En nu gaat het prima.
    Ik zou het gewoon doen.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

Ze is nu 8060 gram

6. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier hebben we echt gewacht tot ze het geschikte gewicht hadden. Zal echt niet op een paar gram aankomen maar een kilo lichter.. Nee, ik zou dat niet doen. Impact op het lijfje is toch vele malen groter in een autostoel tov de maxicosi.
    Hier ook een redelijke drama vanaf een maand of 11, maar hebben nog een maand of 3 gerekt met een speeltje, koekje, vanalles en vaker de fiets gepakt waar mogelijk. Is niet altijd een optie natuurlijk, maar zou het toch nog iets proberen te rekken zelf. (Grote voordeel was hier ook wel de oudste die haar wat entertainde af en toe met een boekje, verhaaltje, even kriebelen ed).

7. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Onze dochter zat met 6 maanden in de romer, die wilde ook echt niet meer liggen, die wilde dingen zien!! Logisch toch? Ik vind het al apart dat je haar met 11 nog in de cosy doet! Ze kan toch zitten??

8. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Ik heb net ff snel gekeken en ik heb dus dezelfde stoel.
    Ik zou het dus wel doen. Ik moet er niet aan denken om ruim een uur lang een krijsend kind op de achterbank te hebben.
    Als ze goed in de stoel past qua lengte dan zal die ene kilo niet veel uitmaken denk ik persoonlijk.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

Ja hoor ze kan zitten wat ze loopt al wat stapjes los hihi

10. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier xzat hij met 8-8,5 maand in de autostoel. Was ook een drama in de cosi. Maar hij was al op gewicht, en ik heb een autostoel die in ligstand kan.

11. brabantse1982

Feb 26, 2009
    2,137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Gauw in een gewone autostoel dan!!!
    Die van ons wilde met 5 maanden ook al niet meer liggen in de wagen en ze wilde vooruit kijken.....wij hebben gewoon pittige dametjes die het leven volledig in zich op willen nemen, gewoon aan toe geven, die stomme gewichten...niet al teveel letterlijk nemen :)

12. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    @ brabantse: Tja je hoeft inderdaad niet alles letterlijk te nemen nee. Maar met 6 maanden in een vervolgstoel? :( Gaat niet zo zeer om het gewicht, maar het nekje dat de impact van een botsing niet aankan.. Maargoed.

@ Amfy: Kan je niet gewoon een berichtje sturen richting maxi Cosi bijv (was je autostoeltje toch van?) en vragen hoe essentieel het gewicht is? Enige wat ik nl altijd gehoord heb van de stoel weer daarna of verhoger (+15kg) is dat de gordel die je in die gevallen kan gebruiken niet aanslaat bij een lichter gewicht. Weet niet in hoeverre autostoeltjes in eerdere categorieën bijv ook een minimaal gewicht hebben om goed te functioneren. Als dat prima kan zou ik het wel gewoon doen trouwens, het overzetten, maar zou dat zelf graag zeker willen weten hihi.

13. brabantse1982

Feb 26, 2009
    2,137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Ah ok....maar bij ons werd gezegd....vanaf dat ze goed zelfstandig kunnen zitten, nekje is dan stevig genoeg toch?
    Maar ik snap wat je bedoeld Abri :)

14. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Eh over met 6 mnd omdat ze niet meer wilde liggen en dingen wilde zien. Is toch een niet zo heel erg aan te raden advies en met 11 maanden nog in de maxi cosi is apart? Dan vind je mij vast volkomen krankzinnig: hier de 22 mnd gehaald met kind in maxi cosi! Hij is net over omdat hij eruit begon te groeien :D. En ja hoor hij kan echt wel zitten en lopen, zelfs rennen en springen.

Het advies blijft zolang het past, is achteruit het veiligst ;).

15. mbtc

mbtc Fanatiek lid

Nov 9, 2010
    1,811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    ik zit met t zelfde drama alleen mijn meisje is bijna 9 maanden en nog maar 7kg. ze moet er toch echt nog even in! zolang ze met haar oren niet over de mc heen komt mag ze er nog in blijven zitten. mc is toch veiliger dan een autostoel. er zijn overigens wel autostoeljes van 0-18kg die je tot 9kg in omgekeerde rijrichting moet zetten in slaapstand en daarna kan omkeren. misschien is dat wat. ik denk er in iedergeval over na. want ze wilt alleen maar zitten in de mc en dan komt de evt klap 2x zohard aan.

16. brabantse1982

Feb 26, 2009
    2,137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Ieder zo zijn ding toch? ;)
    xxxxxxxxx

17. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik dacht eerlijk gezegd dat je vanaf 9 maanden of wanneer je kindje goed zelfstandig kon zitten, dat je over mocht?

Mijn MC is dacht ik tot 13 kilo of 9 maanden? Of heb ik dat verkeerd?
    Nu gaat het nog goed, maar wij willen met de volgende mama-mazzeldagen bij de prenatal (september schat ik) voor de MC Pearl gaan (die past als enige op dat kliksysteem). Lucas is dan 9 maanden.

maar goed, hij weegt nu al ruim 9 kilo bij nog geen 7 maanden. Kan alleen nog niet zelfstandig zitten.

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Ik zou een achterwaartse autostoel regelen. Kind blij en veilig.

19. brabantse1982

Feb 26, 2009
    2,137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Maarrr...mijn dochter was met de geboorte al 4,5 kilo, dus met half jaar al rond de 9 kilo....dat scheelt :) En ze zat al helemaal los en stevig :)

20. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Onze jongste zit al vanaf 8 maanden in een autostoeltje ipv maxi-cosi en hij is nu nog maar amper 9 kilo. Verder is het een ontzettende snelle. Hij zat al met 6 maanden, liep met 10 maanden etc.. Zodoende hadden wij het idee dat hij het lichamelijk wel aankon om in een autostoeltje te zitten. De maxi-cosi was hier echt een ramp en sinds hij lekker in het stoeltje zit, hebben we geen drama meer gehad.

Gewicht zegt niet alles, het gaat er ook om hoe sterk ze zijn etc..

Share This Page