Wat gebruiken jullie in geval van (schaaf)wondjes?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by P73, Aug 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. P73

P73 Actief lid

Nov 7, 2007
    286
    0
    0
    Onze kleine meid loopt inmiddels zo goed dat 'gewoon' lopen geen uitdaging meer is.....Neeee, KLIMMEN....dat is het helemaal!
    Ik hou af en toe mijn hart vast en heb het idee dat ik haar de hele dag in de gaten moet houden!
    Het lijkt me verstandig om iets in huis te hebben voor het geval ze, vooral buiten, valt. Onlangs had ze al een klein schaafwondje op haar knie.
    Een vriendin had het over Rescue?
    Ik heb echter geen idee. Wat hoort er in mijn huis-tuin-keuken apotheek te zitten (behalve pleisters)?

2. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    Toevallig heeft mijn dochter vanmiddag haar allereerste schaafwond opgelopen, gewoon door bij het lopen te vallen op de tegels. Niks aan gedaan, behalve schoonmaken en volgens mij heelt het dan het best. Ze had er (na wel de eerste pijn natuurlijk) ook helemaal geen last van.
    Dus... ik ga niet meteen vanalles in huis halen. Heb wel een standaard EHBO-setje en dus ook pleisters enzo in huis, maar geen bijzonderheden. Zal wel even blijven meelezen wat hier gezegd wordt, maar maak me niet te druk over dingen die nog niet eens gebeurd zijn.

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik gebruik voor wondjes buiten betadine zalf.
    Maar eerst reinig ik het met een gaasje.
    Verder heb ik van VSM de"groene bulten zalf" (groen spul voor verstuikingen en kneuzingen).

4. anouk31

anouk31 Bekend lid

Nov 22, 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    bamjolan: bedoel je de arniflorcreme van vsm?
    Die heb ik ook en die helpt goed bij bulten en blauwe plekken. Die mag je niet gebruiken als de huid open is.
    Op een schaafwondje doe ik eigenlijk nooit iets. Even met een nat doekje en dan hup weer spelen.

5. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    in eerste instantie niks, maar als het droog is smeer ik er een dun laagje nestosilzalf op, dan geneest het sneller.
    wat ik hier wel in de vriezer heb liggen is een coolpack, altijd handig voor dikke bulten. (en niet alleen voor lars....)

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Die is het ja! :D
    Ik doe het idd nooit er op als het open is, maar meer als ze zich gestoten hebben, t gaat bij hun echt om het idee hoor haha slimmerikken :)
    Wat ook handig is, is dat spul voor brandwonden en littekens van VSM.
    Je weet maar nooit met kinderen onderling die naar elkaar uithalen.

7. P73

P73 Actief lid

Nov 7, 2007
    286
    0
    0
    En Rescue, hebben jullie daar weleens van gehoord/of ervaring ermee?
    Wij gaan binnenkort op vakantie naar het buitenland en wil in elk geval iets bij me hebben.....voor het geval dat......

8. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    rescuezalf (bij de drogist)
    bepanthen
    calendula
    nestosyl

je ziet, aan smeersels geen gebrek

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    met Jesse nog niet nodig gehad.

Sinds onze eerste kinderen gingen lopen, had (en heb) ik altijd betadinezalf en betadinepleisters in huis.

10. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    Vallen en Stoten Creme van VSM maar dat is tegen dikke bulten en baluwe plekken en helpt opzwelling tegen te gaan...Tegen schaafwondjes zou je denk ik het beste idd gewoonlaten "drogen" in de lucht zonder er iets op te plakken..

11. acire

acire Fanatiek lid

ik heb calendulanzalf van vsm in huis tegen schaaf- en lichte brandwonden.
    ik heb het gebruikt en merk er niet zoveel van. dus dat zou ik je niet aanraden.

12. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

Mar 13, 2006
    1,912
    0
    0
    Noord Holland
    een kusje :D

en soms bachcrème

13. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,345
    36,200
    113
    Helemaal niks! Het beste schijnt het nog altijd te zijn om even schoon te spoelen en te laten drogen. Als je perse wilt schoonmaken kun je het beste zoutoplossing gebruiken, de rest is allemaal troep.

14. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Zo dat is nogal een uitspraak! Hoe weet jij dat? [​IMG]

Bij wondjes waar vuil in is gekomen gebruiken we hier bethadinezalf. Werkt prima. Geen troep hoor.

15. P73

P73 Actief lid

Nov 7, 2007
    286
    0
    0
    Haha, een kusje! Dat is inderdaad een hele goeie, zo niet de beste oplossing!

16. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,345
    36,200
    113
    @vlinderbloem: dat is idd een hele uitspraak, maar hoogstwaarschijnlijk helaas wel waar. Ik ben zelf geen arts, maar een bevriend arts van mij heeft verteld dat het helemaal niet goed is om soort dingen te gebruiken. Ten eerste omdat het alle aanwezige bacterien en cellen ed dood, ook dus de goede die bij jezelf aanwezig zijn om infecties ed te verspreiden. Dat is ook de reden dat het tegenwoordig ter discussie staat om een plekje voor een inenting schoon te maken.

De arts bij oprah zei het ook erg mooi: voor ontsmetten zou je alleen dingen moeten gebruiken die je ook in je ogen zou durven spuiten...

17. P73

P73 Actief lid

Nov 7, 2007
    286
    0
    0
    Bij volwassenen weet ik dat het nauwelijks meer gedaan wordt desinfecteren van de huid voor vaccinatie. (Beetje off topic, maar dat geeft niet).

18. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,256
    4,486
    113
    Schaafwonden maak ik gewoon schoon met wat water, even het bloed en het vuil weg, kus erop en doorspelen.

Groetjes Anita

19. mirwar

mirwar Bekend lid

Apr 22, 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Ja dat lijkt mij ook het beste....juist zuurstof erbij houden zodat t sneller heelt. Al heelt een supermooie pleister natuurlijk veeeeel sneller ;)

Als t goed is kan je sudocreme (mocht je t dus echt nodig vinden) wel op schaafplekjes enzo smeren, schijnt wel goed te helpen heb ik gehoord!

Share This Page