Overdag slapen in eigen bed, baby 6 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dilann, 28 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Lastig he die zoektocht? Mijn zoontje heeft de eerste 3 maanden van zijn leven altijd bij mij in de buurt geslapen: in de box, in de wandelwagen, op mijn buik of in de draagdoek. Opeens was het over en kon het wel in zijn bedje. Als je je kindje volgt en je niet laat afleiden door meningen van anderen sta je er snel onspannener is en kun je veel rustiger denken over wat je doet en waarom.

2. Dilann

Dilann Actief lid

19 jul 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjullie wel voor jullie reacties en adviezen. Ik ben nu overdag dus aan het proberen wat wel werkt...

Wbt het huilerig zijn in de avond.. ja ik ben me er van bewust dat veel baby's 's avonds een huil uurtje hebben en wat jengelig zijn en dat dit er dus bij hoort. Dit heeft ze ook vanaf het begin al wel.. het lijkt alleen steeds erger te worden.. in plaats van huilerig zijn, kan ze nu gewoon uren ontroostbaar krijsen... dat vind ik anders, en dat begint me moedeloos te maken.

(Ik heb het idee dat ik in de loop van het topic een beetje warrig ben geworden. Maar omdat zij dus vanaf eind van de middag en s avonds zo gaat krijsen, en overdag veel wakker is en alleen hazenslaapjes doet, zou zij dus volgens het CB overprikkeld zijn en daarom overdag moeten slapen in eigen bed, omdat zij dan beter zou slapen. Slapen in eigen bed lukt dus niet, dus vandaar vraag om advies. Maar eigenlijk ben ik er wel achter dat laten huilen voor mij niet goed voelt. Ik kan dan ook zeker wat met de adviezen die hier worden gegeven om haar wellicht overdag op een andere manier en andere plek dan eigen bed in slaap te laten vallen. Ik hoop dan dat dit een positief effect heeft op het huilen/krijsen eind van de dag..)

3. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Zoals al eerder aangegeven zou ik het ook in de reiswieg van de wagen proberen, als je die hebt? Mijn zoontje sliep overdag heerlijk in de wagen als ik een eind met hem ging lopen. Voor mij fijn, ff flink in beweging en hij sliep als een roos.

De eerste maanden heeft mijn zoontje overdag eigenlijk nooit in z'n bedje geslapen. 's Nachts altijd, zonder problemen ook, en overdag eigenlijk vaak in de box/bij ons/in reiswieg van wandelwagen. Pas met een maand of 5 deed ik 'm overdag boven in bed omdat hij toen de omgeving zo interessant begon te vinden en niet aan slapen toe kwam. Toen sliep hij prima.

En de draagdoek optie is misschien ook een goede, als dat voor jou ook te doen is? Is ze toch dichtbij je en heb je wel je handen vrij.

4. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    +1!!

TS, je beschrijving komt overeen met die van mijn dochter. Nu laat ik haar overdag op de buik slapen en ze slaapt werkelijk overal en lang!!!

Ze heeft deze middag van 3 tot 6 in haar bed geslapen en vanavond van 19u tot 23u in de wandelwagen buiten en binnen (we waren aan het bbqen) en steeds op haar buik.

5. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Door het buikslapen hier al 2 avonden geen huiluurtjes gehad!!

nu klinkt het alsof ik het buikslapen wil promoten, maar niet heus hoor, ik vind het stiekem nog steeds een beetje eng :) maar vooralsnog werkt het hier al 3 dagen erg goed! :)

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wij hebben ook ongeveer 10 weken lang een huilend kind gehad van ongeveer half zes tot half elf 's avonds. Hij was alleen te troosten met je pink in zijn mond (hij wilde ook geen speen). Als hij die pink niet in zijn mond had dan was hij ook ontroostbaar. Mijn vriend vond dat erg moeilijk omdat onze oudste zoon dit nooit gehad heeft en een echt slaapkop was. Daarna was hij opeens ook gewoon stil op je schoot zonder pink en lag dan te slapen. Na die 10 weken voorzichtig geprobeerd om hem na de fles van half 7 op bed te leggen en dat ging ook opeens goed.

Nu gaat hij om half 8 naar bed en na een beetje gejengel van een kwartier slaapt hij tot zijn late fles van half 11. Deze fles drinkt hij slapend op en daarna slaapt hij verder tot 6 uur/ half 7.

