Mijn zoontje heeft de eerste 4 weken overdag ook heel erg veel gehuild. (behalve 's nachts) Heel herkenbaar dus! Bij hem bleken het echter krampjes te zijn icm honger... Toen we de voeding veranderden (Friso Comfort ipv Nutrilon) en de voedingen ook wat eerder op elkaar gaven (hij haalde de 4 uur gewoon niet) was het probleem meteen verholpen! Succes in ieder geval!
Pff, het lijkt wel of ik ons verhaal hier lees. Met als verschil dat mijn zoontje al een stukje ouder is.. Hij is nu 15 weken. Het is sowieso een heel wakker, alert kind wat niet heel veel slaap nodig heeft. Maar er zit een verschil tussen "weinig slapen overdag" en "niet slapen overdag"... het is echt een drama om hem overdag in zn eigen bed te krijgen. Vind het wel vreemd, aangezien hij 's nachts prima slaapt in zijn eigen bed. De avonden gingen eerst ook slecht, dat gaat nu steeds beter. De helft van de avonden ligt hij nu lekker in zn eigen bed. Maar overdag.. Pff we zijn blij als hij een half uur slaapt! Bij mij op de borst (als ik languit op de bank ga liggen) vind hij heerlijk, dan slaapt hij meestal wel, en ook lang. Dan haalt hij de twee uur wel. Maar ja, hij wordt al ouder en ik ben toch bang dat ik hem hier aan laat wennen dan. Aan de andere kant, oververmoeid laten worden is ook geen optie, dan doet hij 's avonds en 's nachts geen oog meer dicht. En wij dus ook niet.. Lastig!! Die tip van de fohn vind ik een goede, hij kalmeert vaak ook van de stofzuiger dus wie weet werkt dat.
Mijn zoontje slaapt nu net paar dagen in zijn eigen bedje (12wkn). Dat ging van op mij, naar in de wagenbak, aankleedkussen naast mij (handje vast ), toen s nachts in de wieg en nu ook overdag! Wel op zijn buikje! Ik leg hem er op zijn rug in, dan kletst hij nog wat en zodra hij begint te mopperen draai ik hem om. Soms nog even hand op zijn rug of doekje over zijn oogjes tot hij slaapt. Dit x kwam het vanzelf goed, bij mijn eerste echter is het overdag slapen tot 15mnd DRAMA geweest zonder enig gevonden oorzaak Maar zie dat het begin er is Succes!
Grappig, bij mijn dochters heb ik het precies zo aangepakt. Ging prima. Na drie á 4 maanden ging het als vanzelf beter. Geduld en acceptatie, dat zijn voor mij kernwoorden. Ieder kindje heeft een eigen karakter; de één is een fantastische slaper en bij het andere kindje gaat het niet vanzelf.
Heel eerlijk, als ze op je arm wel slaapt dan is ze niet overprikkelt. CB kan zoveel zeggen, als je ziet dat je meisje op dit moment (ze is nog zo jong!) beter slaapt in de box of bij jou dan laat je dat zo. Het is beter dat ze uberhaupt slaapt dan dat ze ergens ligt waar het zogenaamd moet en totaal niet kan slapen. Maar ik ben dan weer zo'n ontheemde moeder wiens zoontje in zijn box en op zijn speelmat mag slapen
pff lastig dilan. eerlijk gezegd denk ik aan honger als ik je verhaal lees. cb vertelde mij dat je per kilo vd baby 150ml fv geeft per 24uur en dat dit uitproberen is dus als ze om voeding vraagt gewoon geven als ze voldoende heeft pakt ze niet meer... dit had ik gevragd ivm overstappen. ze mogen niet meer dan 1 liter per dag. met 2mnd probeer ook eens een slaapzak dan is haar bedje niet zo koud en is de overgang ook niet te groot ik leg n regelmatig slapen over in bed met slaapzakje werkt beter dan met deken want die trapt ze los en heeft ze t koud wordt ze wakker etc sterkte!