temperatuur

Discussie in 'Prematuur' gestart door sharonleijs, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sharonleijs

16 apr 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon Jeremy is geboren met 33,6 weken en is inmiddels bijna 5 weken, nu heeft hij sinds gister een te lage temperatuur van 35.7 zijn bij de ka geweest en die heeft het advies gegeven om het aan te kijken en een extra dekentje en kruik in zijn ledikantje te doen, iemand anders hier ervaringen mee? hij drinkt nu trouwens goed en heeft niet veel meer last van spugen en groeit ook goed, heeft alleen nog wel veel last van zijn opstipatie

2. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Mijn dochter had dit ook, toen ze net thuis was. We kregen ook het advies om te buidelen. Lekker alletwee bloot met een deken erover heen. Door de huid-op-huid-contact worden die kleintjes goed warm. Daarna inderdaad kruikje of dekentje extra.

3. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Hier hebben we ook lang na thuiskomst kruiken, extra dekentjes en een mutsje moeten gebruiken.
    Ik weet niet hoe zwaar jullie kleine nu is, maar ik denk dat we dat zeker tot 3 kg hebben gedaan... dus zo'n twee maanden na thuiskomst met 39 weken.

Lekker warm inpakken dus!
    Mutsje is ook heel effectief, de meeste warmte verliest je baby via het hoofdje!

4. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    Hier ook mutsje gebruikt dag en nacht tot Jarne 10 weken oud was en enkel 's nachts tot hij 14 weken oud was.
    Dus eigenlijk redelijk lang ;)
    Ook de verwarming lekker warm gezet...
    Altijd body's met lange mouwen en we werkten ook met laagjes.
    Zodat we iets konden uitdoen als het toch te warm zou worden.

5. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Idd kruiken, extra deken.

Wij hielden verder de kamertemperatuur op 18 graden en hebben eerste maanden wiegje gebruikt. Dat maakt de ruimte die de kleintjes warm moeten houden iets kleiner. Later in het ledikant zijn we om zelfde reden een slaapzakje gaan gebruiken.

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Mijn dochtertje is met 33+2 geboren en heeft ook weken lang problemen gehad met goed op temperatuur blijven. Dus gewoon lekker kruikjes, extra dekentjes, mutsjes etc blijven gebruiken. Het gaat vanzelf over na een tidjje, heeft volgens mij te maken met dat ze wat groter en zwaarder worden.

7. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Wij hebben hetzelfde gehad. De temperatuur van de kleine zat altijd goed totdat we thuis kwamen, in een keer 35.8 Gelijk gebuideld onder mijn vest en een dekentje erover en de temp ging ineens naar 37,8.
    Kraamhulp heeft ons verteld de 1e weken totdat zijn temp echt stabiel is om mutsje op te doen, kruikje in bed, rompertje met lange mouwen en verwarming aan. En dat langzaam afbouwen. Eerst verwarming, dan rompertje, dan kruikje en als laatste zijn mutsje.

8. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ook inderdaad mutsje op, kruiken, laagjes, lekker veel bij je houden/dragen. Mutsje hebben volgens mij wel 6 maanden gebruikt, het beschermt namelijk ook goed tegen prikkels.

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    1 van mijn jongens had ook een lage temperatuur te hebben en dit bleek bij hem ijzer te kort.

Deel Deze Pagina