Hier is het dus vanzelf goed gekomen. We hebben niet veel kraamvisite gehad in de avond, hebben dat bewust op de middagen gepland omdat onze zoon dan 's avonds zo lag te huilen.

7. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    hier slaapt de kleine overdag ook niet in zijn bedje, dan is het krijsen! dus in een wipstoeltje, de box of kinderwagen als we onderweg zijn. wij zijn opgehouden met overdag in bedje leggen, frustratie voor ons en hem en hij slaapt 's nachts prima zonder problemen in zijn bedje.

een draagzak is ook fijn, daar slaapt hij ook prima in maar dat hou ik niet heel lang vol.....

8. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier was het ook drama! Ze sliep alleen snachts in haar eigen bedje en overdag ging het steeds moeizamer. Bij ons bleek reflux de grote 'boosdoener' te zijn en met medicatie ging het steeds beter. Ik heb steeds hetzelfde ritme aangehouden en wel elke keer geprobeerd om haar op bed te leggen. Ging het niet dan haalde ik haar weer op. Maar wat vond ik het moeilijk dat ze zo vaak moest kuilen/krijsen,ik heb dan ook vaak met haar meegehuild zo zielig want je wilt zo graag helpen!
    Ik heb wel geleerd dat het belangrijk is dat wat je doet je er goed bij moet voelen. Nu mijn meid elke keer heerlijk in bed slaapt (een echt slaapkopje nu) mis ik het echt dat ze niet meer bij mij in de armen slaapt dus ik zou zeggen geniet er van voor je het weet is het voorbij. Ik deed trouwens alles uit zodat het echt stil was en ze heerlijk rustig kon slapen zodat ze wel haar rust kreeg en ondertussen kon ik zelf ook even lekker rusten of het forum even doorspitten naar tips :)

9. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Om deze reden heb ik aerosleep aangeschaft voor beide kindjes. Zowel in de bedjes als in de wandelwagen. Het is dan wel niet bewezen, maar gaf mij een veilig gevoel. Ook als je echt met je gezicht naar beneden ligt krijg je wel lucht.

10. Dilann

Dilann Actief lid

19 jul 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjulliewel allemaal voor de tips en reacties..
    Helaas nog weinig vorderingen gemaakt.. buik slapen heb ik geprobeerd gisteren, maar dat vond ze niks. In bed blijf ik wel af en toe proberen overdag, maar nog zonder succes. Ook de draagdoek en kinderwagen hebben geen succes. (buiten lopen met de kinderwagen ook niet meer...)

Ze slaapt nu echt alleen nog maar heel af en toe wat licht bij mij op de arm of heel soms (zoals nu) eventjes op het voedingskussen in de box.

Probleem lijkt nu dus te zijn dat ze niet alleen niet in haar eigen bed wil slapen overdag, maar dat ze uberhaupt overdag niet meer wil slapen..
    Eigenlijk slaapt ze alleen echt goed overdag als ze na haar fles gelijk in slaapt valt. Dan kan ik haar soms in de box wegleggen. Als dat niet zo is dan loop ik veel met haar rond en wieg ik haar en pink in haar mond en dan valt ze af en toe dus wel een beetje in slaap maar heel licht..

En ondertussen wordt het huilen dus alleen maar erger.. ze is nu eigenlijk de hele dag door jengelig, afgewisseld met periodes echt krijsen... Pff en mijn energie wordt steeds minder..

MOrgen even naar het inloopspreekuur op het consultatiebureau. Misschien toch eens wat info vragen over inbakeren.. dat heb ik nog niet gedaan.

Ik ga ook steeds meer twijfelen of er een fysieke oorzaak kan zijn voor haar gedrag.. hoewel ik vermoed dat het gewoon een fase zal zijn waar we doorheen moeten.. :(

11. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik zou even naar de ha, laat even wat uitsluiten (of bevestigen)
    qua lichamelijke zaken.

Ondertussen: wipstoeltje, bijna plat met een doekje over de ogen?
    Hielp hier nog wel eens, onze dochter vond alles interessanter dan slapen en was dus op een gegeven moment aan het krijsen van vermoeidheid.

12. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Hier hetzelfde gehad, maar het ging ook vanzelf over na een week of 7 :)
    Wel blijven proberen in eigen bed te leggen. Maakt toch niet uit dat ze liever bij jullie wil zijn, is heel normaal. Hier ging het van s nachts naar 1 slaapje op bed, naar 2 en nu alles in eigen bed.
    Succes en verwennen doe je echt niet, ze kunnen er wel aan wennen, dus probeer het voor de 12 weken wel door te zetten.

enne....nee....wij lieten en laten onze kleine niet huilen in bed, enkel 5 minuten om in te slapen, verder en langer nooit :)

13. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Ow ja, leg ze in bed wanneer ze begint te gapen, oogjes wrijven enz. Hier was ze echt oververmoeid door het gedraag en legde wij haar altijd te laat weg. Nu na 1,5 uur wakker maximaal leg ik haar erin en ze geeft geen kick!!

14. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Even wat andere puntje:

* ze heeft geen allergie? Bijvoorbeeld koemelk allergie dat ze daarom misschien krampjes heeft?

* zware bevalling met evt tang verlossing /vacuum gehad?
    Dan kunnen kinderen het kiss syndroom hebben. Klinkt erg, maar is goed te verhelpen. (zo heeft een kennisje van mij 8 maanden met een huil kindje gelopen en niets hielp, tot ze er achter kwamen dat hij kiss had. Nu na 4x manuale therapie zo goed als over)

En dat laten huilen in bed zeiden ze hier ook. Ik vond dat heel heel moeilijk. Ik heb het 4 dagen gedaan, en dan 10-15 min laten huilen, tutje terug stoppen en weer weg gaan. Het heeft toen wel geholpen. Na 4 dagen huilde hij nog maar 2 min en sliep.
    Niet voor ieder kind is het goed. Zeker niet als ze ergens last van hebben. Maar bij ons heeft het wel geholpen.

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Volg je gevoel! Heb jij het idee dat je een lichamelijke oorzaak uit moet laten sluiten, ga dan naar de dokter! Onze dochter huilde ook veel, had/heeft koemelk allergie. Jullie hebben beide baat bij rust overdag, voor je kindje is 't ook belangrijk, dus idd lichamelijke oorzaak uitsluiten, eventueel inbakeren, fles op bed geven zodat ze dan in alle rust kan blijven liggen?

16. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Wat hier hielp/helpt is haar in een dekentje oid bij je nemen tot ze slaapt en dan zo overleggen in bedje.. Denk zelf maar eens aan uit een warme douche komen en in een koud bed gaan ligge.. Ben je ook klaar wakker :)

17. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    wat bij ons erg werkte was in eigen bedje leggen met de fohn aan. van dat geluid worden ze slaperig omdat het een constant brommend geluid is. net als de auto bv.
    de fohn laat je dan ff op zn hardst staan en als ze in slaap valt doe je hem wat zachter. het werkt echt niet alleen bij onze dochter maar bij meerdere kindjes die ik ken. inmiddels werkt dat niet meer maar met 6 weken is t echt een aanrader!

18. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    En ook wij zijn keer bij manueel therapeut geweest.. Aimée is geboren met de kiwivaccuum en had dus ook last van dr nekje :( Daarna had ik sowieso een heel ander kindje :)

19. Mamma2012

Mamma2012 Actief lid

13 nov 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op de buik doet soms wonderen! Hier ook! Ze wilde absoluut niet in haar bedje slapen in de middag. Nu slaapt ze al een hele tijd van 12 tot 3 standaard in bed. Een echte buikslaper.

Anders gewoon lekker in je buurt leggen.... Bedje komt vanzelf.
    succes ermee!

20. Dilann

Dilann Actief lid

19 jul 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjullie wel dames voor alle tips.. We hebben er inmiddels meerdere uitgeprobeerd, met als resultaat dat ze nu op ons bed op het aankleedkussen ligt te slapen.. alleen! En dat nu ook al bijna een uur. Nou dat is toch al een doorbraak, gezien ze dit echt nog niet eerder heeft gedaan..
    Wel ook met behulp van een andere speen (avent) en de fohn op de achtergrond. (die is inmiddels uit)

Vanochtend ook naar het CB geweest.. spullen en uitleg om in te bakeren meegekregen, dus dat kunnen we ook nog proberen.
    Zij verwachtte geen allergie of lichamelijke oorzaak, gezien ze verder wel een ontspannen en tevreden kindje is/kan zijn en ze 's nachts ook wel goed slaapt.
    Maar even aankijken hoe het deze week gaat en anders alsnog maar even voor mijn eigen gemoedstoestand naar de HA.
    Hoop dat ik met jullie tips en adviezen een heel eind kom.. :)

Deel Deze Pagina